Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera en och annan mod från fallout3nexus.com.
T ex förstärkta skador på kroppsdelar.. Skjut benen på saker så rör de sig långsamt osv.

Permalänk

Jag kanske är alldeles för tidig med detta quest, men eftersom jag lyckades

lockpicka upp dörren till han som jag skulle prata med angående mer information om min far och efter att ha gett honom 100 caps så fick jag reda på att jag skulle resa till Galaxy News Radio

Dold text

. Nu försöker jag att nå det stället, detta verkar dock vara en omöjlig uppgift för mig.

Jag följer kartans idé om vad som är den snabbaste vägen, vilket jag antar att de där strecken och punkterna indikerar? Men likt förbannat så är

varje väg/sidogata blockerad med en massa stenras och annat skräp

Dold text

. Nu har jag lallat runt som en tok för att försöka komma fram, men utan resultat...

Permalänk
Avstängd

saftochkakor, jag gick via tunnelbanan. Jag letade som du i flera timmar efter annan väg.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Måste säga att jag är lite besviken på perken Lady killer som gör det möjligt att få in nya dialoger, har bara fått dessa dialoger på en person i hela spelet, trodde man skulle kunna ta en sväng om för att pressa ut folk på information eller liknande, men inte.

har dock bara kommit till rivet city så det kanske finns möjlighet för kommande skeden.

hittade receptet till nuke grenades så nu ska det byggas! inte för att jag behöver starkare sprängmedel men kul ändå!

Fast Lady Killer ger ju 10% mer skada på damerna också.
För kvinliga karaktärer verkar Black Widow ännu bättre, mest gubbs man knäpper.

@saftochkakor Finns ingen anledning att ha bråttom med huvudquesten, spring runt och prata med folk så du får så många sidoquests som möjligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Hej

Har ni kollat namnet på Megaton vakten som står på bryggan....
Måste ha med vilken inställning man har på tidzonen i datorn hehe...

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Hej

är det han som heter

Stockholm?

Dold text

har för mig att jag såg han och då hette han det..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

ja just han

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej

Snarare vilket språk man kör Windows med. T.ex. Lybien har samma tidszon som oss (:

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att han heter samma sak oberoende av Windows version och tidszon. Själv kör jag Amerikanskt Windows XP (och innan någon frågar; ja det är en fullt laglig version).

Permalänk

Förresten, hur ändrar man på grafiken? Man kan inte göra det i spelet i alla fall!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Förresten, hur ändrar man på grafiken? Man kan inte göra det i spelet i alla fall!

Options i launchern kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Snarare vilket språk man kör Windows med. T.ex. Lybien har samma tidszon som oss (:

Tror han heter det på alla språk. varför inte?
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/fallout3/show_msgs.php?to...
http://www.gamespot.com/ps3/rpg/fallout3/show_msgs.php?topic_...
Samma namn är lönenordet till någon terminal någonstans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Options i launchern kanske?

Vad menar du? Om du menar settings -> display, jag hittar inget där.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Vad menar du? Om du menar settings -> display, jag hittar inget där.

När du dubbelklickar på ikonen Fallout 3 på ditt skrivbord så öppnas först en launcher med olika alternativ.

PLAY

Options
Data files
Tech support

EXIT

Och där i options har du en massa inställningar att leka med.

Har du missat det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
När du dubbelklickar på ikonen Fallout 3 på ditt skrivbord så öppnas först en launcher med olika alternativ.

PLAY

Options
Data files
Tech support

EXIT

Och där i options har du en massa inställningar att leka med.

Har du missat det?

Såg det första gången, men inte mer. Kanske tog fel ikon, men jag förstår vad du menar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har hittat en bunker "fort constatine" och där inne i ett hus hittade jag lanuch codes för något, men behöver en nyckel för att komma in i bunker där förmodligen man använder lanuch code:n... var finns denna nyckel? =D

Läste nyss att man kunde ge en ghoul en nyckel, men tror inte jag gjort det? vilket quest och var?

Dold text
Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Såg det första gången, men inte mer. Kanske tog fel ikon, men jag förstår vad du menar!

Använd FalloutLauncher.exe istället för Fallout3.exe så får du lite mer options.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

nån som vet var junkyard ligger ska hjälpa folket i big town att fixa några robotar att hjälpa till och försvara dom mot mutanterna?! står mellan säga till doktor zimmerman eller vad han nu hette att hans android är död, fick del att visa upp eller att förtsätta söka efter han vilket ger mest valuta om man säger så!?

Dold text
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hjälpsam

Måste bara säga att folk i den här tråden, är väldigt duktiga på att använda spoilerstaggar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Måste bara säga att folk i den här tråden, är väldigt duktiga på att använda spoilerstaggar!

Jag ber om ursäkt ifall jag har glömt att använda taggen någon gång.

Vet inte om du var ironisk eller inte.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till er som klarat mailquestet.
Kan man fortsätta spela efter, göra quester och shit som vanligt?
bara ja/nej tack. inga spoil's

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny

Har själv inte gjort klart main quest:en men har läst att det inte går att fortsätta efter så gör så många side quest som du bara kan innan du ger dig på MQ.

Permalänk
Medlem
Citat:

svar:

nej :/

Dold text
Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror han heter det på alla språk. varför inte?
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/fallout3/show_msgs.php?to...
http://www.gamespot.com/ps3/rpg/fallout3/show_msgs.php?topic_...
Samma namn är lönenordet till någon terminal någonstans.

Undrar vad Bethsoft har för relation med Sverige ?

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

nån som vet var junkyard ligger ska hjälpa folket i big town att fixa några robotar att hjälpa till och försvara dom mot mutanterna?! står mellan säga till doktor zimmerman eller vad han nu hette att hans android är död, fick del att visa upp eller att förtsätta söka efter han vilket ger mest valuta om man säger så!?

Dold text

Angående första frågan så är det en bug. Sök på det så bör du hitta instruktioner för hur du tar dig runt det (behöver använda några konsollkommandon för att fixa det), alternativt välj någon av dom andra möjligheterna så slipper du krångla.
Den andra:

om du säger att androiden är död så får du typ 50 caps, så det är inget vidare alternativ hur du än ser på saken. Lyckas du ta reda på vem det är så kan du antingen avslöja det eller konfrontera androiden. Har inte prövat det första alternativet, men det andra gav en ganska trevlig belöning.

Dold text
Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Jag ber om ursäkt ifall jag har glömt att använda taggen någon gång.

Vet inte om du var ironisk eller inte.

Nope, var inte ironisk.
Tycker att du verkar använda den rätt väl, du också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Dold text

Tror jag först pratade med androiden om det hela och lovade att låta honom vara och fick för det ett vapen, sen gick jag till zimmer och sa vem androiden var och fick belöning utav honom. Detta borde väl vara mest valuta då man får belöning utav båda två.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Undrar vad Bethsoft har för relation med Sverige ?

sverige/stockholm används ganska ofta i film iallafall, i massa olika sammanhang.
kan inte komma på nå exempel..
Tror inte bara de beror på att ja bor i sverige och lägger märke till de.
sverige ses som lite..mystiskt.. i usa. de flästa vet väl inte så mycket om sverige.
men de känner sig nog närmare oss än andra europeiska länder... öh.. va vet ja..
de där lät aningen fummligt...aja
Sverige/stockholm används iallafall ofta

Permalänk
Medlem

Tror knappast det. I USA är Sverige ett litet kommunistiskt isflak som bebos av isbjörnar och storbystade blondiner som av någon anledning har bikini på sig trots klimatet.

Permalänk
Citat:

Jag kanske är alldeles för tidig med detta quest, men eftersom jag lyckades

lockpicka upp dörren till han som jag skulle prata med angående mer information om min far och efter att ha gett honom 100 caps så fick jag reda på att jag skulle resa till Galaxy News Radio

Dold text

. Nu försöker jag att nå det stället, detta verkar dock vara en omöjlig uppgift för mig.

Jag följer kartans idé om vad som är den snabbaste vägen, vilket jag antar att de där strecken och punkterna indikerar? Men likt förbannat så är

varje väg/sidogata blockerad med en massa stenras och annat skräp

Dold text

. Nu har jag lallat runt som en tok för att försöka komma fram, men utan resultat...

samma sak var det för mig så jag gjorde annat ett tag, utforskade världen och så, så jag hamnade längst ner i vänstra hörnet (rivet city) och där kan man oxå fråga om sin farsa, gör du set i labbet på hangarfartyget så slipper du ta dig till radiostationen...

Jag har nu nästan klarat hela main quest och har ännu inte lyckats ta mig till radio-stationen, vilket jag vill

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |