Permalänk
Medlem

ny dator problem

hej fick nya delar till min dator idag, har plockat ihop den men när jag startar den så startar den om sig och kör igång men visar ingenting på bildskärmen kör digital kabel. piper inte
så om någon har något tips så skriv

Processor: Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz
Processorkylare: den som följer med
Moderkort: asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775
Minne: 2x Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB
Grafikkort: XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,
Hårddisk: 2x Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2
Nätaggregat:Thermaltake Toughpower 750W,
Övrig kylning: 3x Nexus 80mm Real Silent Case Fan och en gammal som jag inte vet vad den heter, 3 blåser ut 1 in
Övriga komponenter: Samsung DVD±RW burner, SH-S223F, 22x

tack e förväg till alla som skriver

Permalänk
Hedersmedlem

Testa med så få komponenter i burken som möjligt, går den igång då, så försök att höja minnesvolten till 2.1V, så kanske den bli lite mer tjänstvillig?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Låter nästan som att prollen får för lite kräm. Men det blir ju svårt att öka den utan bild på skärmen:p Kollat så att båda pci-e kontakterna sitter i grafikkortet också? Får hoppas att det löser sig iallafall! Lycka till.

Mvh
Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

provade utan hdd och med en ingen fläkt och med bara ett minne. hjälpte inte =(

Permalänk

Prova med 1 minnes sticka

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Helt säker på att nätdelen är frisk? Har du någon annan liggandes kan du ju prova med den. Sen vet jag att jag hade problem med Be quiet! nätdel till mitt gtxkort, tydligen ganska känsliga för "snedbelastning". Har du något annat grafikkort så testa med det också.

Mvh

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Hade ett P5Q pro moderkort och det ville inte visa bild med mina dominatorminnen.

Permalänk
Medlem

Ingen kabel till skärmen som är glapp ?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du byggt datorer förr? Placerat ut moderkkortsdistanser på rätt ställen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tips: Köp ett billigt minne, förslagsvis en 512MB PC5300-sticka eller liknande. Dessa brukar vara specade till 1.8V, medans dina nuvarande troligen vill ha 2.1V... Hade samma problem med min nuvarande burk, men att göra på det viset löste problemet...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har du kollat så 12v/4(+4)pin kabeln är ansluten vid processorn?
om den är så kan du testa ansluta en ytterligare då jag misstänker att du har 8-pin kontakt som tillval.

Testa starta med endast nödvändiga saker, ström till processor, 24pin till moderkort, processor, ström till grafikkort(kolla så grafikkortet sitter i slotten), ett minne(om det inte funkar med ena, testa det andra), ingen kabel ansluten till Power, reset, HDD-LED, PWR-LED, starta därefter datorn med en skruvmejsel mellan powerswitch + och -, resultat?

Testa starta med ett minneskort, om du tar dig in i bios, öka späningen för ram minnena till det rekommenderade som står på ramminnet (Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB 2,1v/2,3v typ)

och om du har ett annat minne kan du testa det såklart först!

Visa signatur

Mac Pro - 2x Xeon 5365 Quad, 12GB ram, Corsair F120 SSD mfl.
Macbook Pro 15", Corsair F120 SSD

Fotograf och teknik-nörd - http://www.niklasbergstrand.com/