GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Sen då? Har klarat 66%, telefonen har slutat ringa, finns det inga missions kvar?
Inte kan väl dom sista 34% endast vara tillägnade åt alla stunt-jumps och duvorna?

Har du gjort delivery uppdragen åt Little Jacob?
Du kan också sno en polisbil, gå in i datorn och kolla efter "Most Wanted", det finns 10st i ön du börjar på och Bohan, 10st i Alqonquin och 10st i Alderney.

Går du in på internetcafét o kollar din e-post så har Brucie skickat e-post till dig om bilar han vill att du ska stjäla + att du kan ringa han om du vill delta i olika race.

Finns en snubbe som heter Stevie också som smsar dig om att han vill att du ska stjäla fordon åt han.

Edit: Finns såklart massor av personer du kan träffa på gatan och göra uppdrag hos också, vissa kan du bara träffa mellan olika tider osv.

Btw någon som har något tips när det gäller att hitta duvor? Har bara hittat 8st hittills, letar på udda/gömda ställen osv men hittar inga Vill inte kolla upp var det är iheller då jag tycker att det förstör.

Permalänk
Avstängd

ni som vill bli 100% klara så tipsar jag om denna linken!
http://www.thegtaplace.com/downloads/category.php?id=68
är pdf format

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Om du har överklockat och har problem efter det så är svaret ja, då har du en instabil överklockning.

Jo så mycket förstår jag, men har fungerat med OC innan

Har dock slängt in Vistax64 nu så får se om problemet är borta..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, finns ingen kvar på kartan att "gå" till..
Jo tror Little Jacob har kvar nå budbärar pissjobb iofs, men det är det dryga när man ska komma fram inom en viss tid och missar jämt på sekunden

Efter jag postade första inlägget så ringde Jeff upp mig och fick dumpa en kropp.. Sen var det inget mer..

Men måste duvorna och stuntsen klaras för 100%?

Låter lite otroligt men det kanske år så... hm. Nåja, glid runt och döda lite duvor och kör lite stunts så kanske någon ringer? Har du gjort alla bilstölder via mailen och sådär också?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Statistics
Average FPS: 34.52
Duration: 36.99 sec
CPU Usage: 96%
System memory usage: 54%
Video memory usage: 79%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 20
Detail Distance: 20

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTS
Video Driver version: 185.20
Audio Adapter: Hörlurar (HD-ljudenhet)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+

File ID: Benchmark.cli

Bra /dåligt? .. är då spelbart för det mesta

Edit: höjde View distance till 30 o detail distance 25.. sänkte fps med 0.4fps

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Statistics
Average FPS: 44.37
Duration: 37.07 sec
CPU Usage: 83%
System memory usage: 67%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Very High
View Distance: 22
Detail Distance: 32

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTS "320mb 621/1458/945"
Video Driver version: 177.83
Audio Adapter: SB Live! Audio [B880]
Intel(R) Core(TM)2 CPU 4400 @ 3.2GHZ

File ID: benchmark.cli

Jag får snäppet högre fps med 177 drivisen än med nyare 180. Ej patchat spelet heller. Lirat till 55% och flyter på rätt bra på det stora hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter lite otroligt men det kanske år så... hm. Nåja, glid runt och döda lite duvor och kör lite stunts så kanske någon ringer? Har du gjort alla bilstölder via mailen och sådär också?

Nefan dem har jag kvar. Blir till o åka lite nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebb20
Har du gjort delivery uppdragen åt Little Jacob?
Du kan också sno en polisbil, gå in i datorn och kolla efter "Most Wanted", det finns 10st i ön du börjar på och Bohan, 10st i Alqonquin och 10st i Alderney.

Går du in på internetcafét o kollar din e-post så har Brucie skickat e-post till dig om bilar han vill att du ska stjäla + att du kan ringa han om du vill delta i olika race.

Finns en snubbe som heter Stevie också som smsar dig om att han vill att du ska stjäla fordon åt han.

Edit: Finns såklart massor av personer du kan träffa på gatan och göra uppdrag hos också, vissa kan du bara träffa mellan olika tider osv.

Btw någon som har något tips när det gäller att hitta duvor? Har bara hittat 8st hittills, letar på udda/gömda ställen osv men hittar inga Vill inte kolla upp var det är iheller då jag tycker att det förstör.

Tack för tipsen.

Angående duvorna så bry dig inte om vad jag hade skrivit här först

Edit: Har stulit alla bilar åt Brucie nu, men förstår inte riktigt hur jag ska få Stevie att börja skicka SMS till mig.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nefan dem har jag kvar. Blir till o åka lite nu

Tack för tipsen.

Angående duvorna så bry dig inte om vad jag hade skrivit här först

Edit: Har stulit alla bilar åt Brucie nu, men förstår inte riktigt hur jag ska få Stevie att börja skicka SMS till mig.

Stevies polare skickar "mms" till dig med bilder på bilar han vill att du ska sno, dock får du inga blippar om dessa på kartan utan får åka runt och leta själv... Finns karta på internet-caféet, men det kanske du vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Stevies polare skickar "mms" till dig med bilder på bilar han vill att du ska sno, dock får du inga blippar om dessa på kartan utan får åka runt och leta själv... Finns karta på internet-caféet, men det kanske du vet?

Det är just det, har inte fått nå mms än.. Tänkte om man var tvungen att "assigna" sig först..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är just det, har inte fått nå mms än.. Tänkte om man var tvungen att "assigna" sig först..

Näe, det tog mig ett tag också. Det kom inte direkt utan fick lalla runt lite innan det damp ner i inkorgen!

Appropå inget, har ni testat vad som händer när man tar fram mobilkameran och ska fotografera folk? De blir helt rabiata... jag gjorde det på stripklubben och majoriteten snubbar började slå på mig ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Näe, det tog mig ett tag också. Det kom inte direkt utan fick lalla runt lite innan det damp ner i inkorgen!

Appropå inget, har ni testat vad som händer när man tar fram mobilkameran och ska fotografera folk? De blir helt rabiata... jag gjorde det på stripklubben och majoriteten snubbar började slå på mig ^^

Okey får slutföra alla Most Wanted först kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste man bli kompis med folk för att klara 100%? antar att man inte är deras vän när man inte "dejtat" dom på ett tag, eller räcker det att bli vän med dom för att få deras tjänster sen kan man skita i dom?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ingen som har svar på min fråga ovan? om jag skulle tjäna något på att installera Vista 64bit istället för Xp 32bit med nedstående dator? i GTA4 ?

Mvh

Täntke står ju på gta4 kartongen att det är optimerat för 64bit op.

Är det någon här som kör gta4 i 64-bitar? När jag installerade det kom det i program (x86) mappen. Står även i aktivitetshanteraren gtaIV *32.
Har jag gjort något fel i installationen eller?

Permalänk
Citat:

Om du går ut med Brucie typ 2 ggr efter alla missions för honom är klara så ringer han o snackar om sin kompis som senare under dan kmr mmsa dig

( Skulle också gärna vilja veta om spelet flyter bätre på 64bitar)

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att de tagit bort "moroten" i att leta paket, eller duvor i det här fallet. Förut ville jag ju ha alla paket för att man fick något vart 10:e eller så. Nu får man ju inte ett skit mellan varje och en helikopter när allt är hittat. Helikoptern skiter väl jag i, ge mig bodyarmour i mitt safe house istället.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Om du går ut med Brucie typ 2 ggr efter alla missions för honom är klara så ringer han o snackar om sin kompis som senare under dan kmr mmsa dig

( Skulle också gärna vilja veta om spelet flyter bätre på 64bitar)

Okey! Tack så mkt, lirar dock på ps3 men det är väl samma då ändå..
Och med missions menar du racen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Okey! Tack så mkt, lirar dock på ps3 men det är väl samma då ändå..
Och med missions menar du racen?

Nej, jag raceade 2 ggr och gick ut o käkade/hängde 2ggr innan han ringde

(Men jag gjorde några uppdrag för den Irländska familjen och något från PLayboy först )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Nej, jag raceade 2 ggr och gick ut o käkade/hängde 2ggr innan han ringde

(Men jag gjorde några uppdrag för den Irländska familjen och något från PLayboy först )

Okey. Har gjort klart alla uppdrag åt Irländarna och Playboy har jag skjutit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjena alla sweclockare, mitt problem , e rätt så irriterande, när jag pluggar in min saitek handkontroll , och ska spela , trycker igång singleplayer, så vrids kameran ner , så bilden blir uppåt , jag försöker justera detta med musen men den åker ner igen, annars funkar allting , men kameran , e fortfarande nere så jag ser bara himmlen, för att detta ska funka brukar jag vara tvungen att starta om datorn och ta bort handkontrollen , men ibland händer även detta när jag inte har handkontrolllen i , utan bara mus o tangent bord,
bror min trodde det kan ha att göra med att jag har ett äldre tangent bord , alltså en sån här med lila kontakt,

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk

Jag tycker bara det är så jobbigt med allt folk som ringer en hela tiden. fan får ju alldrig göra uppdrga i fred

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag tycker bara det är så jobbigt med allt folk som ringer en hela tiden. fan får ju alldrig göra uppdrga i fred

Du kan ju sätta mobilen på "ljudlöst" under uppdragen då

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du kan ju sätta mobilen på "ljudlöst" under uppdragen då

Mjo. men när man håller på med ett updrag. kör dit o gör så. så är det alltid någon som ringer och vill hitta på något. tackar man nej blir de så sura och man får alldrig tid för sig själv att utforska staden. har precis kommit till andra ön och ushh. telefonen förstör mycket av spelet. sen att han inte kan springa och att han är allmänt slö när han ska in i bilar gör det inte bättre. sen at than springer som om han hade en påle i röven gör det inte bättre.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Mjo. men när man håller på med ett updrag. kör dit o gör så. så är det alltid någon som ringer och vill hitta på något. tackar man nej blir de så sura och man får alldrig tid för sig själv att utforska staden. har precis kommit till andra ön och ushh. telefonen förstör mycket av spelet. sen att han inte kan springa och att han är allmänt slö när han ska in i bilar gör det inte bättre. sen at than springer som om han hade en påle i röven gör det inte bättre.

Jo, men de e inte så lätt att springa när man snackar i telefon

Men håller med att det är irreterande att vissa ringer under uppdragen, de borde stänga av den funktionen under uppdrag.

Visa signatur

Permalänk

Fan vad GTA4 suger.

Det här inlägget kommer f.ö spoila för en del människor. Fortsätt inte läsa om du inte vill riskera något.

Alla uppdrag är likadana. Antingen ska du

1) Jaga ner någon i bil/på MC och döda dom
2) Jaga någon med bil tills dom kommer till ett speciellt ställe, döda dom
3) Leta rätt på en skara människor och döda dom
4) Rensa ett hus och bli av med din wanted level

Max 10% av uppdragen är roliga, för då märks det att någon har tänkt till istället för att bara slänga in meningslöst skit för att få upp speltiden. Hade spelet varit hälften så långt hade det varit okej men jag pallar inte göra samma sak om och om igen, då hade jag spelat Lineage 2 istället.

Och eftersom man aldrig gör mer än 4-5 uppdrag för samma person känns det inte som om man följer en story. Man vill hitta TVÅ personer. Den ena ser man ganska snabbt, men man måste göra repetiva skituppdrag i typ 5 timmar innan man får reda på vart han är. Kunde dom inte gjort en serie på typ 40 uppdrag som faktiskt är intressanta istället?

Seriöst, jag är sjukt besviken. Uppdragen är ju inte ens svåra. De enda gångerna man misslyckas är när någon NPC inte får dö och man inte kan skydda dom på något sätt (d.v.s. ren tur) eller när man/ens bil sprängs utan synbar anledning (d.v.s. ren otur). T.ex. när man ska rädda Roman. Jag hade alltid i stort sett fullt liv och full rustning, jag dog bara när något spränges intill mig (som jag f.ö inte kunde spränga själv. Tre magasin i en tunna med flammor på, ingenting) eller när man var klar OCH DET HÄR ÄR DET SJUKASTE. Tunnorna med bensin (får vi förmoda) sprängs om man åker in i dom, och är utplacerade som ett jävla minfält som fullkomligt stavar "Vi vet att uppdraget inte är utmanande men vi vill att du ska kunna dö ändå". Jävla as, kan ni inte bara göra uppdraget i sig svårare så slipper man dö p.g.a. ren orättvisa?

Antingen det, eller så tappar man bort någon för att alla NPCs samarbetar vilket innebär att alla på vägen kommer göra idiotiska filbyten (när det inte ens går eftersom det inte finns någon lucka i andra körfältet) enbart för att du ska köra in i dom, och misslyckas. Och det spelar ingen roll om du jagar en treåring med downs på sparkcykel med en CP-trimmad porche, han är ändå snabbare, för det går inte att göra spelet någorlunda rimligt och svårt samtidigt för Rockstar sprängde för stor del av sin budget att göra TV-kanaler ingen kollar på och betala standupartister sjuka summor för att göra en tre minuter lång standup man kollar på EN jävla gång, max, för att underhålla sina kompisar som ringer och vill hitta på något var tredje sekund för annars lackar dom ur.

Och dessa jävla taxis. 75% av dom har redan passagerare i sig, för att ge sken av att du kanske slipper ha sjukt tråkigt och åka igenom halva stan bland medbilister vars enda mål är att köra in framför dig oavsett om det är 1. möjligt eller 2. vettigt att byta fil. Men NEJ DÅ, du får inte ta en taxi som dt är folk i. Och om det nu inte är folk i dom kommer ändå 75% av dom skita totalt i att du vinkar och köra förbi. Och om dom väl stannar kommer dom dra plattan i mattan i 200 meter för att sedan tvärsvänga och krocka in i en lyktstolpe (har faktiskt dött säkert 5ggr av att åka taxi med lite liv och få en lyktstolpe över mig när jag går ur). Vad är grejen med det? Kan dom inte bara stanna direkt som en normal taxi hade gjort?

Speciellt kul är det när man har varit ute och supit och Niko har sänkt fyra liter vodka så att han inte kan gå på något sätt, ö.h.t. Då stannar taxin EXTRA långt bort och åker så fort du kommit fram till bilen eftersom det tar för lång tid. Vill du ringa Roman och ta hans taxi? ÄGD! För Niko är så packad att han inte ens kan ta upp telefonjäveln (vilket folk uppenbarligen generellt inte har så svårt med på fyllan).

Nä, jag hade nog gett GTA en sjua om det hade varit hälften så långt och bara innehöll hälften så många exakt likadana uppdrag. Som sandbox är det skitbra, asnice att åka runt i staden och spränga saker, men som spel är det ju värdelöst. Nu får det en trea, för jag är sjukt less på att göra samma uppdrag om och om igen och HOPPAS på att inte dö på något sätt som absolut inte har ens i närheten av att göra med hur duktig jag är. Märker spelet att det går för lätt ska du misslyckas till varje pris, antingen genom att få folk att köra in i dig så att du krockar eller om det inte går, helt enkelt spränga dig helt oprovocerat.

Det här inlägget kommer f.ö spoila för en del människor. Fortsätt inte läsa om du inte vill riskera något.
(Sätter en längst ner också för er som läser baklänges)

Permalänk

Visst spelet är nog något mellanting de pumpat ut från Gta vice city och San andreas.

Mycket roliga saker fattas i spelet som man hade i tex san andreas.
Poliserna är dåliga (om de nu inte skjuter på en när man ska in i bilar) och gubben är allmänt trögfattad hur han ska gå. gången ser konstig ut. telefonen är irriterande. och det ringer alltid folk 3-4st efter varandra när man utforskar eller gör uppdrag.
Vissa gånger när man smäller en bil så händer ingenting. känns som att ett hopp borde förstöra bilen rätt rejält. förövrigt om bilen landar på taket så är det rätt stor chans att man kan vända den rätt igen.

Man kan inte dyka. tråkigt nog. kontrollerna är helt konstiga. man behöver inte träna, äta osv. inga wepons skills De områden som väl trycks in i bilen backar mn närma något så ser man att de har 'fuskat' med kodningen. bilen är fortfarande enlgit ytrummet lika stor även om hela bagaget är intryckt 20cm.

Spelet skulle aldrig ha lämnat förens det var redigt klart. känns som att kartan är något gammal i vice city/gta 3 stil. Ena possetiva är att styrningen av bilar är bättre och att det finns stegar att klättra på. annars börjar de faktist gräva sin egen grav om de först lägger till massa roliga saker och sedan tar bort hälften av det i nästa spel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag köpt GTA IV på steam och hade tänka formatera datorn men spara savefilen men kan inte hitta den?

nån som kan hjälpa mig hitta den??:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crill
Hej

Jag köpt GTA IV på steam och hade tänka formatera datorn men spara savefilen men kan inte hitta den?

nån som kan hjälpa mig hitta den??:S

C:\Users\(username)\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames

Det är möjligt att du måste aktivera "visa dolda mappar" under mappalternativ

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst spelet är nog något mellanting de pumpat ut från Gta vice city och San andreas.

Mycket roliga saker fattas i spelet som man hade i tex san andreas.
Poliserna är dåliga (om de nu inte skjuter på en när man ska in i bilar) och gubben är allmänt trögfattad hur han ska gå. gången ser konstig ut. telefonen är irriterande. och det ringer alltid folk 3-4st efter varandra när man utforskar eller gör uppdrag.
Vissa gånger när man smäller en bil så händer ingenting. känns som att ett hopp borde förstöra bilen rätt rejält. förövrigt om bilen landar på taket så är det rätt stor chans att man kan vända den rätt igen.

Man kan inte dyka. tråkigt nog. kontrollerna är helt konstiga. man behöver inte träna, äta osv. inga wepons skills De områden som väl trycks in i bilen backar mn närma något så ser man att de har 'fuskat' med kodningen. bilen är fortfarande enlgit ytrummet lika stor även om hela bagaget är intryckt 20cm.

Spelet skulle aldrig ha lämnat förens det var redigt klart. känns som att kartan är något gammal i vice city/gta 3 stil. Ena possetiva är att styrningen av bilar är bättre och att det finns stegar att klättra på. annars börjar de faktist gräva sin egen grav om de först lägger till massa roliga saker och sedan tar bort hälften av det i nästa spel.

ja styrningen är minst sagt oprecis och animationerna borde snabbas upp så att man inte halvt dör bara av att sätta sig i en bil/byter vapen när en fiende är i närheten (i multiplayer är man stendöd) och de borde göra så att man åtminstone kan skjuta samtidigt... sen vore det väl inte helt fel att kunna ducka om man sitter i en bil - i utbyte mot att man förlorar sikten typ? iaf när man tjuvkopplar den. om man t ex vill köra över någon så räcker det med att personen bara skjuter rakt genom vindrutan så dör man.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan skicka sin \Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages mapp?

Mina filer vägrar installeras.. :/

floffig@hotmail.com

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

efter att ha kollat på saints row 2 trailern så verkar det vara det som GTA 4 inte är...

Visa signatur