Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Hur grindar man kirin'tor rep enklast? Förutom instanser då. Går det att grinda ensam? Vart finns daily quests t ex.?

Du måste ha Kirin´Tor tabarden o farma instancer. Tror inte det finns några quest o kan inte hitta några heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Varför INTE rätta folk när dom säger fel? tycker det bara är ignorant att inte påpeka till folk när dom uttrycker sig felaktigt.

Det som är så störande är ju att majoriteten av gamers idag säger att det laggar när det hackar för dom, t.o.m i singleplayerspel. Helt sjukt att ett ord tappar sin innebörd så totalt bara för att massa småbarn börja säga att det laggar när dom har inte har 100FPS i CS.

Permalänk
Medlem

För er som kör med ATI-kort i Windowed mode och inte kollat i Grafik-forumet:

"Samt om du använder ATI, och kör WoW i windowed mode, aktiveras powerplay-funktionen på ditt gfxkort, och klockar ned gpu samt minnen till en lägre hastighet, som används i 2D-applikationer, windows etc. Detta leder till en mycket lägre fps."

"För dom som inte vet så klockar kortet ner sig i window mode/2d mode till en core hastighet på 507mhz minne 500mhz och i fullscreen/3d mode kör det med en core speed på 750mhz och minne på 900mhz."

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=876...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

varför suger armory.wow-europe.com hästpung? funkar ju knappt aldrig och hänger sig ofta. fler som har problem?

Permalänk
Medlem

Om man skulle radera en karaktär och sen skapar en ny karaktär med den raderades namn...får man då döpa om den gamla om man skulle skaffa den tillbaka?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Om man skulle radera en karaktär och sen skapar en ny karaktär med den raderades namn...får man då döpa om den gamla om man skulle skaffa den tillbaka?

Tror jag knappast.
Byt namn genom hemsidan ist?
Kostar väl runt 80 spänn, tror inte dom hade haft den tjänsten om man hade fuskat på det sätt du menade.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog du skulle få byta nick. Fungerar ju på exakt samma sätt om du byter realm; Du skapar en char med ditt nick på realmen du ska flytta till och sen när du flyttar din main så blir den taggad för namnbyte. Har själv gjort så.
Så jag tippar att det skulle fungera på samma sätt om du nu skulle få tillbaka en raderad gubbe.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Rep rewards

Rep Rewards..
Jo jag undrar om någon kan ge tipps på var jag ska satsa på att öka min rep i Northrend.
Jag lirar Dvärg Warrior, så det är warrior prylar jag är ute efter i 1:a hand...

Man ska tydligen kunna köpa en tabard från den faction man vill öka rep med och anv. i instancer för att öka rep. mera... Vart köper man då en sån?
Har flugit kors och tvärs över Northrend och letat vendor men inte sett någon som har haft nå´t bra...å ingen tabard heller för den delen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Jag tror nog du skulle få byta nick. Fungerar ju på exakt samma sätt om du byter realm; Du skapar en char med ditt nick på realmen du ska flytta till och sen när du flyttar din main så blir den taggad för namnbyte. Har själv gjort så.
Så jag tippar att det skulle fungera på samma sätt om du nu skulle få tillbaka en raderad gubbe.

Varför skulle dom då ha betaltjänsten?
Tror inte dom är så dumma.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Varför skulle dom då ha betaltjänsten?
Tror inte dom är så dumma.

O jag kan bekräfta att dom inte är så dumma. Jag skulle återställa en karaktär jag hade raderat o hade en ny med samma namn. Jag blev tillsagd att radera min nuvarande char och sen göra en ny ticket. (hade inte tid att radera direkt)

Permalänk
Medlem

Hur går raidingen för er då? Någon som har clearat allting ännu?

Själv dödade vi Kel'thuzad 25-manna för en timme sen och ska väl försöka oss på Malygos med, imorgon troligtvis.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Hur går raidingen för er då? Någon som har clearat allting ännu?

Själv dödade vi Kel'thuzad 25-manna för en timme sen och ska väl försöka oss på Malygos med, imorgon troligtvis.

All 10-man content nere sen i fredags (Naxx, Sartharion, Malygos, Archavon). 25-man så har vi farmat spider/plaguewing, har inte två priests för instructor och för dåligt gearade offtanks för patch (hade inte skadat med nån fler healer heller). Sartharion och Archavon (kanske dom två enklaste bossarna som funnits i Wow) nere 25-man också såklart.

Lite tråkigt att 25-man skalar så sjukt, vi kör 20 pers i naxx och gör ändå mer dps procentuellt sett än när vi kör 10-man med våran 'core'. Nä, 25-man är lite för simpelt.

För övrigt är WOTLK om möjligt ännu simplare vad gäller PVE än TBC, helt sjukt vad Blizzard sänker nivån på allting.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Tycker alla borde sluta klaga. Första instanserna/raiderna som finns är ju meningen att vara lätta. Naxx ska ju vara som Kara t ex. Ulduar lär ju komma snart med också som är en 10/25 manna raid och den lär ju bli aningen svårare än Naxx och Malygos.

Permalänk
Medlem

Har nu fått upp min bs till 441, men vet någon vilka vendor som kan ha plans till bs. Har en del hyfsade, bl a en mace med 183 dps, och en dagger med 143 dps, men skulle behöva någon bra svärd och en del tanknings gear.

Skulle göra igår titansteel hjälm och stövlar, men det var lite segt att göra titansteel, behöver 3 till den ena och 4 till den andra, men kan bara göra en titansteel och sen vänta 20 timmar till nästa.

Permalänk

Hejsan wow spelare. Jag har själv spelat wow men jag la av för ung ett och ett halft år sedan (ett efter tbc kom tror jag) och nu har jag bestämt mig att ta upp wow spelandet igen på en ny char. Rogue har jag tänkt att spela denna gången, så har ni några bra tips på "must have" addons. Hälst med länkar eller kanske en zip med ett helt paket addons i. Det brukar ju bli bra bättre att spela med addons men just nu spelar jag helt addons less.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har nu fått upp min bs till 441, men vet någon vilka vendor som kan ha plans till bs. Har en del hyfsade, bl a en mace med 183 dps, och en dagger med 143 dps, men skulle behöva någon bra svärd och en del tanknings gear.

Skulle göra igår titansteel hjälm och stövlar, men det var lite segt att göra titansteel, behöver 3 till den ena och 4 till den andra, men kan bara göra en titansteel och sen vänta 20 timmar till nästa.

Var fick du tag i Plans till macen med 183 dps? Jag har inte hittat plans till bs överhuvudtaget i Northrend...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Var fick du tag i Plans till macen med 183 dps? Jag har inte hittat plans till bs överhuvudtaget i Northrend...

Tror att det var nog tränaren i dalaran, har inte köpt några andra plans. Är weaponsmith, vet inte om det har betydelse i fallet, men jag har som specialitet sword. Men har funderat på att göra macen, men får i så fall bygga upp skillsen. Räknade med att materialet skulle gå på ca 1000g, om man köper allt. Sen går det åt 6 titansteel bar, vilket tar nästan en vecka att göra.

Edit: När jag fick upp min bs till 440 så kunde jag träna resten som tränaren hade, och det var nog då jag fick plans för både dagger och mace, samt ett par andra epic, bla hjälmen och skorna jag ska göra.

Edit2: Skulle även vilja ha en annan chest med bättre tanknings stats. Den som jag har nu, har 2300 armor, 169 stamina och frostresistance, och 3 socket.
Macet är den här, och den har 186,5 i dps. http://www.wowwiki.com/Titansteel_Destroyer

Permalänk
Medlem

Jag tänkte levla upp min hunter och lite andra chars innan jag testade DK men så var jag så urbota dum att jag startade en ändå för att testa en kvart och blev handlöst kär i den.

Är bara 60 med den för jag har försökt att levla på huntern (71 bara, fullt upp irl sen wotlk släpptes) men jag har totalt tappat suget på huntern. Tänker bara på DK, låter nästan perverst det här.

Frågan är, har man som en blood-dk någon framtid? Som ni alla märkt så dräller det med dk´s nu men min lust att lira andra klasser tvärdog när jag testade dk.

Som sagt, skulle gett f-n i att testa.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Jag tänkte levla upp min hunter och lite andra chars innan jag testade DK men så var jag så urbota dum att jag startade en ändå för att testa en kvart och blev handlöst kär i den.

Är bara 60 med den för jag har försökt att levla på huntern (71 bara, fullt upp irl sen wotlk släpptes) men jag har totalt tappat suget på huntern. Tänker bara på DK, låter nästan perverst det här.

Frågan är, har man som en blood-dk någon framtid? Som ni alla märkt så dräller det med dk´s nu men min lust att lira andra klasser tvärdog när jag testade dk.

Själv drog man upp sin Rogue till lvl80 först å nu är min DK lvl77 närsomhelst å den kommer bli min nya main är de tänkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner

Håll den alltid redo för att kunna tank:a så går det nog bra.. söks healers o tanks överallt i nothrend.. så arbete finns det nog för dig.. kan vara svårt dock att spela instancer som dps.. då sällan DK's vill spela med andra DKs pga drops och de seriösa guilderna lär ju ha fullt med DKs.. men det brukar oftast lösa sig på något sätt.. fråga är dock om DK är så bra på lvl80 som de är lvl55-70.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Håll den alltid redo för att kunna tank:a så går det nog bra.. söks healers o tanks överallt i nothrend.. så arbete finns det nog för dig.. kan vara svårt dock att spela instancer som dps.. då sällan DK's vill spela med andra DKs pga drops och de seriösa guilderna lär ju ha fullt med DKs.. men det brukar oftast lösa sig på något sätt.. fråga är dock om DK är så bra på lvl80 som de är lvl55-70.

DK fungerar skit fint som tanks i naxx 10 (men vad sega vissa är på att levla will in till 25 nu) lite sämre som dps för tillfället, men det kan bero på gear och dylikt.

Och på tal om lätta 10/25 manna, TBC var svårt när du kom från Vanilla wow pga AoE, mycket förflyttningar etc. Men har du klarat TBC och dödat KJ så kan du det utan och innan, även första gångerna på en ny encounter så är du uppmärksammare nu än i vanilla wow. "Ops aoe bästa att flytta, ops adds, root (yay Jag kan kasta roots inomhus)"
Vi har sett det mesta, provat det mesta, vi har erfarenhet, skall bli kul att se vad blizz kan göra för att göra det Svårt igen. Utan att göra Sjuka encounters som muru. Nästa steg är kanske Healer tanks "This boss only takes aggro from healing, GL" Alla i raidet måste ta så mycket skada som möjligt så att tankhealern kan heala så mycket som möjligt för att hålla aggro... vem vet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
DK fungerar skit fint som tanks i naxx 10 (men vad sega vissa är på att levla will in till 25 nu) lite sämre som dps för tillfället, men det kan bero på gear och dylikt.

Och på tal om lätta 10/25 manna, TBC var svårt när du kom från Vanilla wow pga AoE, mycket förflyttningar etc. Men har du klarat TBC och dödat KJ så kan du det utan och innan, även första gångerna på en ny encounter så är du uppmärksammare nu än i vanilla wow. "Ops aoe bästa att flytta, ops adds, root (yay Jag kan kasta roots inomhus)"
Vi har sett det mesta, provat det mesta, vi har erfarenhet, skall bli kul att se vad blizz kan göra för att göra det Svårt igen. Utan att göra Sjuka encounters som muru. Nästa steg är kanske Healer tanks "This boss only takes aggro from healing, GL" Alla i raidet måste ta så mycket skada som möjligt så att tankhealern kan heala så mycket som möjligt för att hålla aggro... vem vet...

Personligen föredrar jag tekniskt avancerade fights, så Naxxramas är givetvis rätt rolig dom första gångerna. Det blir tyvärr gammalt väldigt fort och man återgår till farm farm farm.

Men men, hoppas på Ulduar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM

Eller något där nån i raiden måste offra sig och dö för att bossen inte ska enragea.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Hejsan wow spelare. Jag har själv spelat wow men jag la av för ung ett och ett halft år sedan (ett efter tbc kom tror jag) och nu har jag bestämt mig att ta upp wow spelandet igen på en ny char. Rogue har jag tänkt att spela denna gången, så har ni några bra tips på "must have" addons. Hälst med länkar eller kanske en zip med ett helt paket addons i. Det brukar ju bli bra bättre att spela med addons men just nu spelar jag helt addons less.

Questhelper är ett måste, sen beror det även på vilka professions man har. Har du mining och/eller herbalism ska du ha Gatherer, det sparar alla ställen du farmar och visar på kartan så du hittar dit igen. Sen har du ArkInventory som håller reda på alla alts och banker så du ser direkt när du för pekaren över ett item om du har flera av dessa på en annan char (du måste ha loggat in på den och kollat i banken för att det ska synas).

FuBar med dess olika tillägg är också bra, då ser man hela tiden hur mycket pengar man har, sin durability, fps mm.

Ladda hem Curse Client från www.curse.com så håller den ordning på addons:en och uppdaterar dem automatiskt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hm, det stod att min tid hade gått ut i wow, så loggar in och kikar och ser att det står "payment pending" använder fan kreditkort? Borde väl dras på en gång tycker man

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Hm, det stod att min tid hade gått ut i wow, så loggar in och kikar och ser att det står "payment pending" använder fan kreditkort? Borde väl dras på en gång tycker man

Pengar på kontot då?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

TJABBA!

jag har precis köpt en ny dator.
med bland annat:

AMD phenom tripple core processor.
nvidia 9800GT. 512 mb
750gb hårddisk.
4GB ram.

jag spelar wow på högsta grafiken helt fel fritt. förutom att jag får tre till fyra lagg stödar med jämna mellar rum (ca 20 sek emellan) det känns som att lagget kommer från ingenstans.
det känns som att dator inte ska ha något som hest problem eftersom min andra dator ( som är mycket sämmre, mycket ) klarar det utan lagget på samma inställningar.

jag har troligt vis uppdaterat alla drivrutiner.

det är sjukt störande med detta myskiska lagg.

snälla hackers hjälp mig

jag vet av erfarenhet att det ska fungera bättre och att ni här på SWECLOCKERS kan hjälpa till. det var några här som hjälpte mig välja dator ect.

MVH/// GUSTAV NORBERG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavNorry
TJABBA!

jag har precis köpt en ny dator.
med bland annat:

AMD phenom tripple core processor.
nvidia 9800GT. 512 mb
750gb hårddisk.
4GB ram.

jag spelar wow på högsta grafiken helt fel fritt. förutom att jag får tre till fyra lagg stödar med jämna mellar rum (ca 20 sek emellan) det känns som att lagget kommer från ingenstans.
det känns som att dator inte ska ha något som hest problem eftersom min andra dator ( som är mycket sämmre, mycket ) klarar det utan lagget på samma inställningar.

jag har troligt vis uppdaterat alla drivrutiner.

det är sjukt störande med detta myskiska lagg.

snälla hackers hjälp mig

jag vet av erfarenhet att det ska fungera bättre och att ni här på SWECLOCKERS kan hjälpa till. det var några här som hjälpte mig välja dator ect.

MVH/// GUSTAV NORBERG

Nu orkar jag inte påpeka att lagg innebär problem med internetanslutningen, det får nån annan göra.

Testa alltid att disabla alla addons om det är nåt som krånglar i wow, oftast beror det på något addon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liten fråga vad har du för RPM på den HD'n, är det en 5xxx RPM disk så brukar WOW gå jäkligt segt, går betydligt bättre på en 7200 RPM disk.

En polare hade ganska många fryslagg tack vare detta på sin laptop till han bytte till en snabbare HD.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

jag har 7200rpm är ja ganska säker på.