GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Har du gjort

assassin

Dold text

-uppdragen? Åk runt lite i stan, ibland ser man en blå gubbe på kartan, snacka med personen så får du ett litet sido-mission. Rätt skoj ibland!

Jo, har gjort cirka 4-5 assassin uppdrag men kan fortfarande inte hitta några andra uppdrag. kollat mobilen och mailen utan resultat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Jo, har gjort cirka 4-5 assassin uppdrag men kan fortfarande inte hitta några andra uppdrag. kollat mobilen och mailen utan resultat

Du måste nog göra ngt först innan du får nästa uppdrag, eller vänta lite, vilket uppdrag var det senaste du gjorde? (bara namn eller spoiler på förklaringen)

Testa att gå och spara två gånger och se.

Kan vara så att du måste stjäla lite bilar åt brucie kanske? Eller hitta till IT-cafeet och gå på en date med den där killen Roman och Brucie tvingar dig till. Det är den där snubben med en ros på tröjan man ska dejta och mörda. French lover eller ngt sådant heter han.

Dold text
Permalänk
Medlem

någon mer än jag som har problemet, att när jag går in på multiplay och väljer en server så kommer loading upp och efter en stund så kommer jag tillbaka till där man väljer servrar.. och ibland kommer jag in men då är ingen inne och blir disconnectad direkt.

Kommer in på en server kanske vart tionde 15 försök.

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det står bara "i februari...."

Är det inte den expansionen som är xbox360 exklusiv?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Är det inte den expansionen som är xbox360 exklusiv?

Jo... det är den. Den kommer enbart till XBOX 360.

Permalänk
Medlem

Vilket skit om den expansionen bara kommer till XBOX..=(

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Antec Plus 1080 ] [ Antec 430w ] [GA-EX38-DS4] [ Intel E8400 @ 3,60Ghz ] [ Sapphire HD 4850 ] [2x2 GB Ram 800 Mhz] [ Seagate 500gb ] [ Western Digital 160gb ] - [HTPC] - [MSI K8n -neo4-F] [x-silence 300w] [AMD 64 3700+] [Sapphire x1950 pro] [500gb HD] - [Bärbar] - [ASUS A6RP] [Server] - [MSI KT3V] [AMD Athlon XP 2400+] [Radeon 9550] [500 GB s-ATA]

Permalänk
Medlem

str8:
Ska testa

mörda French lover.

Dold text

återkommer med edit!=)

Vafan!

Herr French dyker inte upp vid midnatt, så vetefan vad jg ska göra nu!

Dold text
Permalänk
Medlem

Tur man har Gta4 på 360 också då ;););)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

str8:
Ska testa

mörda French lover.

Dold text

återkommer med edit!=)

Vafan!

Herr French dyker inte upp vid midnatt, så vetefan vad jg ska göra nu!

Dold text

Kolla så att du är där Rätt Dag och klockan 23.00 , efter 00.00 är du för sen. I din kalender kan du kolla vilken dag mötet är. Jag tror att det är på torsdagar.

Dold text
Permalänk
Medlem

La in windows 7 betan (64-bit) och spelet flyter mkt bättre (24 - 40 fps istf 15 - 40 med xp sp2, tror det/vista utnyttjar quads bättre)... vet nån hur man exporterar sina saves? vad i ******* är den ******* windows live ***** bra för egentligen? trodde det var nåt steam cloud liknande för allt ***** besvär men NEJ

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Kolla så att du är där Rätt Dag och klockan 23.00 , efter 00.00 är du för sen. I din kalender kan du kolla vilken dag mötet är. Jag tror att det är på torsdagar.

Dold text

Okej,missa det där med

kalender

Dold text

...Ska pröva igen. Kommer med edit!

kanske inte var nödvändigt att sätta spoiler där...men men

Permalänk
Medlem

Kanske lite dumt att fråga denna fråga som ställs om och om igen, men System Requirements lab svarar aldrig fullständigt på det, då den utgår från baksidan av förpackningen på hur bra dator man ska ha för att driva spelet.

Men datorn i Sign, hur pass bra kommer jag kunna spela spelet?

Visa signatur

1# |Cooler Master Mystique|Corsair 550W|MSI P45|C2D E8400@3,4Ghz|Corsair 2Gb 667MHZ|ASUS Hd 4850 1Gb|1TB Sata2
(14100P 3DMARK 06).
2# |Budget Chassi=)|Tagan 420W|Athlon 64 X2 4200+|2GB DDR@400mhz|Radeon HD4550 512mb|80Gb

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte datorkunnig på något sätt men tror du kommer klara det hyfsat okej, vad jag erfarit verkar processorn och grafikminnet spela stor roll i GTA IV. Du verkar ju ha bra processor och grafikminne(1 gb,eller läser jag fel?) och antar att ditt graffe i övrigt är ok också:P

Jag har runt 50 fps på Q6600@2,4(fyrakärnig), 3gig ram och 8800GT 512MB.

Dock är kanterna hackiga på vissa saker ibland, skuggorna är lite småfula ibland och popup - grafik förekommer också stundtals. Men det är så pass lite att man inte orkar bry sig:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
La in windows 7 betan (64-bit) och spelet flyter mkt bättre (24 - 40 fps istf 15 - 40 med xp sp2, tror det/vista utnyttjar quads bättre)... vet nån hur man exporterar sina saves? vad i ******* är den ******* windows live ***** bra för egentligen? trodde det var nåt steam cloud liknande för allt ***** besvär men NEJ

Jag gillar faktiskt Games for windows live, jag har hittat 7 vuxna medspelare i GTA IV som är roliga att spela med varje gång, vi håller koll på vart varandra är och skickar meddelanden om planerade spelkvällar etc. Riktigt smidigt faktiskt, och ganska bekväm overlay.

Sen att man kan sätta betyg på spelare etc är riktigt trevligt, jag är en femstjärnig pro ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gillar faktiskt Games for windows live, jag har hittat 7 vuxna medspelare i GTA IV som är roliga att spela med varje gång, vi håller koll på vart varandra är och skickar meddelanden om planerade spelkvällar etc. Riktigt smidigt faktiskt, och ganska bekväm overlay.

Sen att man kan sätta betyg på spelare etc är riktigt trevligt, jag är en femstjärnig pro ^^.

pfff,vad hade du sagt om du hade haft 1 stjärna?;)

Permalänk
Medlem
Citat:

pfff,vad hade du sagt om du hade haft 1 stjärna?;)

Vad fan är jag för person som folk inte gillar ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror jag är ungefär som dig, har bara assassin-uppdrag men jag har gjort det som nämns ovan. Får se vad som händer

Man kan ju göra mini-missions med LJ också, testat det?

Citat:

Pro osv har väl bara att göra med vilken kategori du lagt dig själv i?

Men det är trevligt när man hittar mogna personer att spela med, som inte försöker fuska eller beter sig omoget, som vet hur man spelar taktiskt!

--

Om ni vill får ni gärna lägga in mig på friends, har xbox 360 också med lite spel. Dock inte GTA4 men det kommer jag väl köpa pga expansionen!

'SWEC knaSen' är mitt LIVE-ID

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är jag inte datorkunnig på något sätt men tror du kommer klara det hyfsat okej, vad jag erfarit verkar processorn och grafikminnet spela stor roll i GTA IV. Du verkar ju ha bra processor och grafikminne(1 gb,eller läser jag fel?) och antar att ditt graffe i övrigt är ok också:P

Jag har runt 50 fps på Q6600@2,4(fyrakärnig), 3gig ram och 8800GT 512MB.

Dock är kanterna hackiga på vissa saker ibland, skuggorna är lite småfula ibland och popup - grafik förekommer också stundtals. Men det är så pass lite att man inte orkar bry sig:]

50 fps? aldrig några drops? damn, vad kör du med för inställningar/OS?

btw hitta hur man gjorde här, missade att den skapar "unika" mappar för varje installation: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=380990&st=0&#ent...

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

femkantig: får säkert drops, men på benchmarks har jag fått 48-49 fps flera ggr.
En gång fick jag dock 40 och en gång 46.

Så 50 kanske var lite avrundat,men jag skulle gissa på att jag ligger på 40-48.

Det flyter på bra iaf!

btw ficklampa, jag startade om spelet:> orkade inte gå runt och vänta på att något skulle hända.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden.

Men någon som vet varför det inte går att spara i spelet?

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajsarn

Det är ju bara att åka till någon av dina lägenheter och sova så får du frågan om du vill spara.

Mvh. Mathias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajsarn

Du måste också vara inloggad i Games For Windows Live

Permalänk
Medlem
Citat:

btw ficklampa, jag startade om spelet:> orkade inte gå runt och vänta på att något skulle hända.

Ja, ibland är det nästan bättre. Verkar som det buggar till sig lite ibland. Har dock inte råkat ut för detta mer än någon gång kanske, har du patchat spelet?

Citat:

Du måste också vara inloggad i Games For Windows Live

Undrar om man har varit i lägenheten och försökt spara eller inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande många som har problem med multiplayer? Man blir disconnected, kan inte ansluta till server, kraschar som det gjorde alldeles nyss för mig, "GTA4 har slutat att fungera" ? Börjar bli smått irriterande när man precis börjat lira och anslutit så stängs allt ner

Finns det nån fix för detta tro, eller bara invänta patch ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Är det fortfarande många som har problem med multiplayer? Man blir disconnected, kan inte ansluta till server, kraschar som det gjorde alldeles nyss för mig, "GTA4 har slutat att fungera" ? Börjar bli smått irriterande när man precis börjat lira och anslutit så stängs allt ner

Finns det nån fix för detta tro, eller bara invänta patch ?

Jag har samma problem, kommer typ aldrig in på ngn server!! får hoppas de fixas med nästa patch, även om jag tror det är windows live/social club problemet är ngt av dem iaf

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Medlem

Har ni fipplat med era routrar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ni fipplat med era routrar?

Jag kör med kabel så nä.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för mig funkar multiplayer utan problem men jag har ingen brandvägg eller windows brandvägg igång bara routrarna

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tourrent
Jag kör med kabel så nä.

Datorn direkt ut på nätet menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

undrar hur man stegrar på gta 4 på pc. Någon som kan ?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet