Hej!
Jag har Fujitsu Siemens Scaleo dator som är ca 4 år gammal
Garanti tiden gick ut 2008-12-13 (företagsdator) och den gick i sönder dagen efter, helt otroligt...
Datorn gick hur bra som helt inga problem alls. Jag gick ut med hunden och lät den stå på när jag kom tillbaka så hade båda min skärmar slocknat som om datorn var nere i vänteläge, hur jag än gjorde så fick jag inte liv i den, datorn var på som vanligt och fläktar osv var igång. drog ut ur strömkabeln och lät den stå avstäng en stund, drog igång den igen och då funkade allt som vanligt i 2 timmar sen gjorde den samma sak när jag satt och spelade. jag upprepade proceduren, ryckte ur ström kabeln lät den stå en stund men när jag satte i den igen så har jag samma fel, jar ser inget bios ingenting, jag hör allt gå igång hårddisken också men den läser aldrig ifrån den. jag lät den stå strömlös över kvällen och då fungerade den igen på morgonen men efter 10 minuter samma fel igen.... nu har den stått avstängd i över ett dygn och det är samma fel.
Har prövat ett annat grafikkort, samma fel
bytt hårdisk, samma fel
har plockat port alla komponenter så jag bara har haft c disken,moderkortet nätaggregaten samt grafikkortet igång och det är samma fel!!
Datorn är en
jag kommer inte ihåg exakt processor men det är en AMDsockel 939
1gig ram
grafikkortet är ett Nvidia geforce 8800GTX
moderkortet är ett MSI men jag vet inte exakt vad det heter
som sagt företagsköp....
Kan även säga att jag nollställd Cmos genom att låta batteriet på moderkortet vara ur i 10 min
någon som vet vad det kan vara för fel? djup tacksam för svar
Kan det vara nätdelen? jag har dock inte installerat några nya delar som tar mer ström
Mvh
Christian