Permalänk

SMS-avisering

Om man via sin godssökning ser att en SMS-avisering har blivit skickad, när kan man tro att det har blivit något fel?

I mitt fall ser jag att aviseringen är skickad kl 1300, men har fortfarande inte fått något...och tills jag får det kan jag inte hämta ut min vara (tack Schenker Privpak).

Anledningen till min fråga är att jag har använt SMS-avisering ett par år nu utan problem och detta är alltså första gången något kluddar med just den delen.

Permalänk
Avstängd

sms-aviseringen kommer direkt till din mobil när det gäller posten ialla fall. Varför skulle du inte kunna hämta ut paketet direkt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
sms-aviseringen kommer direkt till din mobil när det gäller posten ialla fall. Varför skulle du inte kunna hämta ut paketet direkt?

Ja, det kan man undra....trodde det var som när det skickas via posten, att har man kollinr, legetimation och ser hyfsat lik ut kortet på legget samt i vissa fall vet varifrån varan kommer så får man ut det.

Men Schenker Privpak har tydligen så att man i SMS-aviseringen skall få en PIN-kod som ännu en extra kontroll när man hämtar ut och eftersom jag inte fått något sms har jag inte heller fått någon pinkod vilket innebär att jag ej kan hämta ut varan.

Är skönt att det är fredag idag så att kundtjänst inte öppnar förrän på måndag igen *sigh*

Permalänk

Kan ju vara så att företaget du har beställt ifrån har fel mobilnummer noterat..

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Kan ju vara så att företaget du har beställt ifrån har fel mobilnummer noterat..

Det tänkte jag med, men isf har de lyckats knarka till det gentemot det jag har skrivit i min kontoprofil.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett någon godssökning där det stått att dom skickat SMS Avisering?

Hur står det ordagrant?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Aldrig sett någon godssökning där det stått att dom skickat SMS Avisering?

Hur står det ordagrant?

"SMS-avisering har skickats till paketmottagaren" (schenker)

(Posten har i stort sett samma fras "SMS-avisering har skickats till mottagaren")

Kollade nu igen på min godssökning/leveransstatus och ser då att en Brev-avi är skickad ikväll...detta borde innebära att de har upptäckt att något gått snett med SMS-aviseringen eller så är det den vänliga kvinnan på City Gross, som verkligen försökte hjälpa mig när jag ville hämta ut mitt gods, som sett till att det dyker upp en brev-avi istället.

Permalänk

Ta de fyra sista siffrorna i kolli-id:t och ange dem. Det är samma som i sms:et.

Edit: gäller posten såklart. Såg först efter att din tråd gäller schenker. Sorry.

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat ut ett paket utan pinkoden från smset en gång, jag vet inte om det var personalen som gjorde ett undantag eller om det går att göra så.

Det är ju bara att du har med legitimation och prövar helt enkelt.
Men nu får du ju hem brev-avi, så det löser sig ju hur som helst.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

När jag pysslade med privpak på en mack för ett par årsedan så var det inga problem att hämta ut paket utan sms-et.
Bara att traska in med giltig legitimation och säga som det är.
Dom kan inget annat göra än att neka dig och förklara varför det inte går om så är fallet.

Permalänk

Jag hämtade ut ett paket (från posten) igår. Gjorde en beställning från dustin home och såg att paketet hade legat på mitt utlämningsställe i ett dygn. Jag hade dock inte fått något sms. Det kanske är strul med sms avisering för tillfället. Det är däremot tydligen osäkert att försöka hämta ut paket utan avi. Killen på mitt utlämningsställe var jävligt ovillig att lämna ut paketet, eftersom han inte kan se någon information förrän avi:n är reggad. Han frågade flera ggr om paketet var postförskottbelagt.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Som sagt var, försökte hämta ut min försändelse tidigare men det var då jag fick höra om det här med PIN-kod för Schenker.
Hon jag pratade med ville så gärna lämna ut min vara men kunde inte då jag saknade denna avisering. Har det bara gått ut en SMS-avisering (även om den inte har kommit fram) när det gäller posten har iaf inte jag upplevt några bekymmer att hämta ut försändelsen med bara kolli-/försändelsenummer.

Nu kommer detta iofs lösa sig på måndag, men det är som alltid surt när något sådant händer en fredag och samtliga kundtjänster (av de jag skulle ha tag i) var stängda över helgen.