Permalänk
Medlem

Uppgraderade just till 50/10. Fick modemet igår, men det fungerar inte speciellt bra. Det verkar som att anslutningen dör och återupptas om och om igen lite då och då, och jag kommer aldrig upp över 24MBit i sekunden på Bredbandskollen.

När jag laddar hem torrents fluktuerar hastigheten kraftigt, och ibland går den hela vägen ner till 0 där den stannar ett tag för att sedan börja gå och sedan åter ner igen.

Detta händer både när jag kör både trådlöst och trådbundet, med router samt utan router.

Vad kan detta bero på? Någon som har haft liknande problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Uppgraderade just till 50/10. Fick modemet igår, men det fungerar inte speciellt bra. Det verkar som att anslutningen dör och återupptas om och om igen lite då och då, och jag kommer aldrig upp över 24MBit i sekunden på Bredbandskollen.

När jag laddar hem torrents fluktuerar hastigheten kraftigt, och ibland går den hela vägen ner till 0 där den stannar ett tag för att sedan börja gå och sedan åter ner igen.

Detta händer både när jag kör både trådlöst och trådbundet, med router samt utan router.

Vad kan detta bero på? Någon som har haft liknande problem?

Kan ju lika gärna vara så att comhem inte har uppgraderat dig än, vänta några arbetsdagar.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Kan ju lika gärna vara så att comhem inte har uppgraderat dig än, vänta några arbetsdagar.

Jag är rätt säker på att dom har uppgraderat mig, då IP-adressen har ändrats samt att internet inte fungerade med det gamla modemet. Testade även med en trådbunden dator igen alldeles nyss och kom upp i 36MBit/sekunden, men sändningstestet kunde inte slutföras då anslutningen dog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Jag är rätt säker på att dom har uppgraderat mig, då IP-adressen har ändrats samt att internet inte fungerade med det gamla modemet. Testade även med en trådbunden dator igen alldeles nyss och kom upp i 36MBit/sekunden, men sändningstestet kunde inte slutföras då anslutningen dog.

Okej, kollat om det är några störningar i ditt område?

mvh Gunvald

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MÖJLIGEN kopplar modemet ej upp på alla 3 downstreams som behövs/modemet hittar dem inte. Då brukar också modemet starta om eftersom det fattar att något är fel, modemets konfig säger att den ska ligga på 3 downstreams men den hittar bara 1 och rebootar för att försöka hitta dem. Antingen är det fel på modemet eller så är det felkonfigurerat i ditt område för 50/10. Svårt att säga om det är just detta du berörs av. Bäst är att du felanmäler det till comhem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ah, äntligen fick jag reklam för att jag kan få Bredband 24! Men vänta lite... har inte det varit tillgängligt i två år?

Dessutom har deras DNS:er varit ur funktion (för mig) sen klockan 2 idag.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

fick detta info i mail från comhem:
Information om nätarbete i Ert område.

Onsdagen den 19/11 sker arbete mellan 00.00-06.00 vilket kan medföra avbrott/störningar på alla dina tjänster.

Orsak: Kapacitetsutbyggnad för vidarutveckling av tjänster.

Har 10 bättre i ping idag på min bf2 server, ny IP, snabbare hastighet 27/11 annars 23/9 enligt bredbandskollen undrar om det snart e dags för 50/10 här i nässjö?

Permalänk
Medlem

Då kommer du få logga in dagen efter o fylla i lite siffror tror jag dagen efter att arbetet är klart. Det fick jag göra sen kunde ja boka på 50/10 linan.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Då kommer du få logga in dagen efter o fylla i lite siffror tror jag dagen efter att arbetet är klart. Det fick jag göra sen kunde ja boka på 50/10 linan.

jag håller tummarna!

Permalänk
Avstängd

Fick ett email av comhem:

Torsdagen den 20/11 sker arbete mellan 00.00-06.00 vilket kan medföra avbrott/störningar på alla dina tjänster.

Efter avslutat arbete kan du behöva starta om din utrustning.
Detta gör du genom att dra ur strömkabeln till modemet alternativt till digital-boxen i en minut och sedan sätta tillbaka den i vägguttaget.

Vi ber på förhand om ursäkt för de eventuella olägenheter arbetet kan orsaka dig och tackar för din förståelse.

Med vänliga hälsningar,
Com Hem AB
Kundservice

Betyder detta att jag kommer kunna beställa 50mbit snart ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Fick ett email av comhem:

Torsdagen den 20/11 sker arbete mellan 00.00-06.00 vilket kan medföra avbrott/störningar på alla dina tjänster.

Efter avslutat arbete kan du behöva starta om din utrustning.
Detta gör du genom att dra ur strömkabeln till modemet alternativt till digital-boxen i en minut och sedan sätta tillbaka den i vägguttaget.

Vi ber på förhand om ursäkt för de eventuella olägenheter arbetet kan orsaka dig och tackar för din förståelse.

Med vänliga hälsningar,
Com Hem AB
Kundservice

Betyder detta att jag kommer kunna beställa 50mbit snart ?

Japp... väntar själv ivrigt på 50mbit tjänsten

förresten går det använda det trådlösa modemet(EPC 2434) till 50mbit tjänsten eller ska man ta den vanliga?

Jag har ju redan router idag så det känns onödigt att ha dubbla trådlöst hemma.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Har en gammal nummerpresentatör från Topcom som inte fungerar med nya EPC2706 modemet. Tjänsten fungerar med min Samsung telefon så den är det inget fel på. Topcom nummerpresentatören fungerar med EPX2203 modemet och andra telefonlösningar. Någon annan som upplevt liknande problem?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Hej alla! Behöver verkligen er hjälp nu eftersom jag verkligen fått nog av Com hem och allt från deras uråldriga modem-routrar till detta jävla hål i väggen.

Nu till frågan, vad har ni för router för att ha 4-portars uttag på baksidan?
själv har jag en av världens sämsta som bara tar 1 uttag och som blockerar ALLT som har med switchar o sånt att göra.

(totalt värdelös, går inte ens att öppna portar)

Undrar nu om man antingen måste köpa ny com hem router (med sånt jävla skit hål) eller om man t.ex kan köpa en vanlig D-link eller nått som man bara kör mellan den dåliga com hem routern och datorn?

routern fick jag på köpet för exact ett år sedan, och den heter:
WebSTAR EPC2203

JÄVLIGT TACKSAM FÖR SVAR! STÅR INTE UT MED DEN HÄR JÄVLA SKIT ROUTERN LÄNGRE!

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
Hej alla! Behöver verkligen er hjälp nu eftersom jag verkligen fått nog av Com hem och allt från deras uråldriga modem-routrar till detta jävla hål i väggen.

Nu till frågan, vad har ni för router för att ha 4-portars uttag på baksidan?
själv har jag en av världens sämsta som bara tar 1 uttag och som blockerar ALLT som har med switchar o sånt att göra.

Undrar nu om man antingen måste köpa ny com hem router (med sånt jävla skit hål) eller om man t.ex kan köpa en vanlig D-link eller nått som man bara kör mellan den dåliga com hem routern och datorn?

WebSTAR EPC2203

Fråga om du kan få den utbytt? de nyare borde väl va bättre.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Fråga om du kan få den utbytt? de nyare borde väl va bättre.

Vilket nummer ringer jag då?
kundtjänst?

kommer de säga ja till en bättre router gratis?

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.

Permalänk
Citat:

Vilket nummer ringer jag då?
kundtjänst?

kommer de säga ja till en bättre router gratis?

Ring o säg att den har slutat fungera. När det har gått med på att skicka ut en ny, ser du verkligen till att få den sluta fungera genom att t.ex. doppa den i en hink med vatten medans den är igång

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

WebSTAR EPC2203

Det faktum att EPC2203 inte är en router, utan ett kabelmodem, kanske kan ha viss inverkan?

En (ny) router går på några hundralappar, skall du ha trådlöst så kostar dessa nya från 300kr. Köper du begagnat så är frakten den största utgiften :).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Det faktum att EPC2203 inte är en router, utan ett kabelmodem, kanske kan ha viss inverkan?

En (ny) router går på några hundralappar, skall du ha trådlöst så kostar dessa nya från 300kr. Köper du begagnat så är frakten den största utgiften :).

haha jo så sant som det är sagt
fick faktiskt reda på det av en trevlig snubbe igår.. vet redan vad jag ska köpa och problemet är löst!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

haha jo så sant som det är sagt
fick faktiskt reda på det av en trevlig snubbe igår.. vet redan vad jag ska köpa och problemet är löst!

Vad skulle du köpa då?

Permalänk
Medlem

Internet är sjukt instabilt just nu. Upp och ner. Någon annan som har samma problem? (bor i stockholm/haninge)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Internet är sjukt instabilt just nu. Upp och ner. Någon annan som har samma problem? (bor i stockholm/haninge)

Japp, idag är det ostabilt håller jag med om. Spikes, lagg, hög ping och dåliga hastigheter upplever jag iaf (Stockholm, västerort)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag har comhem 10Mbit. Speeden är utmärkt men under senaste veckan har det varit rätt ostabilt. Helt plötsligt så lägger det bara av. Ibland kommer det igång av sig själv efter 1 minut eller så. Men ett par ggr måste jag dra ut powersladden till routern, vänta 10 sek, sätta in den och så funkar det.

Någon som vet vad det beror på? Jag har comhems rountern som ger både sladd och wifi.

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam 123123s ... Stockholm är överbelastat

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk

är så för mig varje dag. Har varit i 4 år med.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Vilken jävla skämt com hem är. Hur kan de ha några kunder?.. Leverera ostabilt bredband 2008, kom igen liksom. Valde de för att jag inte ville ha nån bindningstid och det vore ovärt att byta nu. Skit företag iaf.

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk

Ni bor helt enkelt på fel sida landet, har haft mitt i 1 vecka nu och hittils kan man ju inte klaga direkt

Visa signatur

Permalänk

Jag bor i götet och min lina funkar skitkasst för tillfället. Tidigare idag kom jag upp i cirka 100kbyte per sekund när jag laddade hem en semesterfilm från en otroligt väl-seedad torrent. Nu klockan 00:30 tankar jag i cirka 500kbyte vilket fortfarande är otroligt dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus

lite lustigt, här sitter man och letar efter någon som haft det lika illa som jag. och så hittar man ditt inlägg. ja jag har haft nätet nere i nästan 2 dagar och bor även jag i haninge. startade om skiten nu och då fungerade det. skönt att man inte var ensam om det.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

lustigt att så många verkar ha problem just nu. själv har jag haft problem 2år med ständiga dissar men senaste 2-3 månaderna har det gått cirka 10 dygn mellan varje diss så man kan ju inte klaga

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Jag bor i götet och min lina funkar skitkasst för tillfället. Tidigare idag kom jag upp i cirka 100kbyte per sekund när jag laddade hem en semesterfilm från en otroligt väl-seedad torrent. Nu klockan 00:30 tankar jag i cirka 500kbyte vilket fortfarande är otroligt dåligt.

Oj, skumt. Vissa verkar ha otroligt otur

Visa signatur