Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

har klarat det en gång och är på g att varva det, första rundan tog 60 timmar, alltså det går ju att lira men tillräckligt störande att ta upp! läste något om att tvinga VSYNC i NVIDIA Control Panel för dom med nvidia kort gör att krascher "in small areas" då ska upphöra, hittar inte motsvarande inställning i CCC (Atis control panel..)

en fråga till, någon skrev där jag lsäte att bara folk med Quad cores har problemet där det kraschar "in small areas" stämmer det tro?

btw så måste man ha original ikonen för att installera patchen, men dom har ju släppt en laglig SecuRom fix så man slipper ha skivan i för folk som köpt det, även dom strular det för.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Raderade mitt förra inlägg och frågar igen.

Är det bara jag som reagerar på att vakten ovanför ingången till Megaton heter Stockholm?

Permalänk
Medlem

vi har ju redan diskuterat det några sidor bak kom väl inte fram till så mycket mer än att han heter det i andra versioner av spelet också (inte bara svenska/europeiska versionen dvs.) men vistt, jättecoolt! =3

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
vi har ju redan diskuterat det några sidor bak kom väl inte fram till så mycket mer än att han heter det i andra versioner av spelet också (inte bara svenska/europeiska versionen dvs.) men vistt, jättecoolt! =3

Då måste jag ha legat avsvimmad i några dagar.

Har nämligen kollat tråden hela tiden den senaste veckan.

Permalänk
Medlem

Vilka unika vapen & armors har ni hittat då? Ännu en sak att göra innan jag varvar spelet är att samla på mig så mycket unikt som möjligt, har nog redan en 90% av det jag känner till och Melee vapnen känns inte så roliga då jag aldrig använder de.

Det jag har är,

Fisto!, Blackhawk, Lincoln Repeater, Ol' Painless, Reservist's Rifle, The Kneecapper, The Terrible Shotgun, Ultra SMG, Victory Rifle, Xuanlong Assault Rifle, Eugene, Vengeance, A3-21, Firelance, Wazle Wifle, Plunkett's Valid Points & Burnmaster

Button's Wig, Ledoux's Hockey Mask, Medic Power armor, Reilly's Ranger's Combat Armor & Lucky's shades.

T51B armorn vet jag var den finns men om jag får tag på den är en annan femma, kan man göra det utan karmaloss?

Favoritvapnen är helt klart The Terrible shotgun samt Lincoln`s Repeater.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor

Troligtvis har du legat avsvimmad då ja

Gillar spelet desto mer jag spelar det

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Du har väl varit försjunken i Fallout.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Är det någon som har dålig karma? Bryr mig inte så mkt om att inte öppna lås och sånt men jag brukar ju hjälpa folk så att jag antar att det väger tillbaka.

Provade att döda typ tio pers igår i en stad men mätaren hade inte rört sig

Hur många boobleheads har ni hittat btw?

Ca -17k Karma enligt min rank i Fallout 3 handboken..sälja barn som slavar o lite random killings hjälper

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Vilka unika vapen & armors har ni hittat då? Ännu en sak att göra innan jag varvar spelet är att samla på mig så mycket unikt som möjligt, har nog redan en 90% av det jag känner till och Melee vapnen känns inte så roliga då jag aldrig använder de.

Det jag har är,

Fisto!, Blackhawk, Lincoln Repeater, Ol' Painless, Reservist's Rifle, The Kneecapper, The Terrible Shotgun, Ultra SMG, Victory Rifle, Xuanlong Assault Rifle, Eugene, Vengeance, A3-21, Firelance, Wazle Wifle, Plunkett's Valid Points & Burnmaster

Button's Wig, Ledoux's Hockey Mask, Medic Power armor, Reilly's Ranger's Combat Armor & Lucky's shades.

T51B armorn vet jag var den finns men om jag får tag på den är en annan femma, kan man göra det utan karmaloss?

Dold text

Hur är riley rustningen? jag valde "eugene", minigun-besten istället

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede

Hur är riley rustningen? jag valde "eugene", minigun-besten istället

Dold text

DR 21, WG 27, AP+5, LCK+1 & SM.Guns+10, Eugene tog jag av tjejen hon dog, nämneligen under flykten då hon rusade rätt in i ett gäng Mutants.
Hon verkade ju inte riktigt vara den vassaste kniven i lådan så det var väl väntat.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Det jag har är,

Dold text

hehe ingen dålig lista, jag har tydligen missat en del

enda vapnet jag har som inte fanns i listan skulle vara "smugglers end"

repetern passa bra till tenpennys suit+buttons wig

Dold text
Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Köpte mitt fallout 3 idag men lyckas inte att starta skitet.
Klickar på new game och sen går det 10 sek sen stänger det ner och säger att ett fel gjorde att programmet stängdes men vet fan inte va det e.
Har försökt att uppdatera och ändra launch metod men inget funkar någon som vet hur man skall göra. Annars blir det att lämna tillbaka spelet

tack

Visa signatur

P5E Delux , HD 4870x2 , Q9550 , Dominator2x2048 , corsair 620w
Cosmo 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebulon4
Köpte mitt fallout 3 idag men lyckas inte att starta skitet.
Klickar på new game och sen går det 10 sek sen stänger det ner och säger att ett fel gjorde att programmet stängdes men vet fan inte va det e.
Har försökt att uppdatera och ändra launch metod men inget funkar någon som vet hur man skall göra. Annars blir det att lämna tillbaka spelet

Är det verkligen köpt?

Prova att installera om spelet om du inte redan har gjort det. Skulle samma fel uppstå igen så får du gärna ta en skärmdump på felmeddelandet och posta den här.

Permalänk
Medlem

[B]Är det verkligen köpt?

kan skicka en bild på kvittot om det skulle hjälpa haha.

Har installerat om det 8 ggr men det funkar inte ändå tror det är något fel med skivan eftersom jag inte får välja var det skall ligga någonstans och det kommer inte en genväg på skrivbordet heller eller i start menyerna.
Hur printar jag det fel meddelandet då eftersom datorm låser sig efter felmeddelandet så att man får starta om eller aktivitets hanteraren får stänga programmet.

Visa signatur

Cosmo 1000

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att sparningarna ska komma till "D:\Spel\Fallout 3\Saves" t.ex. och sparas där istället för på min C: disk?

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

25 timmar nu och knappt tänkt tanken på att spendera tid på main questet än
Men enligt andra så verkar jag knappt upplevt en 4de del av spelet ännu, härligt

Har inte ens tagit mig till radio stationen ännu, dock sprang jag tillslut på vault 112, tror jag var rätt nummer, men valde att ladda om spelet så valvet var oöppnat igen, vill ju fortsätta utforska.
Älskar det verkligen att bara vandra runt och titta efter något som liknar ett landmärke.
Jag önskar bara att man kunde hitta en kikare eller att man fixade sig en moped hos någon mekaniker man hjälpt.
Får då en riktig "I am legend" känsla när man vandrar runt med sniper på ryggen och Dogmeat på sidan om, älskar atmosfären

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebulon4
Har installerat om det 8 ggr men det funkar inte ändå tror det är något fel med skivan eftersom jag inte får välja var det skall ligga någonstans och det kommer inte en genväg på skrivbordet heller eller i start menyerna.
Hur printar jag det fel meddelandet då eftersom datorm låser sig efter felmeddelandet så att man får starta om eller aktivitets hanteraren får stänga programmet.

Det kanske är något fel på skivan trots allt, för det där låter inte normalt. Och jag vet inte riktigt hur du gör för att lyckas hinna ta och spara en skärmdump om datorn hänger sig precis efteråt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
hehe ingen dålig lista, jag har tydligen missat en del

enda vapnet jag har som inte fanns i listan skulle vara "smugglers end"

repetern passa bra till tenpennys suit+buttons wig

Dold text

Har inte kommit så långt i MQet att jag kan få Smugglers End än , tennpennies suit e också onåbar eftersom deras kroppar spårlöst försvann från källaren innan jag hann se dem, kanske får använda consolen för att få den...

Dold text
Visa signatur

Permalänk

Har du kollat bethesedas hemsida för spelet. Står en massa om problem och lösningar på forumet där. Tror jag läste nåt om ditt fel där. Många som har problem med spelet, precis som oblivion. Kan vara nån filmcodec eller annat som bråkar bland annat.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Det blir lite tråkigt sen när man trycker upp Energy Weapons en massa och får Plasma Rifle. Med sniper och den där rifle-perken dödar man allt jag har hittat med ett skott i huvudet och har minst 80% träffsäkerhet på någorlunda vettigt avstånd. Det blir lite väl enkelt.

Dold text
Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har läst på amerikanska forum att folk med quads strular det för oftare än dom utan av någon skum anledning. har kvar mina "frys-lag-krasch" momenten inomhus, händer kanske 1/5 ggr i små utrymmen. fan dåligt programmerat verkar det vara då det strular lite för vissa och inte ens går att installer/spela för andra.

[SPOILER] Jag hjälpte en random snubbe från en deathclaw (tänkte först låta båda kriga själva, men jag är så jävla snäll!) när jag var ute och vandrade och han tackade mig och sa att han insett att det var för farligt att äventyra för honom, fick då en note och en location där en "hidden treasure nånting" finns, fan vad spännande det kan bli på en gång, IGEN! [/SPOILET]

Visa signatur

3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan bara hoppas att jag slipper crasher då det bara hänt en gång på ca20 timmars speland men en del får crasher lite längre in i spelet så peppar peppar. Jag har Quad Q6600, 8GB och GTX260 om det intresserar. så mycket minne kanske skyddar mot crasher.

Lustiga namn som dyker upp i spelet som t ex Anna Holt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

fan jag kommer inte in i radiostationen, jag trycker på intercomen men han säger att han är "busy for the moment".
vad ska man göra?

tacksam för hjälp.

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svenne69
fan jag kommer inte in i radiostationen, jag trycker på intercomen men han säger att han är "busy for the moment".
vad ska man göra?

Kan det vara så att du har jättedålig karma eller liknande?

Troligtvis är det som han säger, att han är upptagen för stunden och då är det bara att lalla runt lite, kanske sova en sväng och komma tillbaka senare.

Visst var det jobbigt att komma fram till radiostationen?

Permalänk
Citat:

Kan det vara så att du har jättedålig karma eller liknande?

Troligtvis är det som han säger, att han är upptagen för stunden och då är det bara att lalla runt lite, kanske sova en sväng och komma tillbaka senare.

Visst var det jobbigt att komma fram till radiostationen?

Kört fast när man ska hämta en "Fussion Batteri" någonstanns. En grupp människor är fast på ett hotelltak och de ger mig i uppdrag att hämta ett batteri som de ska laga hissen med. Men jag hittar inget batteri någonstanns. Var finns den? Någon som vet?

Tror batteriet låg i en robot men det finns inget där.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

ja det var jobbigt. kan man gå och sova någonstans i närheten?

ja vart kan man se vilken karma man har? har dragit på mig en del dålig karma men det är ju ett main quest och man måste ju komma vidare, och man får ju dålig karma av att vara tjuv.

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Har du kollat bethesedas hemsida för spelet. Står en massa om problem och lösningar på forumet där. Tror jag läste nåt om ditt fel där. Många som har problem med spelet, precis som oblivion. Kan vara nån filmcodec eller annat som bråkar bland annat.

Jepp har kollat där oxå och gjort som dom sagt, men det är samma fel ändå. Har laddat ner ny launcher döpt om den första lanchern men det funkar inte.
Fan va tråkigt med orginal spel som krånglar. Det skall ju för fan bara vara att installera och sen spela skall ju inte behöva vara en hacker för att lira ett köpt spel får då kan man lika gärna spela "ful spel"

Visa signatur

Cosmo 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svenne69
vad ska man göra?

tacksam för hjälp.

mvh

Har du besegrat en enorm supermutant (Behemoth) precis utanför ännu?)

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Kört fast när man ska hämta en "Fussion Batteri" någonstanns. En grupp människor är fast på ett hotelltak och de ger mig i uppdrag att hämta ett batteri som de ska laga hissen med. Men jag hittar inget batteri någonstanns. Var finns den? Någon som vet?

det ligger där, i en trasig robot i en liten städ-skrubb

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars

Haha, jag gjorde exakt samma quest, och var exakt lika långt på den, vid nästan exakt samma tid igårkväll

Städskrubb+Restaurang=Batteri kolla kartan

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha fick en specialperk precis nu!

Dream Crusher: Something about your presence dampens others' desires to exceed. Any enemy's chance of getting critical hits on you is now reduced by half.
Jag övertalade helt enkelt moira att inte skriva boken. Ska ändå spränga stan om 5min så..

Dold text

Tredje charen, nu jävlar blir det ondska!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com