Datorn hänger sig vid krävande spel? help?!

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig vid krävande spel? help?!

Tjenare.

Nu är det så att jag sitter på en hyffsad(?) dator, bara grafikkortet som är lite nere, men det blir nytt denna månad.

Intel Core2 Duo E6750 2.66GHz (at 2666 MHz) :: mem: 674/2047 MB (32%) :: gfx: Radeon X1950 Pro
Minnena ligger på 800MHZ.

Nu till saken: När jag spelar krävande spel, t.ex GTA IV / Cod 5 / Crysis kan jag spela cirka 1-2 timmar innan datorn hänger sig, skärmen blir svart och jag är tvungen att rebota systemet. Jag har testat att bytt grafikkortsdrivrutiner, Innan jag bytte kom det fram ett felmeddelande "ATI drivers failed to connect with grapichaccelerator" Ungefär så, har glömt massa å tror jag
.
Men jag böt ett tag, och då funkade det att spela lite längre men istället blir skärmen svart :(.
Och överhettning tror jag inte för jag sitter i ett iskallt rum CPUn ligger på 45-50c LOAD och grafikkortet vet jag inte, men jag har satt på 3x fläktar på grafikkortet och när jag känner på det så är det ganska kallt, skulle gissa på 50-55 grader. 2 av fläktarna är CPU fläktar till nya Intel Core processorerna och dem kyler ganska bra.

Så jag behöver eran hjälp!