Är du bra på att programmera och intresserad av projektsamarbete?

Permalänk

Är du bra på att programmera och intresserad av projektsamarbete?

Jag har en massa idéer till nya program men kan inte själv programmera någe vidare.
Därför letar jag efter en programmerare som har tid över och lust att testa nya idéer till mjukvara som inte finns idag.

Idéerna är i princip färdiga och ganska detaljrika så det borde inte vara några problem att förstå varandra. Huvuduppgiften kommer vara att knacka kod.

Första programmet kommer att behöva innehålla:
Ta in video (bild endast) från usb-enhet (ex webcam).
Bildbearbetning i realtid.
Möjlighet att spara ner sekvenser till hd.

Detta är endast en del i ett större program. Det finns mycket mer att göra om man tycker att det ger något för en själv.

Är det någon som har lust & känner att man fixar detta så hör av dig!

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

Hittade en tutorial för ActionScript-programmering som liknar det du beskriver.

http://www.gotoandlearn.com/play?id=44

Permalänk
Medlem

Du söker alltså någon som vill sitta och programera gratis åt dig?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

chhq: Tack! Ska kolla på det.

head: Jag ber om hjälp om något som jag inte kan själv. Slänger ut krokar om det är någon som är intresserad. Är man inte det så kan man alltid läsa ett annat inlägg

matricks: Har redan läst den och tycker att detta är ett helt ok inlägg. Det är skillnad på "Gör detta åt mig" & "Är det någon som är intresserad".

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

"If you're good at something, never do it for free"

Det var väldigt smalt med information (och dåligt vald rubrik) om du vill få en duktig programmerare intresserad. Framgår ju inte alls vad det handlar om, är det nåt som ska göras i kommersiellt och vinstdrivande syfte? Är det hobbyprojekt? Hur stort är projektet? Några timmar eller ett år?

Och framförallt, vad handlar det om?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

De är ju tråkigt att denna tråden nu i stort sett handlar om att folk ifrågasätter vad man skriver om och leka forum-polis.

Det finns en anledning till att jag inte skriver mer än vad jag gjorde och lyckligtvis fanns det seriösa personer som hörde av sig och var nyfikna.

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outsider_S
Om du var överhuvudtaget var intresserad av de frågor som du ställde så är det inte smartast att börja ditt inlägg med ett citat som bevisar hur girig man är följt av ännu mer negativa saker om inlägget.

Hade jag haft en budget hade jag gått till ett företag och bett dem om hjälp.

Citerar dig från PM.

Mitt citat syftade på att jag tvivlar att nån duktig programmerare vill jobba för dig gratis, särskilt om du gör vinst på det, utan anledning. Om jag är girig eller inte har du nog inte den minsta aning om. Citatet kommer från senaste Batman-filmen:

Citat:

The Chechen: What do you propose?
The Joker: It's simple. We, uh, kill the Batman.
[mobsters laugh]
Salvatore Maroni: If it's so simple, why haven't you done it already?
The Joker: If you're good at something, never do it for free.

Sen handlar det väl inte om att leka forumpolis utan ta de som konstruktiv kritik. Ska man leka forumpolis kan man se den på ett annat sätt; Tråden handlar ju inte alls om bra programmerare som rubriken föreslår utan om nåt projekt du vill dra igång. Kanske hör den mer hemma på "Jobbsök" som en platsannons, vad vet jag, det framgår ju inte vad det handlar om för projekt.

Jag ville iaf bara tala om att ditt inlägg iaf inte gjorde mig särskilt intresserad av att hjälpa dig med ditt projekt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Tror nog snarare att han vill ha ett sorts samarbete med en programmerare som är intresserad av att utföra hans idéer - antingen i form av gratis mjukvara eller något de kan dela vinsten på.
Nu har jag bara sagt vad jag tror, så skäll inte på mig om jag har fel nu.

Permalänk

Tack Ivarska. Du slog huvet rätt på spiken. Det är bra att mitt inlägg inte blivit helt missförstått.
Min ställning är att man ska använda sina idéer. Det är alldeles för många som går med idéer men aldrig gör nåt åt dem. Nu tog jag mitt nästa steg. Synd att det misstolkades. Nu kanske min första inlägg klarnar lite för flera

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

För att den här tråden ska ha något fortsatt syfte får du gärna förklara mer i detalj vad det är för programmeringsprojekt du har tänkt dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Guide: "Gör detta åt mig!"

I den tråden finns bra tips på hur man kan uttrycka sig.

Är dina projekt hemliga och du vill hålla de i PM så skriv gärna varför här i tråden då åtminstone jag är intresserad av att veta mer om projekten, men inte att delta i de.

Visa signatur

NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag finns...
Har själv en idé för mjukvara som jag troligtvis inte kan utveckla på egen hand då jag är specificerad inom webbutveckling. Ser inget fel med att dela med mig av mina idéer till de som faktiskt skulle klara av att utföra dem istället för att de bara ska ligga och ruttna - de borde ju snarare tacka mig.

Permalänk

Ivarska:
Precis. Känner man att man vill dela med sig och låta någon ta över sin idé så är det jättebra tycker jag. En bra idé kan vemsomhelst komma på.

Här kommer ännu ett litet tillägg för att räta ut fler frågetecken.
*Varför berättar jag inte mer om min idé direkt?
Jag känner för mina idéer och vill inte släppa på dem helt. Jag vill vara med och utveckla och förhoppningsvis göra en produkt av det till sist. Jag skrev det jag tyckte att jag kunde utan att berätta för mycket. Det är något ni måste acceptera. Är man intresserad så är man välkommen att kontakta mig för att starta en djupare diskussion.

*Varför gjorde jag inte en annons på arbetsförmedlingen istället?
Detta projektet har ingen budget. Det är heller inget "arbete". Jag letade efter en eller flera likasinnade entusiaster som har tid och är sugen på att ta sig an lite programmering för att det skulle vara kul. Det är möjligt att det kan bli en produkt av detta men vill man ha pengar direkt så är detta tyvärr inget för dig.

Denna tråden är i all välmening och inte skriven för att suga folk på gratis tid och pengar. Det är en förhoppning av att kunna gå vidare med mina idéer så de kan bli verklighet.

Är det något mer ni undrar över?

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

Men du har ju ingenting att komma med för att få med dig någon programmerare. Om jag inte vet någonting om projektet och jag inte får något för att göra jobbet, varför ska jag då lägga ner arbete på det istället för på ett eget hobbyprojekt, träffa vänner o.s.v.?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Kanske för att man inte har nåt hobbyprojekt? Eller tyckte att detta var nåt nytt som man inte prövat innan och kanske passar på att lära sig själv samtidigt som man gör nåt. Träffa vänner kan man väl göra ändå.

Återigen. Jag vänder mig till de som kan tänka sig göra nåt sånt här.
Jag anser att det finns tillräckligt för att nån med rätt inställning ska bli intresserad.

Det kan hända att det inte finns tillräckligt med info som vissa tycker. Se isåfall mitt förra inlägg. Och börjar man prata pengar INNAN man visar intresse så är det nog inte den personen jag letar efter.

Ivarska har greppat saken. Läs hans inlägg åxå om mina inte räcker.

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

1. Ta in video (bild endast) från usb-enhet (ex webcam).
löses enkelt på prototypnivå med exempelvis openCV

2. Bildbearbetning i realtid.
definiera realtid
det finns många ganska vettigt skrivna funktioner i openCV som ger skaplig prestanda.
Sedan finns det en portning av openCV som accellereras av GPU

3. Möjlighet att spara ner sekvenser till hd.
enkelt i openCV

Den stora frågan är egentligen vad för slags bildbearbetning du vill göra.
Mitt examensarbete handlade om realtids bildbearbetning, och handlade om att tolka händer/gester på en mobil platform för att navigera i anävndargränssnitt ...
Så åter igen ... vad är det för bearbetning du behöver göra?
Säg det så kan du nog få många tips ...

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har läst igenom tråden och finner att inläggen som kritiserar Outsider_S är befogade om man ser till informationen denna gett. När sedan mer informationen framkommit tycks allt lugnat ner sig men jag ändrar rubriken då den stämmer dåligt med innehållet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM