Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede

samma sak var det för mig så jag gjorde annat ett tag, utforskade världen och så, så jag hamnade längst ner i vänstra hörnet (rivet city) och där kan man oxå fråga om sin farsa, gör du set i labbet på hangarfartyget så slipper du ta dig till radiostationen...

Jag har nu nästan klarat hela main quest och har ännu inte lyckats ta mig till radio-stationen, vilket jag vill

Dold text

Tack

Dold text

ska du ha.

Men nu har jag redan kommit så pass långt att jag inte kan ge upp. Gick tunnelbanevägen som någon tipsade om. Jag hade till och med problem med att hitta ingången även fast den var markerad på kartan.

Dold text

Med bara några hälsopaket och väldigt lite ammo begav jag mig ner i underjorden, något som jag snart skulle få ångra. Här är allt instängt och tråkigt, lyckades låsa upp en robot som fick hjälpa mig med sin laser så fort det kommer några fiender, detta besparade mig en hel del ammo.

Nu har jag äntligen kommit upp på andra sidan, hoppas nu bara att jag kom rätt. Jag ser också fram emot att komma fram till radiostationen, men om jag ska vara ärlig så ser jag fram emot det mesta i det här spelet, allt är så spännande att utforska!

Dold text

Permalänk

någon som har lyckats hitta några gosiga moddar ännu?
har hittat några som funkar rätt brå på fallout3nexus.com men redan så har det ju släppts en hel del gosiga moddar och om någon har nån fin liten lista så kan ju han/hon gärna få dela med sig

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Snusfri

Nu har man klarat av spelet, lite synd för jag ville spela mer

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ligger på 78 timmars speltid nu, level 20 men har fortfarande MYCKET kvar att upptäcka.

På tal om att upptäcka:

Är det någon som har hittat alla "Keller Family transcripts"? Man behöver ha lyssnat på alla för att kunna ta sig in i bunkern hos National guard. Det borde betyda att det finns något smaskigt där inne. Har bara fått tag på 3/5.

Dold text

Älskar alla små detaljer i detta spel, som att man får gå förbi robotvakter i tunnelbanan om man har Metro Tickets i sitt inventory, roboten tar en biljett och önskar en trevlig resa:)

Ännu en möjlig upplevelsespoiler:

Hittade en radiomast långt bort i öster som jag aktiverade, fick då upp en radiomeddelande där en man bad om hjälp till sig och sin fru och sjuka barn, eftersom det lät allvarvligt (bra röstskådespelare där) så gav jag mig iväg på jakt efter dom för att kunna pricka av ännu ett hjältedåd på listan...

När jag sedan hittade skyddsrummet där dom tagit sin tillflykt möttes jag av torkade skelett och en lopad inspelning... Klart deprimerande att inse att man kom 200 år för sent.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har just börjat spela spelet men vid min först trade gjorde jag ett fatalt misstag!
Strax utanför megatron (staden hette väll så) Så böt jag bort alla mina lockpicks eftersom jag inte insåg vad det var.
Finns det några traders som har sådana så man får tag på dem senare?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Har just börjat spela spelet men vid min först trade gjorde jag ett fatalt misstag!
Strax utanför megatron (staden hette väll så) Så böt jag bort alla mina lockpicks eftersom jag inte insåg vad det var.
Finns det några traders som har sådana så man får tag på dem senare?

Bobby pins, eller hårspännena man använder som dyrkar kan man hitta lite här och där. Kommer inte ihåg om jag har kunnat köpa några.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Bobby pins, eller hårspännena man använder som dyrkar kan man hitta lite här och där. Kommer inte ihåg om jag har kunnat köpa några.

Ok.
Måste kolla runt lite mer.
Tackar.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Angående första frågan så är det en bug. Sök på det så bör du hitta instruktioner för hur du tar dig runt det (behöver använda några konsollkommandon för att fixa det), alternativt välj någon av dom andra möjligheterna så slipper du krångla.
Den andra:

om du säger att androiden är död så får du typ 50 caps, så det är inget vidare alternativ hur du än ser på saken. Lyckas du ta reda på vem det är så kan du antingen avslöja det eller konfrontera androiden. Har inte prövat det första alternativet, men det andra gav en ganska trevlig belöning.

Dold text

Hmm hur kan det vara en bug! fråga 2 ja ganska uppebart när jag väl ställt frågan! Iq badboll jag är!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hmm hur kan det vara en bug! fråga 2 ja ganska uppebart när jag väl ställt frågan! Iq badboll jag är!

Buggade för mig på den questen, roboten skall stå på det lilla skrotupplag dit folket i Big Town går och ställer sig när man accepterat questen, men den finns helt enkelt inte där... Jag fick ladda om och välja det andra alternativet (lära dom skjutvapen).

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Efter att ha följt forumet ett tag nu, även trots jag klarat spelet känner jag ett sug att spela spelet igen! något jag bör tänka på?

jag ska satsa mycket på AGILITY då man får mer AP att leka med då =3 något annat? tänkte på det här med lockpick/science, oftast när man ska öppna ett "safe" så finns det en dator bredvid, så man behövde kanske inte satsa så mycket på både och som jag gjorde? visst, ibland krävs det mycket av just en och inte den andra menmen... Vilka Perks har man mest vinning för efter LVL20? eftersom spelet är så stort om man väljer att göra det mesta så kanske man inte skulle valt (som jag) 10% extra xp av allt, helt onödigt efter lvl20.. dock att man för +2 istället för +1 av att läsa böcker är klart något att rekommendera, då man kan få 100 på alla (rent teoretiskt) även efter lvl20, och då dubbelt så fort! Något mer?

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7

Buggade för mig på den questen, roboten skall stå på det lilla skrotupplag dit folket i Big Town går och ställer sig när man accepterat questen, men den finns helt enkelt inte där... Jag fick ladda om och välja det andra alternativet (lära dom skjutvapen).

Dold text

Ofan har kommit så långt nu så nu skiter jag i det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Efter att ha följt forumet ett tag nu, även trots jag klarat spelet känner jag ett sug att spela spelet igen! något jag bör tänka på?

jag ska satsa mycket på AGILITY då man får mer AP att leka med då =3 något annat? tänkte på det här med lockpick/science, oftast när man ska öppna ett "safe" så finns det en dator bredvid, så man behövde kanske inte satsa så mycket på både och som jag gjorde? visst, ibland krävs det mycket av just en och inte den andra menmen... Vilka Perks har man mest vinning för efter LVL20? eftersom spelet är så stort om man väljer att göra det mesta så kanske man inte skulle valt (som jag) 10% extra xp av allt, helt onödigt efter lvl20.. dock att man för +2 istället för +1 av att läsa böcker är klart något att rekommendera, då man kan få 100 på alla (rent teoretiskt) även efter lvl20, och då dubbelt så fort! Något mer?

Level 20 är ju maxlevel än så länge (om man inte fuskar) och det här med lockpick/science; Jag satade ju på att få 75 i båda, men du har ju rätt: Vid nästan varje safe finns det en terminal i vilken du kan låsa upp kassaskåpet

Jag hade nog rekommenderat lockpick ändå, öppnar mer dörrar för rikedomar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon annan som varit med om detta?

Vart och strosa runt i ruinerna av DC och gick mellan små isolerade ställen med hjälp av tunnelbanan. Kom till nån Park ave. där man hör någon kille prata i ett högtalarsystem eller liknande om att hann har ont i huvudet och att man ska försvinna. Försökte hitta killen men allt jag gjorde var att hitta en bakgård fylld med mini nukes och minor som sprängde mig och 2 wastelanders i småbitar. efter jag lyckades överleva när det sprängdes försvann rösten.

Dold text

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori

Både Educated och Comprehension tycker jag är givna.

Jag har redan planerat mina perk.

2 Lady Killer eller Black Widow,
3 Swift Learning eller Intense Training,
4 Educated,
5 Comprehension,
6 Gunslinger,
7 Toughness,
8 Commando,
9 Scrounger,
10 Rad Resistance,
11 Mysterious Stranger,
12 Sniper,
13 Silent Running,
14 Cyborg,
15 Light Step,
16 Action Boy,
17 Better Criticals,
18 Chemist,
19 Chem Resistant,
20 Grim Reapers Sprint.

Är Level 9 nu, men all planering är redan klar.

@mor_tuta Kör en runda till, du har kanske missat något, eller så kan du vänta på några fina moddar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Använd FalloutLauncher.exe istället för Fallout3.exe så får du lite mer options.

Precis!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Måste bara säga att folk i den här tråden, är väldigt duktiga på att använda spoilerstaggar!

Skriver en reply, bara för att hålla med i denna punkt! Chockerande hur alla använder spoilerstaggarna så väl. Applåderar!

Permalänk
Medlem

Ett tips i början för onda-snubbz:

I megatron i början, så får du en quest i baren att spränga megatron, om du säger "Om jag inte kan klara det själv då" så får du en optional quest som är att du kan köpa mentals från en kille.

Om du går upp till vatten-tornet och möter snubben så kan du köpa diverse grejer ifrån honom, sälj allt du kan åt honom istället, döda honom och lota en nyckel ifrån honom. Nyckeln går till skrivbordet i samma ställe, där lagras allt han hade att sälja, inklusive grejerna du sålde till honom, skillnaden är bara att du fick pengar för det

Dold text
Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Nu håller jag på att bli galen!

Hur kommer det sig att jag kan spela någorlunda bra (det hackar till då och då när det händer mycket på skärmen eller när ytorna är för stora) med dessa inställningar, men hur mycket jag än går ner i upplösning och hur mycket jag än sänker detaljnivåer och liknande så hackar det fortfarande lite då och då?

1620x1200
Antialiasing 4 Samples
Anisotropic Filtering 15 samples
Detail Ultra
Vertical Sync
Screen Effects HDR

HD 4850
Intel E8200
GA-EP35-DS3
2 GB

http://img223.imageshack.us/img223/4525/81210309py7.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Någon annan som varit med om detta?

Vart och strosa runt i ruinerna av DC och gick mellan små isolerade ställen med hjälp av tunnelbanan. Kom till nån Park ave. där man hör någon kille prata i ett högtalarsystem eller liknande om att hann har ont i huvudet och att man ska försvinna. Försökte hitta killen men allt jag gjorde var att hitta en bakgård fylld med mini nukes och minor som sprängde mig och 2 wastelanders i småbitar. efter jag lyckades överleva när det sprängdes försvann rösten.

Dold text

Jodå den galningen har jag med stött på dock övertalade jag en wastelander att gå o snacka med gaphalsen så båda sprängdes i småbitar medans jag kollade på, han står på en balkong eller något och såfort någon närmar sig spränger han stälet i luften.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

kom på en väldigt tråkig grej också, det här med "speechcraft"... jag satsade enormt på det i min första spelgång men har man 15% chans att man lyckas övertala/ljuga så går det quick loada om tills det går... oerhört tråkigt att det går för då gör man ju det! har gjort det med datorer jag inte lyckas hacka och sen personer när jag kom fram till att det gick... ibland hatar man quicksaves för man har ingen självdisciplin när det kommer till det, iaf inte jag...

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Ett tips i början för onda-snubbz:

I megatron i början, så får du en quest i baren att spränga megatron, om du säger "Om jag inte kan klara det själv då" så får du en optional quest som är att du kan köpa mentals från en kille.

Om du går upp till vatten-tornet och möter snubben så kan du köpa diverse grejer ifrån honom, sälj allt du kan åt honom istället, döda honom och lota en nyckel ifrån honom. Nyckeln går till skrivbordet i samma ställe, där lagras allt han hade att sälja, inklusive grejerna du sålde till honom, skillnaden är bara att du fick pengar för det

Dold text

Så har jag gjort med alla försäljare genom hela spelet. Eller jag köper aldrig nått. Jag låter dom bara reparera alla vapen sen skjuter jag dom i huvet och tar tillbaks pengarna + lite annat dom har. Har 10 000 caps nu men använder aldrig något.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Jodå den galningen har jag med stött på dock övertalade jag en wastelander att gå o snacka med gaphalsen så båda sprängdes i småbitar medans jag kollade på, han står på en balkong eller något och såfort någon närmar sig spränger han stälet i luften.

Dold text

Hittade heller inte honom, trodde det ledde in i en gränd så att han skulle vara där längst in så jag övertalade wastelandern att gå först sen tog jag ett par steg bakåt och skrattade lite ^^

men som du sa så försvann ju rösten efter det , kanske inte så konstigt för det var ju en duktig smäll

Dold text
Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

En sista fråga bara, om man tar "New Game" Efter man klarat det, får man något "extra" då? loadade en autosave precis innan man lämnar vault 101, bara undrar om jag ska klara det först sen starta om på ny?

Visa signatur

3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Nu håller jag på att bli galen!

Hur kommer det sig att jag kan spela någorlunda bra (det hackar till då och då när det händer mycket på skärmen eller när ytorna är för stora) med dessa inställningar, men hur mycket jag än går ner i upplösning och hur mycket jag än sänker detaljnivåer och liknande så hackar det fortfarande lite då och då?

1620x1200
Antialiasing 4 Samples
Anisotropic Filtering 15 samples
Detail Ultra
Vertical Sync
Screen Effects HDR

HD 4850
Intel E8200
GA-EP35-DS3
2 GB

http://img223.imageshack.us/img223/81210309py7.jpg/1/w1600.pn...

Kör samma inställbningar som dig och det hackar till ibland som det går lite tungt elelr nåt på öppna stora ytor! hoppas det kommer några bra tweak moodar!

Edit.

Här är min gubbe på span!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hjälp jag kommer inte någonstans jag ligger bara som baby och kan skrika på e-knappen! Inget annant händer, vad är det för fel?
tacksam för hjälp

mvh

Permalänk
Medlem

spelat laggar?

varför?
jag har 2 kärnig cpu+9600gt grafikkort+2gb minne, det ska ju räcka men varför laggar det?
fattar inte, vad kan det vara?
någon som har en aning?
HJÄÄLP

Visa signatur

AMD+5000,M2N-SLI,Geforce 9600GT,2x1Gb DDR2 Minne,120HDD,XP PRO SP2,450W.

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg svenne:P Prova att starta om.

NU har ag klarat spelet. Tog ca 30 timmar då jag tog rätt många sidequests också. Långt ifrån alla antar jag då det var mycket i de norra delarna av kartan som var outforskat. Gick ju och tog min hämnd på Mr Tenpenny iallfall:D Maxxade small guns, spech, sience och Medicine. Kul att även konverstionerna kan ändras på grund av det. Även i Little Lampside eller vad det hette så fick man fördelar då jag kunde snacka med barnen:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

har just kommit upp på hotell taket brevid sjukhuset och hjälpt teamet där med hissen ner, där dör buth sen går dom andra förre ut genom dörren sen är jag helt själv när jag kommer ut. nu frågan då ska jag inte följa dom tillbaka eller är det ännu en bug?

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

HEY! Hittat en patch till er alla från mig (om ingen tidigare länkat till en, har isf missat...) ta för er....

för Vista US Version: http://static.bethsoft.com/fo3/patch/Fallout3_v1.0.0.15_Engli...

eller Vista UK version:

http://static.bethsoft.com/fo3/patch/Fallout3_v1.0.0.15_Engli...

Här är US, XP: http://static.bethsoft.com/fo3/patch/Fallout3_v1.0.0.15_Engli...

UK XP: http://static.bethsoft.com/fo3/patch/Fallout3_v1.0.0.15_Engli...

The update addresses the following:

- Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.
- Fixed crashes when using Alt-Tab while binks or credits were playing.
- The game now restarts properly after title updates finish installing.

Visa signatur

3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

har just kommit upp på hotell taket brevid sjukhuset och hjälpt teamet där med hissen ner, där dör buth sen går dom andra förre ut genom dörren sen är jag helt själv när jag kommer ut. nu frågan då ska jag inte följa dom tillbaka eller är det ännu en bug?

Dold text

har du fått in Reillys Ranger på kartan? Det är dit du ska gå nu.

Dold text

Just det.den geomapper som man fick hos Reilly använde jag aldrig. Hur gjorde man med den? Har missat en massa men tänker nog inte spela om det igen fast det var kul. Många sånna där bobbyfigurer som jag ahr missat också:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b