Varför rättar inte moderatorerna felstavade rubriker/topics?
Oftast handlar det ju bara om enkla feltryckningar (hoppas jag) som i "Nästpray mot tillbakadragenhet?" och "Mat Tjuven" som ligger under ÖÄ - Hobby, fritid och livsstil. Det verkar ju som att trådskaparna inte bryr sig men jag tycker åtminstone att rubriken bör vara rättstavad.
Finns ju säkert även rubriker i stil med "Vad gör jag?" som inte förklarar någonting av vad tråden handlar om, ändrar ni dessa? De är ju än värre!
Edit: Vill inte hänga ut personer men detta är ju ett exempel på en tråkig rubrik: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81782...
Hej!
Rent generellt brukar vi inte rätta stavfel i användares inlägg. Det ju inte direkt mot reglerna att stava fel, så länge inlägget är någorlunda lätt att förstå. Däremot håller jag med dig om att stavfel märks extra tydligt i trådrubriker. Därför händer det att vi rättar dem. Vi har oftast inte möjlighet att leta igenom forumet efter stavfel i rubrikerna, men om någon anmäler trådar med felstavade rubriker till oss, är det mycket möjligt att vi rättar till felet.
I våra regler står det "Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om". Därför förtydligar vi otydliga rubriker när vi upptäcker dem. Anmäl gärna trådar du tycker vi bör uppmärksammas på.
Observera att det inte är tillåtet att ta upp enskilda modereringsfall i den här forumdelen. Se § 11 i reglerna.
Jag hoppas att du är nöjd med mitt svar och önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.
Med vänlig hälsning
Albert Pettersson
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.