Permalänk

1: Äta nyttigare mat.

2: Röra mig mer, jag borde egentligen börja på svettis och friskis, men det finns en massa tjejer där och det blir bara problem. Jag och sådana fungerar ej tillsammans, så det blir ut och gå i stan.

3: Ta itu med med engelskan, jag har förbett med en massa engelska ljudkurser, så jag kan gå och lyssna på dem samtidigt. Jag kommer väl se ut som en idiot när jag i övningarna talar med mig själv, men det får gå.
Jag får dock se upp med trafiken då detta annars är mycket farligt att "leva i en annan värld" som man typ gör då.

4: Lägga ner mer tid på hårdvarunära programmering, förhoppningsvis via ett arbete.

5: Skaffa en hobby som mer social och inte dyr, vad det nu skulle kunna vara...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Inga löften men skall skaffa gymkort efter nyår, men endast för att jag får nya fräscha friskvårdspengar då har tänkt på att börja träna lite styrka också ett tag nu..

Permalänk
Medlem

1. Dricka mer
2. Plugga mer

Permalänk
Medlem

Inget nyårslöfte direkt men jag ska spara ihop 50lök såfort det bara går för att göra en NHL-resa snarast möjligt(senvår eller början p hösten).
Börja i New York en vecka eller så och försöka se Rangers minst 2 ggr och ett besök på Long island för att se lillebror Islanders. Sedan vidare till Kanada, förmodligen till Toronto för att även kunna ta sig till Hockey hall of fame i samma veva.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Ja, jag ska försöka bättra på mina blodsockervärden genom att äta hälsosammare, träna mer regelbundet och dra ner på drickandet och sluta med den där ena ölen man tar lite nu som då.

Ölen blir nog svårast. Jag gillar inte alkohol, men en färsk Krusovice säger jag inte nej till

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
...en färsk Krusovice säger jag inte nej till

WORD! Fan va bra den är. Prisvärd som jag vet inte vad

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Flytta till gbg

Permalänk

Börja gymma på ett seriöst vis
Börja löpa mer helhjärtat
Börja simma (bättre träning finns inte, sen är det skönt också)
Sluta helt med köpmat, det må vara gott men det är onödigt.
Sluta med läsk, samma sak som med köpmat.

Det är då mina nyårslöften. Träningsnarkoman? Maybeee.

Permalänk
Medlem

Jag siktar på ett ännu osundare levene för 3:e året i rad.

Permalänk
Avstängd

Jag ska försöka lägga några som jag ska hålla.

1: Börja laga mer mat, jag äter ute allt för ofta. En dyr kostnad speciellt eftersom jag ska bli student.
2: Börja träna eller börja och börja, träna mera har legat av för länge, gått upp några kilon sen jag tränade som mest.
3: Börja vara snällare, jag är allt för elak ibland (karma hehe)
4: Lova mig själv att ta tag i saker och inte köra "mañana" för mycket.

Permalänk

1. Byta ut cigaretter mot snus
2. Dra ner rejält på supandet

Det första löftet med ciggen blir dock på Onsdag när jobbet börjar, sköt fram det litegran.

Den andra är upp till bevis, men jag är nykter nu iallafall.
Jag har bunkrat upp med CoD 5, Fallout 3 och Company of Heroes så vi får la se om jag håller mig torr imorgon med!

Gott nytt år föressten!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

provköra fler tjejer än förra året, försöka klara 1vecka utan onani.
lägg till festa lite mer oxå så blir de nog bra.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

lol dubbel post

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

första viktigaste

1, klara av en RIKTIGT svårt trumtakts schema ,helt perfa
detta : http://www.wlan2k.hu/~akidobos/Play%20Alongs%20&%20Notes/Thom...
2. Söka jobb tidigt så man kan få något fram till sommaren.
4. Alla mina betyg ska ligga på g innan man går ut gymnasiet.
5. Leta upp ett band man kan spela i.
6. Äta bra.
7. Träna bra.
8. Köpa mer kläder.
9. Fixa lägenhet till sommaren.
10. Körkort ska va fixat innan sommaren, så man kan låna morsan Golf GTI

Mycket och göra :/ vissa roliga andra inte ^

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

1. Fixa körkort
2. Träna bättre - gå upp några kilon
3. Äta bättre; mindre godis, mindre skräpmat, mer nyttig mat.

Ska skriva in mig på körskola nu på måndag, sen får vi hoppas att den biten rullar på bra iallafall.

Edit:

Just det! Jag ska försöka räta ut min rygg också, svankar väldigt mycket vilket leder till ryggvärk och tråkigheter.

Permalänk
Medlem

Tror jag har lovat mig själv att få tummen ur och köpa en bil till.
Supa mer än jag presterade 2008.
Inte vara för lat för att gå till pizzerian.
Lägga undan 100k till.
Köpa ett vettigt surround system så man kan få bättre känsla i spelandet.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Köpa bil
Egen lägenhet
Septum-piercing
Gå upp 10+ kilo
Sköta min diabetes betydligt bättre
Inte äta någon choklad
Påbörja sleeve-tatuering på arm

Permalänk
Medlem

Köpa mer aktier
Träna mer, har ganska kass rygg
Spara mer pengar
Försöka att inte vara så jävla sur.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inga direkta nyårslöften, men däremot mål.

Mitt ena är ett långsiktigt, beach 2010 (jag har inte skrivit fel)
Deffa fram till sommaren, bygga under sommar/höst, sedan deffa nästa vår igen.

Det andra är något jag haft problem med tidigare. Från och med nu ska jag åtminstone försöka innan jag erkänner mig besegrad. Öppnade med att på nyårsdagen ringa till en vän ang. en tjej som är söt och trevlig. Förra året hade jag inte gjort det, då skulle jag intala mig själv att det inte skulle gå.

Edit:
Glömde det viktigaste, jag vill börja ägna mig mer åt musik igen, utveckla mitt piano- och gitarrspel samt att börja sjunga mer seriöst.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Ja, mitt får väll bli att ta om körkortet. Och när jag har gjort det ska jag försöka ta lastbilskörkort (lån finansierat av morsan )

Åkte dit för en smitning (trodde jag kört in i en betongvägg, fast det var en tegelvägg). Onödigt som fan, och eftersom jag bara haft körkort i 1,5 år så måste jag, som sagt, ta om det (prövotid).

EDIT: Inte 100% säkert att mitt körkort blir återkallat, men eftersom det var en smitning så blir det väll det. Någon som vet? Det är väll länstyrelsen som bestämmer om det blir återkallat, om jag minns rätt.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
provköra fler tjejer än förra året, försöka klara 1vecka utan onani.
lägg till festa lite mer oxå så blir de nog bra.

1+

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Sluta upp med hemska fylleragg.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Att ta mig ur gymnasiet med vettiga betyg, sedan är jag väldigt nöjd.

Permalänk
Avstängd

Ska ner till 78 kilo vid maj månad.
Förnya gymkortet.
Ta körkortet i höst.

Allt kommer att klaras av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Börja simma (bättre träning finns inte, sen är det skönt också)

Ska man bygga muskler eller träna inför Vätternrundan så är simning inge vidare bra träning.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

"Nykter" fram till påsk, med nykter räknar jag under två starköl per kväll, samt försöka hålla det efter påsk också. Har kommit till insikt att alkohol är bland dom sämre droger man kan använda sig av.

Träna mer (gå från 0->1 kan ju inte vara så svårt ^_^) samt skaffa nytt jobb!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Från och med 12 Januari ska jag och en kompis träna i tre månader. Jag skall styrketräna två gånger i veckan och jogga en gång i veckan. Efter de tre månaderna har gått får vi se om jag fortsätter, beroende på om jag mår bättre i kroppen eller så.

Angående ciggaretterna så tänkte jag väl skära ner lite också, men det gjorde jag redan innan nyår med rullcigg.