World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
ang questandet i norrland så e det grymt mkt roligare änn i tbc då man nu kan leva sig in i vissa quest man får mer info och även får se filmer och vara med i episka slag :D.
även om de är bra mkt lättare att soloa nu, tex är 76 DK och körde precis 2quests där de tyckte man skulle vara 3pers mot lvl 78elites fast det var lätt att klarat sj

Roliga instancer med, har snart tagit en level på bara instance (75-76).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
Vilken vilka portar måste jag ha upplåsta i routern för att wow ska gilla mig? Pingar högt som satan nu utan anledning

kolla här:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ro...

vilken tid det tar att uppdatera =/ instalerade om windows och har nu instalerat wow men tar timmar att ta ner uppdateringarna
tur att man har 30/30 fiber

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
kolla här:

vilken tid det tar att uppdatera =/ instalerade om windows och har nu instalerat wow men tar timmar att ta ner uppdateringarna

Brukar tanka patches från www.FZ.se om det inte är små patcher då. men stora tankar jag där håller bra speed då. är du medlem går det ennu fortare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
kolla här:

aldrig hört talas om 30 fiber. Är inte de lite som att köra en formel1-bil på en 30-väg?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
aldrig hört talas om 30 fiber. Är inte de lite som att köra en formel1-bil på en 30-väg?

Riktigt OT här men borde det inte snarare vara som att köra en bil med maxhastighet 30 på en racerbana anpassad för formel-1 bilars hastighet, isåfall?

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granis
Riktigt OT här men borde det inte snarare vara som att köra en bil med maxhastighet 30 på en racerbana anpassad för formel-1 bilars hastighet, isåfall?

Ännu mer offtopic, borde det inte snarare vara så att den vanliga bilen och formelet bilen går exakt lika snabbt men att de inte får plats lika många bilar på bredden?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Sitter o samlar på gear till min fury warrior.. körde min första 25man instance igår osv.. hela tiden så får man ju nästan lov att kasta bort sin fina +crit gear till +hit för att uppnå en utom synhåll hit-cap.. men hur mycket hit behöver jag egentligen ha för att vara 'nöjd'?
vet att offhand har ungefär -25% to hit... men känns lite överdrivit (omöjligt) att fixa sin hit-rating så högt.. och dessutom lite onödigt..
Jag har ~8% +hit.. (ca 250 hitraiting) nu..
Bara för att visa min glädje så hade jag en bra dag igår.. drog hem flying mount (draken) samt epic-skölden (för offspecc) från old-strat igår.. och så fick jag "Gauntlets of the Lost Protector" via roll i 25man:a raiden (pug raid)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst egentligen vad mycket bätttre azeroth skulle bli med flying mounts. Tog mig ca 1 vecka att gå från 1-300 i mining och från 300-450 tog ca 3 timmar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Helt sanslöst egentligen vad mycket bätttre azeroth skulle bli med flying mounts. Tog mig ca 1 vecka att gå från 1-300 i mining och från 300-450 tog ca 3 timmar.

Mycket beror ju på (som jag förstått) .. desto fler spelare det är på en karta samtidigt.. desto mer veins spawnar det där... i azeroth finns det knappt några spelare på kartorna.. vilket leder till väldigt lite veins.. men det är sant att det är ooootroligt segt att springa med lvl60mount på de stora kartorna,, springa upp och ned för berg o jakt på veins.. som tur är gjorde jag den 'skörden' medan jag levlade min karaktär.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distress
Är jag dum om jag stannar på 60 med min nelf priest och kör pvp med den istället? Känns lite värdelöst att pvp'a vid 80 då alla bara whinar över hur lätta dom är att döda. Skulle nog satsa på att skaffa Field Marshal's Raiment om jag stannar på 60.

http://www.wowhead.com/?itemset=389#comments

Har en lvl 80 präst disc speccad och henne dödar man inte så lätt.Shadow bäst i pve men disc är grym i pvp =).Kändes lite surt att slänga in Venge/brutal gearen på banken ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Fy farao vad segt det skall vara och levla. 21 timmar played och bara lvl 21.... Snart får ja köpa mig en lvl 70 karaktär lr nått.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Fy farao vad segt det skall vara och levla. 21 timmar played och bara lvl 21.... Snart får ja köpa mig en lvl 70 karaktär lr nått.

Rekrytera en vän, spela tillsammans med honom och få 3x experience på allt ni gör. Tog mig och en vän 20 timmar att levla 1-60.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Sitter o samlar på gear till min fury warrior.. körde min första 25man instance igår osv.. hela tiden så får man ju nästan lov att kasta bort sin fina +crit gear till +hit för att uppnå en utom synhåll hit-cap.. men hur mycket hit behöver jag egentligen ha för att vara 'nöjd'?
vet att offhand har ungefär -25% to hit... men känns lite överdrivit (omöjligt) att fixa sin hit-rating så högt.. och dessutom lite onödigt..
Jag har ~8% +hit.. (ca 250 hitraiting) nu..
Bara för att visa min glädje så hade jag en bra dag igår.. drog hem flying mount (draken) samt epic-skölden (för offspecc) från old-strat igår.. och så fick jag "Gauntlets of the Lost Protector" via roll i 25man:a raiden (pug raid)

Ang hit så 361 + 3/3 i precision. alltså 14% hit eftersom TG ger dig -5% hit,
9% hit för att du ska träffa alla gula attacker. alltså med abilites. för att kappa hit med vita attacker så behöver du väll 900 nått har jag läst lite onödigt mycket iaf,

har även läst att 8% skulle vara hitcap men kör på 9% för att vara säker eftersom alla säger 8 eller 9 så kör på det högsta,

Efter hit cap så kör på strength och crit. efterdet så är det väll armor pen eller haste som är bra men str och crit i första hand,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Rekrytera en vän, spela tillsammans med honom och få 3x experience på allt ni gör. Tog mig och en vän 20 timmar att levla 1-60.

Alternativt rekrytera dig själv och ha 2xwow igång, där den ena charen endast är på follow (Eller så läser du in dig en liten bit till och lär dig dualboxa).

Sen när du är på 60 så dumpar du det andra kontot.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Ang hit så 361 + 3/3 i precision. alltså 14% hit eftersom TG ger dig -5% hit,
9% hit för att du ska träffa alla gula attacker. alltså med abilites. för att kappa hit med vita attacker så behöver du väll 900 nått har jag läst lite onödigt mycket iaf,

har även läst att 8% skulle vara hitcap men kör på 9% för att vara säker eftersom alla säger 8 eller 9 så kör på det högsta,

Efter hit cap så kör på strength och crit. efterdet så är det väll armor pen eller haste som är bra men str och crit i första hand,

Glöm inte Expertise. Tror det är 18 Expertise du ska ha för dodge cap mot raid boss eller "lvl83" om du har talenten.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Glöm inte Expertise. Tror det är 18 Expertise du ska ha för dodge cap mot raid boss eller "lvl83" om du har talenten.

Kom inte ihåg va capen för expertise e men e inte det 6% någon stans ? så man får täcka 4% med expertise raiting och 2 med talent ? kan komma ihåg fel med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ingen att lira med så Men det betyder ju att det borde ta mig typ 60 timmar te 60, kmr ta massa mer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Citat:

Har ingen att lira med så Men det betyder ju att det borde ta mig typ 60 timmar te 60, kmr ta massa mer

Köp ett till konto o dualboxa med andra ord lira på 2 karaktärer sammtidigt!

Permalänk
Medlem

Fan va gött, börjar tjäna pengar på ah nu va segt i början men nu börjar det komma igång, ju mer pengar jag får ju mer pengar tjänar jag fast ska spendera på epic mount och lvl 80 epics snart till min warrior, så blir att börja om på ny kula efter det eller fixa stash så jag har att börja om på

/MVH

Permalänk
Medlem

http://wowwebstats.com/juzlh6usk6aso?s=26977-59343

jag i toppen där balance druid är så skoj att spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Köp ett till konto o dualboxa med andra ord lira på 2 karaktärer sammtidigt!

Nee, då måste jag ju typ börja om Och skall jag betala för 2 konton kan jag lika gärna transfera en kompis karaktär

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nee, då måste jag ju typ börja om Och skall jag betala för 2 konton kan jag lika gärna transfera en kompis karaktär

Det räcker inte med transfer å spela tillsammans, du måste rekrytera ett helt nytt konto från ditt konto. Men ah. Det går rätt fort å sololevla med om man tycker det är roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det räcker inte med transfer å spela tillsammans, du måste rekrytera ett helt nytt konto från ditt konto. Men ah. Det går rätt fort å sololevla med om man tycker det är roligt.

Jo jag vet hur det funkar Men det jag menade var att om jag skulle betala för 2 konton och levla med båda kunde jag lika gärna ha köpt en kompis konto med lvl 70 gubbe på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rollat om prot nu me paladinen hoppas man kan få va me å raida lite som retri men loota som prot Sitter på 25,3k hp obuffad. De borde väl räcka till å tanka de mesta eller? Bara tankat PvP bossen 10-man som mest hittills men ev får ja en lucka i naxx 25-manna imorrn

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av granis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Ännu mer offtopic, borde det inte snarare vara så att den vanliga bilen och formelet bilen går exakt lika snabbt men att de inte får plats lika många bilar på bredden?

jag har 30/30 men för tillället sitter jag med 90/70... men jag betalar bara för 30/30

jag tänker inte klaga

men men 30 fiber räcker långt tog mig 20min att ta ner 1.25gb parth så det räcker

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Rollat om prot nu me paladinen hoppas man kan få va me å raida lite som retri men loota som prot Sitter på 25,3k hp obuffad. De borde väl räcka till å tanka de mesta eller? Bara tankat PvP bossen 10-man som mest hittills men ev får ja en lucka i naxx 25-manna imorrn

Det räcker bra

Har det ganska bra i guilden jag är med i nu. Är också prot pala. Vi har bara två aktiva som använder plate, jag och en healing pala. Det healing gear som han inte behöver tar jag och det prot gear som jag inte behöver tar han, sen så delar vi på dps gear. Så båda börjar få ganska bra gear för alla specs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har fram tills nu kört med Vista 64 på datorn i signaturen men blev tvungen att byta till XP64 pga att ingenting fungerade förutom just wow. Wow flöt på fint men som sagt kunde jag inte använda datorn till något annat då i princip allt krånglade.

Nu börjar spelet hacka med jämna mellanrum, ungefär var tolfte sekund halveras fps:en i en sekund oavsett om jag rör mig eller står still. Jag har provat att inaktivera alla addons samt testat att inaktivera olika funktioner i ATIs inställningar. Har någon här varit med om detta och hittat en lösning?

Är det ingen som varit med om detta? Jag la in XP32 på en annan partition men det var precis samma fel. Otroligt störande...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det ingen som varit med om detta? Jag la in XP32 på en annan partition men det var precis samma fel. Otroligt störande...

Prövat ta bort addons o sånt? kanske rent av installera om wow?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Prövat ta bort addons o sånt? kanske rent av installera om wow?

Inaktivera alla addons var det första jag testade, skrev det i min första post. Jag har inte installerat om hela spelet, däremot kört repair-programmet men det kanske inte blir samma sak. Att installera om hela spelet måste ju ta ett dygn med alla patcher men det verkar bara finnas det kvar att göra. :/

Jag kan tillägga att jag uppdaterade BIOS i samma veva som jag bytte från Vista 64 till XP64 men det är väl långsökt att det skulle påverka spelprestandan negativt. Jag får 13200 3DMark06 och har inte klockat nånting. Jag har haft aktivitetshanteraren igång ovanför wow och den visar ingen skillnad i processoranvändning när det hackar.

Edit: Nu har jag lagt in Vista64 på en annan partition och startar jag samma WoW från Vista flyter det på hur fint som helst så felet är på något sätt relaterat till Windows XP.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Det räcker bra

Har det ganska bra i guilden jag är med i nu. Är också prot pala. Vi har bara två aktiva som använder plate, jag och en healing pala. Det healing gear som han inte behöver tar jag och det prot gear som jag inte behöver tar han, sen så delar vi på dps gear. Så båda börjar få ganska bra gear för alla specs

Nice. Fick ingen lucka i guilden så vi puggade en 25 manna naxx å de höll fint fram till patchwerk när folk börja lamea sig å då gav ja å nåra polare upp å drog därifrån! Men om jag med 25,5k hp kan tanka Naxx hc.. Va ska man me mer till? Får fortf en del svar "to low hp" till vanliga hc runs XD

Visa signatur

grrrr