World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk

Efter att ha spelat upp alla klasser minst två gånger till lvl 70 och sedan drog upp en Death knight till 80 på några dagar med maxat i bs och mining + epic flying och 10k+ g så har man tröttat för en gångs skull och lagt ner wow helt och väntar nu på Starcraft 2 och tills dess slackar man lite dota

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
du bör fixa så du är hit-capped innan du kan börjar göra bra skada.. vet inte va spellcasters har för hit-cap .. men bör vara över 200
Hit är prio 1 tills man är nått cap.. sen kommer SP / Crit

Efter bytet av gems o gear så kom jag upp i 262 i hit, cappet ligger typ på 445 eller nått om jag inte minns fel. Lite svårt när man bara kört lite HC och vanliga 5 manna. Kommer väldigt lite, eller inget +hit där.

Ska testa med nya speccen o ny gear så snart jag kan.

Sen får jag väl tvinga kockarna i guildet att bygga snapper extreme åt mig, den ger ju +40 hit och +40 stam.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Efter bytet av gems o gear så kom jag upp i 262 i hit, cappet ligger typ på 445 eller nått om jag inte minns fel. Lite svårt när man bara kört lite HC och vanliga 5 manna. Kommer väldigt lite, eller inget +hit där.

Skit helt o hållet i vanliga 5manna.. joina enbart hc.. sök även till raids, VOA 25man, Naxx 10, Sarth 10 och 25.. alla de raidsen är lätta.. förhoppningsvis blir du inte kickad för förlåg dps.. rekommenderar mest 25man för då märker inte folk av din dps lika väl.. man får vara lite slug
Dröjer då inte länge innan du har tillräckligt med emblems för lite epic gear.. bra början med 262 isf.. du måste ha missat ganska ofta med bara ~100 hit-rating

edit: ett annat tips är att kör hyfsat mycket aoe när du får möjligheten.. dvs i små grupper med fiender i instancer.. då får du mycket högre dps. Alla tanks har aoe-agro av olika slag.. så de håller agro ändå.. jag som fury warrior spammar wirlwind och cleave hela tiden.. sällan jag tar agro.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Måste ju börja nånstans, kan ju inte bidra med nått i HC om man har för sunkig gear. Köpte min första emblem grej här om dagen, necket. Nästa blir väl offhand tror jag eller om man ska spara till de högre sakerna.

Jag har missat en hel del kan man väl säga så jag fick väl lov att tänka om. O så länge jag inte hittar bättre gear så får jag klara mig buffad eftersom jag då kommer upp i 302 hitrating, vilket är betydligt bättre än 100

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

HC's är löjligt lätta, du kan lätt köra dem med blå/grön gear. Fattar inte hur Blizz tänkt, men det fattar man ju sällan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag gjorde aldrig normal lvl80 instancer.. jag gick direkt på heroics. Kom alltid sist i dps i början.. men nu kommer jag oftast på första plats.. man måste börja nånstans ja.. och det är i botten av damage-meter i heroic instancer

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon som känner/vet någon som lirar på Talinvarr på Ally sidan skulle behöva göra en deal med en är dock själv horde. PMa isf

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag gjorde aldrig normal lvl80 instancer.. jag gick direkt på heroics. Kom alltid sist i dps i början.. men nu kommer jag oftast på första plats.. man måste börja nånstans ja.. och det är i botten av damage-meter i heroic instancer

Förhoppningsvis gjorde bytet till ebonweave frpn moonshroud, omspecc och utbytta stenar att man kommer högre i dps listan än innan.

Ska bli kul att se om de blir nån skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Förhoppningsvis gjorde bytet till ebonweave frpn moonshroud, omspecc och utbytta stenar att man kommer högre i dps listan än innan.

Ska bli kul att se om de blir nån skillnad.

du får gärna återkomma med resultat.. glöm inte att köra aoe-spells så fort det är en grupp på mer än 3 fiender för att boosta dps'n ytterligare.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar på Nordrassil?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

tyvärr inte.. skullcrushers ligger ja på

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

tyvärr inte.. skullcrushers ligger ja på

Aha

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
På Reconing vinner horde de flesta BG's tycker jag. Väldigt irriterande då jag är ally

Intressant, kanske kan vara ett alternativ för mig då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Det har varit ett liknande fenomen på battlegroupen Rampage en väldigt lång tid, nu verkar det dock vara fixat.. Horde startade alltid med färre än alliance. Tråkigt tyvärr. Så verkligen inte bara Cyclone det har varit så på.

Ok, spelar du på rampage nu?

Citat:

ang BG med få hordes på... ja, jag ligger även i en sån.. vet inte vilken jag ligger i men provar man att köra AV så är det 40 allys vs 10-20 hordes genom hela game:et... suger rent av. WSG brukar tock horde vinna.. Strands har allys vunnit varje gång jag spelat. AB är det lite 50/50..
men som folk säger så suger BG nu.. det finns knappt något att få ut av honor längre.. man måste iaf ha arena-points för att köpa något.. och blizzard säger att de vill vänta på resi.. pffs.. man får ju kämpa i båda arena och lite bg för att få nå resi.

Ja det känns helt hopplöst, man har ingen lust att logga in över huvud taget. Jag förstår inte hur blizzard kan låta en BG börja med mindre än hälften så många horde-spelare som alliance, varför inte bara sätta en spärr så att överflödet från ena sidan inte får joina om andra sidan inte har full grupp...

Jag undrar om det ens är spännade/känns utmanande att köra BG:s som alliance när man alltid är kraftigt överlägsna i antal. Jag tänker inte rolla PvE heller, palla sitta en hel natt i Naxx utan att vinna en enda rollning...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

vill man spara cpu-kraft och minne så ska man först och främst inte spela med quest-helper eller auctioneer.. då är bland de mest kraft-sugande addonen.. när jag körde på min gamla burk så gick wow skitsegt med speciellt qh aktiverat.. flöt hur fint som helst utan.

jag kör med QH på min gamla hp bärbara med 1gb ram och ett radeon x600. Funkar fint.

Däremot kan en del moddar flippa ur och mörda fpsen hårt ibland. Upplevt det flera ggr på stationära.

Det mesta brukar lösa sig genom att ta bort wtf katalogen o börja på ny kula typ

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas

Ok, spelar du på rampage nu?
Ja det känns helt hopplöst, man har ingen lust att logga in över huvud taget. Jag förstår inte hur blizzard kan låta en BG börja med mindre än hälften så många horde-spelare som alliance, varför inte bara sätta en spärr så att överflödet från ena sidan inte får joina om andra sidan inte har full grupp...

Nej jag migrerade från Sylvanas till Jaedenar och bytte därmed battlegroup till misery. Vad jag har märkt här så är det ofta 50/50 . Ibland börjar Horde med mindre o ibland Alliance. Jag vet inte varför det blir såhär. Om man inte vill pugga kan man juh dessutom köra premade. Oftast Fast win som gäller då.

Permalänk
Medlem

Fick detta mail förut, är detta en scammer eller något Blizzard skickar ut?

Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded.
As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard\'s EULA under section 4 Paragraph B which can be found here:
WoW -> Legal -> End User License Agreement

and Section 8 of the Terms of Use found here:

WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account.
If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.

In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.

To verify your identity please visit the following webpage:

https://www.wow-europe.com/login/login?service=https://www.wo...

Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues.
Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft.

Sincerely,

Account Administration

Blizzard Entertainment

Visa signatur

Permalänk

Fick precis samma, nått man behöver oroa sig över? Har inte spelar wow på över 1år

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

finns 2 saker att välja mellan 1 scam 2 ngn har snott ditt konto och försöker kränga det

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Ska man låta det vara så blizzard låser det eller ska man maila och säga åt dem att låsa?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Fick detta mail förut, är detta en scammer eller något Blizzard skickar ut?

Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded.
As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard\'s EULA under section 4 Paragraph B which can be found here:
WoW -> Legal -> End User License Agreement

and Section 8 of the Terms of Use found here:

WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account.
If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.

In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.

To verify your identity please visit the following webpage:

https://www.wow-europe.com/login/login?service=https://www.wo...

Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues.
Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft.

Sincerely,

Account Administration

Blizzard Entertainment

Länken går ju direkt till Blizzards riktiga hemsida, så det bör vara riktigt.

Permalänk
Medlem

Har ju skrivts om det där mailet tidigare i tråden och det är en scam. Om du verifierar ditt konto där så kommer det bli stulet.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Så jag ska bara låta det va? Vill ju inte bli av med kontot spelar dom en tok liksom.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Har ju skrivts om det där mailet tidigare i tråden och det är en scam. Om du verifierar ditt konto där så kommer det bli stulet.

Hur går det till när sidan länkar till en 'secure' inloggningssida på deras egen hemsida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Nej jag migrerade från Sylvanas till Jaedenar och bytte därmed battlegroup till misery. Vad jag har märkt här så är det ofta 50/50 . Ibland börjar Horde med mindre o ibland Alliance. Jag vet inte varför det blir såhär. Om man inte vill pugga kan man juh dessutom köra premade. Oftast Fast win som gäller då.

OK, så Misery är någorlunda balanserat. PvP är heldött på Shattered Hand/Horde, folk kör inte ens premades längre. För ett år sedan var det premades varje helg och det fanns flera guilder som enbart körde BG:s.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Hur går det till när sidan länkar till en 'secure' inloggningssida på deras egen hemsida?

Undrar jag också, man kommer ju till officiella sidan?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänker inte rolla PvE heller, palla sitta en hel natt i Naxx utan att vinna en enda rollning...

Därför man spelar i guilds med vettigt lootsystem.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Draenor&n=Relio...

Tror det är två månaders spelande eller något, och jag började på HC/repitems-nivån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Jag kör på nordrassil. Helldome heter jag där ........

HORDE såklart ^^

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Därför man spelar i guilds med vettigt lootsystem.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Draenor&n=Relio...

Tror det är två månaders spelande eller något, och jag började på HC/repitems-nivån.

Grejen är den att jag har ett nattjobb (notera ett jobb, inte ett liv ) så jag är alltid trött även när jag har sovit och är ledig. Jag orkar helt enkelt lägga ner den tiden som krävs för att få bra gear. Jag blev medlem i en aktiv raid-guild enbart för att en jag känner sen lång tid tillbaka var Officer i guilden. Tack vare detta har jag fått raida en del tillsammans med dem trots att jag egentligen inte förtjänat det, jag fick ett bra svärd tack vare att alla andra redan hade bättre grejer.

Mitt senaste exempel med att sitta en hel natt utan att få någonting var kanske ett dåligt exempel eftersom det var mer eller mindre en pug med bara två andra guild-medlemmar och resten randoms så det var enbart /roll som bestämde.

Hursomhelst så har battlegrounds alltid varit min favorit eftersom det är så fritt; jag har kunnat joina precis när jag kännt för det och det har varat i max en halvtimme i streck och jag har kunnat fixa en ny epic på en vecka enbart genom att köra BG pugs. Därför känns det nu så hopplöst när det är så få som kör BG:s så det tar mycket längre tid att farma honor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hursomhelst så har battlegrounds alltid varit min favorit eftersom det är så fritt; jag har kunnat joina precis när jag kännt för det och det har varat i max en halvtimme i streck och jag har kunnat fixa en ny epic på en vecka enbart genom att köra BG pugs. Därför känns det nu så hopplöst när det är så få som kör BG:s så det tar mycket längre tid att farma honor.

Jag fann AV omöjligt att köra i min bg-setup.. men ja kan fortf köra wsg som vi oftast vinner.. är inga problem att farma det.. tar max en min innan man kan joina.. AB / Eots fungerar oxå ... mer 50/50 för win på dem dock. Så det går fortf att farma. Dock behöver du ju inte farma BG lika mycket nu som i tbc, nu måste du ju istället ha ett arena team som är hyfsat bra.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+

http://www.realpoor.com/Mails_from_WoWaccountreviewEU_blizzar...

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Ett mail då blizzard inte har hälsat med ens namn eller konto-namn eller nånting.. pffs... och dessutom ber om inloggning.. ja eller hur.. slut diskutera det där.. finns nog med bevis direkt i mailet om att det är fake.
Inlägget ovan bevisar dessutom.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv