Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Angående Mainquest: Bra att veta om man hellre gör sidoquester först.
Det kan anses som spoiler så jag taggar det som det, men jag själv hade varit glad om jag hade vetat det först.

Mainquesten börjar ju med att man ska ta sig till en radiostation för att söka efter sin pappa, jag gjorde dock inte det utan gjorde sidequests, när jag hamnade i Rivet City så uppdaterades min mainquest. Då man tydligen skulle dit senare på i Mainquesten

Dold text

Så det kan vara något man vill undvika om man inte vill spela Mainquesten "just nu"

Jag som just var på väg till

Rivet City för att hitta ett hem till pojken i Grayscale ^^

Dold text
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Jag som just var på väg till

Rivet City för att hitta ett hem till pojken i Grayscale ^^

Dold text

Editerade första posten, du kan dra dit pojken utan problem. Det är DR.LI du ska hålla dig borta ifrån!

Dold text
Permalänk

När var till ett ställe och hämtade upp minor till bruden i "supplay shop" i megaton city. Där vid en mast mötte jag detta odjur.

http://www.fallout3nexus.com/imageshare/image.php?id=197

Måste ha varit en bugg i spelet för kan en "deathclaw", (tror de heter så), flyga och hoppa typ 20 meter upp i luften och bara försvinna? Och efter att den försvann gick jag ned och plockade upp par minor då låg den där på marken...död!! Märkligt :/

Dold text
Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars

När var till ett ställe och hämtade upp minor till bruden i "supplay shop" i megaton city. Där vid en mast mötte jag detta odjur.

http://www.fallout3nexus.com/imageshare/image.php?id=197

Måste ha varit en bugg i spelet för kan en "deathclaw", (tror de heter så), flyga och hoppa typ 20 meter upp i luften och bara försvinna? Och efter att den försvann gick jag ned och plockade upp par minor då låg den där på marken...död!! Märkligt :/

Dold text

du kanske skrämde den! ska du med till fika rummet vid 1900 och tjöta fallout 3?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
du kanske skrämde den! ska du med till fika rummet vid 1900 och tjöta fallout 3?

Och lukta på pizzalukten? Nja, kom ut och ta en "kaffeköpp" vid maskinen efter maten i stället.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Och lukta på pizzalukten? Nja, kom ut och ta en "kaffeköpp" vid maskinen efter maten i stället.

"Spöttköpp"!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv

Inget chattande i forumet! ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Hade du sprungit överallt i spelet hade du spelat BRA mkt mer än 20h
Satt själv runt 30h och ångrade vissa val jag gjort väldigt mkt...så nu skall det spelas om och verkligen UTFORSKA kartan och göra så många sidequests som jag bara kan innan jag går in på mainquesterna
Tror jag kommer att få MÅNGA MÅNGA fler timmar framförmig nu.

Japp, de som påstår att spelet är kort har ju verkligen utnyttjat spelet till dess fulla potential. Själv ligger jag på 30h och har inte börjat med main questen... bortsett från att ha snackat med personen i Megaton då. Har förbannat skoj med side-quests och bara utforska världen.

Det enda jag stör mig lite på är vissa röster. Som redan nämnts så låter ju många bekanta från Oblivion (trots att jag inte hann köra det så mycket innan jag tröttnade). Flera av dem låter jävligt tråkiga tycker jag, hade gärna hört lite röster med mer karaktär.

Permalänk
Inaktiv

Spelet är inte kort.
Main quest är ap-kort, dock.

Permalänk
Medlem

om main questen är kort spelar mig mindre roll.
Fallout spelen brukar vara värda att spela om med olika typer av karaktärer

Alltid kul att vara ond/god eller riktigt smart/dum minnas en karaktär jag spelade i 1an som mest bara sa ugh och dyligt till allt tror jag hadde 4 int på den karaktären hehe.

Eller knarkar karaktären som har alla könsjukdommar som gick att få och var beroende av allt som gick att bli beroende på.

Fick just mitt lir ,ska bli kul att se om det är i närheten av 1an eller 2an.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk

Ska tydligen finnas över 200 slut, har gjort 3 själv. Det blir många timmars nötande för att göra alla 200

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Dogmeat hur får man han?

vill ha hunden dirr, nu är jag typ 2 quest innan slutet (klarde innan men började om)

springer runt med någon brother of steel tjej.... vill ha hunden

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurKAz
Dogmeat hur får man han?

vill ha hunden dirr, nu är jag typ 2 quest innan slutet (klarde innan men började om)

springer runt med någon brother of steel tjej.... vill ha hunden

Dogmeat finns...

Söder om Minefield finns en skrotgård. Kolla efter en röd buss(eller var det ett tåg?) Dogmeat är bakom den. Finns minst två men när du kommer nära den rätta kommer du höra eldgivning...

Dold text
Permalänk

Någon som har eller vet var man kan få tag på en bra spolier map? Nämligen sugen på att se var städerna är (alla)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Någon som har eller vet var man kan få tag på en bra spolier map? Nämligen sugen på att se var städerna är (alla)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Fallout 3 SPOILER MAP

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

har spelat spelet i ett antal timmar nu och vad kan man säga,fallout är fallout,sköna kommentarer man kan ge,byta till sej en massa(eller skjuta ihjäl och sno allt istället) osv,helt perfekt spel och jag älskar den sönderbombade miljön.
dock så var det lite ovant att spela spelet i oblivion stil.
älskar det där att det ej finns någon som helst gräns på hur svårt spelet är redan från början,möter man tex en mutant med ett raket gevär i början så gör man det,2 val,springa därifrån eller bli slaktad.
skönt att se att dom vågar prova på nått nytt(vyn alltså),men enligt mej så är nog fallout 2 fortfarande kungen i fallout serien,men jag har ju inte kommit så långt i spelet än så jag kanske ändrar mej sen:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hjälpsam

Är level 8 nu och det var länge sedan jag hade så kul, med ett spel.

Klarat av Varuhuset, myrorna, brevet till Lucy och Bigtown.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har spelat spelet i ett antal timmar nu och vad kan man säga,fallout är fallout,sköna kommentarer man kan ge,byta till sej en massa(eller skjuta ihjäl och sno allt istället) osv,helt perfekt spel och jag älskar den sönderbombade miljön.
dock så var det lite ovant att spela spelet i oblivion stil.
älskar det där att det ej finns någon som helst gräns på hur svårt spelet är redan från början,möter man tex en mutant med ett raket gevär i början så gör man det,2 val,springa därifrån eller bli slaktad.
skönt att se att dom vågar prova på nått nytt(vyn alltså),men enligt mej så är nog fallout 2 fortfarande kungen i fallout serien,men jag har ju inte kommit så långt i spelet än så jag kanske ändrar mej sen:P

För lite hajar för din smak kan tänkas.
Fortsätt att lira och leta runt, det dröjer inte länge innan man stöter in i väldigt intressanta sidouppdrag. Spelet blir även med detsamma mycket roligare ju bättre vapen man har och ju bättre skick man kan hålla dem i - om man nu är typen som gillar att skjuta sig fram.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
För lite hajar för din smak kan tänkas.
Fortsätt att lira och leta runt, det dröjer inte länge innan man stöter in i väldigt intressanta sidouppdrag. Spelet blir även med detsamma mycket roligare ju bättre vapen man har och ju bättre skick man kan hålla dem i - om man nu är typen som gillar att skjuta sig fram.

Appropå vapenskick: Var kan man hitta någon som kan fixa ens vapen över 54% procent eller vad det är? Varit i Megatron såklart även Rivet City och Paradise Falls.

Måste säga att de lyckats bättre med questen den här gången (jämfört med Oblivion alltså). De är som inflätade i varandra och man ser inte mönstret lika tydligt.

Permalänk
Avstängd

Nån som såg voice i morse på 5:an? då prata dom med en killa som antagligen jobba där nånstans i studion, han satt o lira fallout 3 som han tyckte var mycket bra! även kamra killen gjorde tummen upp för han körde på pc! men han gav spelet en stark 4 av 5! killens sambo gilla inte att han spela så mycket! nån som känner igen sig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån som såg voice i morse på 5:an? då prata dom med en killa som antagligen jobba där nånstans i studion, han satt o lira fallout 3 som han tyckte var mycket bra! även kamra killen gjorde tummen upp för han körde på pc! men han gav spelet en stark 4 av 5! killens sambo gilla inte att han spela så mycket! nån som känner igen sig?

allt för väl.. dock pga wow.. lite och dålig sömn, osocial, vill vara ensam.. spel är verkligen farligt för ett förhållande

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Appropå vapenskick: Var kan man hitta någon som kan fixa ens vapen över 54% procent eller vad det är? Varit i Megatron såklart även Rivet City och Paradise Falls.

Jag gjorde så att jag satsade mycket på repair. Har 95 repair (+5 extra med utility jumpsuit) så jag kan få mina vapen maxade om jag bara hittar några med kass CND också

Orka betala för repairs

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Orka betala för repairs

du går ju miste om pengar på att använda material för att reparera istället för att sälja..
finns ju faktiskt en del vapen som det är väldigt få av eller unika så har ju inget annat väl än att betala för att reparera om man vill kunna använda dem.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Sötast

Jo repair satsade jag inte alls på innan, men så gött det är när man förstod hur bra den är

Är det bara jag som börjar vela?

Spelat... snart 30 timmar och knappt gjort mainquest alls och börjar bli lite sugen på att rerolla en riktigt elak karaktär. Spela god är ju alltid trevligt.... men friheten man har om man inte bryr sig om andra är ju också ovärderlig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Mullvad]
du går ju miste om pengar på att använda material för att reparera istället för att sälja..
finns ju faktiskt en del vapen som det är väldigt få av eller unika så har ju inget annat väl än att betala för att reparera om man vill kunna använda dem.

Tex en unik hunting rifle kan man reparera med vanliga hunting rifles.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dogmeat finns...

Söder om Minefield finns en skrotgård. Kolla efter en röd buss(eller var det ett tåg?) Dogmeat är bakom den. Finns minst två men när du kommer nära den rätta kommer du höra eldgivning...

Dold text

tack

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jo repair satsade jag inte alls på innan, men så gött det är när man förstod hur bra den är

Är det bara jag som börjar vela?

Spelat... snart 30 timmar och knappt gjort mainquest alls och börjar bli lite sugen på att rerolla en riktigt elak karaktär. Spela god är ju alltid trevligt.... men friheten man har om man inte bryr sig om andra är ju också ovärderlig

Hehe, körde bara på utan att tänka på god/ond. Reagerade när NPC:er började fälla föraktfulla kommentarer när jag gick förbi. Var visst Very Evil "Pirate of the Wastes" eller något sådant. Har bättrat mig sedan dess, är endast Evil och "Murader".

(Kanske var tvärt om på "Pirate" och "Murader" )

Permalänk
Medlem

Har typ varvat spelet nu... har inte satt igång maskinen men jag känner inte att det kommer ge något större ändå.

Har varit på level 20 nu ett tag, valde Reaper-grejen i slutet. Vilket var ett bra val helt klart. Att köra utan VATs är ju bara så tråkigt.

Men nu finns det inte så mkt driv kvar att spela för, lite mer än i Slutet av oblivion iofs. Jag vill hitta bobbleheads. Evergreen Mills. Dom bästa vapnen. Annars finns det inte så mkt drivkraft när man inte kan öka i exp. Att stöta på fiender är bara jobbigt, finns ju inget man tjänar på att göra det.

Och respawningen gör mig förbannad, inget man gör spelar någon roll liksom. Dom man dödar kommer bara bytas ut mot nya svårare fiender senare. Giant Radscorpions, death claws, enclave, mercs osv. A pain in the old....

Visst nu har jag en follower som kan hjälpa mig rätt så mkt men han lyckas alltid bugga sig fast eller springer iväg för att hitta längsta vägen tillbaka.

Har ni andra som klarat spelet lyckats hitta något som är värt att fortsätta spela för?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Inaktiv

Finns en mod borta på fallout3nexus.com som ökar level-cap till 30 eller 40.

Permalänk

Jag skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig med ett litet problem.

Jag undrar om någon vet hur jag kan få tag på nyckeln till huset i megaton. Jag inte såg när sheriffen blev dödad av Burke,så när jag kom upp till saloonen såg jag sheriffen ligga död där. Jag tog det han hade på sig och pratade med hans son, men jag fick inte nyckeln Är det någon som vet vad jag ska göra för att få huset i megaton?!

Dold text

MVH Carl

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho