MarkosGames, nya problem...

Permalänk

MarkosGames, nya problem...

Man hade väl hoppats att det skulle bli någon ordning någon gång...
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=221929

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Riktig entreprenör den där marchelo (stavning?) haha... Shit happens när man ska leta billigast pris, underlättar så fruktansvärt mycket att köpa av en seriös handlare, sure kostar några kronor mer men den dagen du får problem med varan så går det lätt och enkelt att fixa. Du slipper maila sönder deras inbox, slipper vänta i månader etc..

Finns dock en fördel med mindre återförsäljare som exempelvis markos games, direkt man skriver en tråd på random forum så får man bästa hjälpen + kompensation

Permalänk

"Vad det gäller alla forumiter här och även andra forum så spelar det ingen roll vad ni tycker och tänker om mig. Markosgames får ni helt enkelt leva med."

Haha, Sveriges största pajas.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Lol, here we go again....
Det hær ær ju skrattretande

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Lite kul att han har plockat bort momsregistreringsnumret nu också.. tydligen är han på väg att expandera till aktiebolag Seriöst att bedriva en firma utan att vara momsreggad...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Haha läste alla inlägg och kan bara skratta åt pajasen

Jisses... Skatteverket borde ta sig en titt...

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terrax
Haha läste alla inlägg och kan bara skratta åt pajasen

Jisses... Skatteverket borde ta sig en titt...

Gör en anmälan, dom tar rätt seriöst på tips.

Permalänk
Avstängd

Men markos gjorde inget fel.. köparen hade laddat ner spel och försökt spela detta i Live trotts varningen från markos..(inlägg #24 på sidan)

Eller har jag fel?

EDIT: ja ja, jag missade det där med momsregistrerat företag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Du missade nog också att han tagit betalt för en NME modchip moddning men istället bara flashat läsaren Enligt påståendet...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

wow att han fortfarande har ork att hålla på som han gör

Permalänk
Medlem

Han har semester nu enligt sidan. Hinner han verkligen ta semester nu när det är som värst? Har har gått i personlig konkurs enligt en kreditupplysning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Han har semester nu enligt sidan. Hinner han verkligen ta semester nu när det är som värst? Har har gått i personlig konkurs enligt en kreditupplysning

Han tjänar väl pengar som en gris, nu ska han till Thailand och supa!

Permalänk
Medlem

Nä nu är det dags att öppna det nya företaget, som "inte kommer att ha med marcosgames att göra"

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du missade nog också att han tagit betalt för en NME modchip moddning men istället bara flashat läsaren Enligt påståendet...

Och det med... säkert mer

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

HAHA vilket skumt bolag, support via msn och särskrivningar på hemsidan.

Permalänk
Avstängd

Ja jag har gått i personlig konkurs men detta har med gamla Gamecom och göra. Marko´s Games försvinner inte. Och superboss vad det gäller dem inlägg var snäll och läs igenom dem. Jag kan ta fram bevis svart på vitt vad det gäller min personliga konkurs.

Alla forumiter här på sweclockers vet mycket väl vad jag gått igenom och många av mina kunder har läst inläggen. Så mycket tid jag lagt ner på att besvara er, skulle jag då köra mig själv ner till botten för en begagnad konsol? I mina ögon är det inte värt det.

Jag hade tagit emot en bannad konsol på försäljning (vilket inte är så lätt att sälja) Kunden var mycket väl medveten om att jag kunde sälja begagnade konsoler. Jag hade en köpare men han drog sig ur för sent så vi hann skicka konsolen. Efter ett antal telefon samtal fick vi tag på honom och då förklarade han att han inte ville ha den eftersom den var bannad, men eftersom han redan visste vad han skulle köpa så sa jag klart och tydligt att han fick stå för frakterna fram och tillbaka vilket kunden gjorde.

Att Gustaf missförstod det hela och trodde att jag skulle sälja konsolen som en vanlig begagnad enhet är helt fel. Det kan ta tid att sälja en bannad konsol eftersom dess funktioner inte är till 100%

Jag sade även klart och tydligt att så fort jag sålt din konsol så kan du komma och hämta en ny Xbox 360 Arcade.

Hade jag vetat att det skulle bli såhär så hade jag aldrig tagit emot den.

Jag förstår mycket väl att vissa kan bara skriva av sig utan att ens veta något vad som gäller vad. men jag bryr mig inte eftersom jag länkat till tråden här i sweclockers.

Och återigen Marko´s Games kommer aldrig att försvinna.

Jag hoppas att denna tråden inte blir som den andra dvs pajkastartråd

Permalänk

Det är rätt meningslöst att diskutera enskilda fall eftersom ord står mot ord. Vem är det som ska driva markosgames nu när du har gått i personlig konkurs för jag utgår ifrån att du är medveten om att en person som försatts i personlig konkurs inte får bedriva någon form av av bokföringspliktig verksamhet?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Jo det du skriver stämmer mycket väl. Men när konkursen är stängd så kan jag påbörja försäljning igen. Den 20/1 gick jag in i tingsrätten för edgångs sammanträde och inom 2-3 veckor så är konkursen stängd och då kan jag påbörja försäljning igen.

Jag kan ta fram bevis på allt detta. Det hela började i början av förra året och då fick jag en revision på mig som gällde för 2006/2007 (därav varför jag var registrerad för moms och inte F-skatt) men detta visste ni redan så det är inget nytt.

Just nu så konverterar vi om från Enskild till LTD bolag vilket är som ett AB fast med filial i Sverige. Varför jag konverterar om till LTD är för att skatten ligger på 28% till skillnad från enskild som ligger på 60%
Läs mer om LTD bolag >>> http://www.startaforetag.se/

Jag vill även varna alla att inte öppna enskild firma. Det är som att skjuta sig själv i foten. I början när man startar upp ett företag så är det kul, men då skall man också se till att välja rätt. Detta får du inte svar på utan man kan enkelt öppna en enskild firma för 1000,- ida. Nackdelarna kommer sakta men säkert men säkert (tro mig dem uppstår förr eller senare med enskild firma) Problemet är att många har inte 100000,- och då faller man på enskild eller handelsbolag. Det sistnämda är värre då den ena får stå för den andras problem. Så STOR varning till er som tänkt att öppna företag. Välj LTD bolag istället eftersom det bara kostar mellan 4000-7000 att starta upp och det bästa av allt är att det fungerar som ett AB.

till er gamla som nya kunder:
Jag försvinner inte och vad det gäller garantier som har med Multimediashopen och Gamecom så består dem kvar som jag sagt i tidigare inlägg. Till skillnad från datorbutiker som nyttjar försäljning ända in i det sista för att sedan konka och kort därefter återuppstå så finns jag kvar och tar smällen vad det gäller garantiärenden.

Permalänk
Medlem

Börjar bli löjligt detta.

Fine, båda gjorde fel men nu är båda nöjda, så what's the fucking problem?

Snacka om att ha förstoringsglaset framme för att sätta dit folk.
Vad beträffar skatteverket, momsreggad etc, man klarar sig inte länge utan sådant, finns bra kontroller för sånt.
När någon får sin vara så blundar man för vissa saker, men när något går snett så använder man varenda kryphål för att kasta skit, anklaga och trissa upp folk.

Första tråden om MG var intressant och man fick fram intressanta saker som fick många att bli försiktiga, men ska vi börja om på samma karusell?

Permalänk
Avstängd

Det var just detta jag var rädd för. Den förra tråden skulle vara öppen (även om det blev pajkastning) Så skulle det inte bilda fler trådar i andra forum. Så jag hoppas att denna tråd håller sig. Bara vi inte kastar massa paj på varandra så kommer den leva mer än länge

Öppna den gamla tråden så slipper vi ha 2 trådar:)

Sen kan jag förstå att vissa kan bli misstänksamma eftersom dem läser inlägg
(mellan raderna) för att sedan tro det värsta. Det som jag blir aningen besviken på är att den Gustaf är en mycket bra kund till oss. Att han trodde att jag skulle lura honom på en konsol var som att få en käft smäll.

Allt jag ville var att hjälpa han och sälja av den för att sedan ge han en ny. hade det inte gått att sälja den så hade han fått tillbaka sin konsol, men jag fick sålt den för 2200,- och det är bra betalt för en begagnad o bannad konsol

edit:
jag har nu bett snällt i hopp om att dem skall öppna den gamla tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Börjar bli löjligt detta.

Fine, båda gjorde fel men nu är båda nöjda, så what's the fucking problem?

Snacka om att ha förstoringsglaset framme för att sätta dit folk.
Vad beträffar skatteverket, momsreggad etc, man klarar sig inte länge utan sådant, finns bra kontroller för sånt.
När någon får sin vara så blundar man för vissa saker, men när något går snett så använder man varenda kryphål för att kasta skit, anklaga och trissa upp folk.

Första tråden om MG var intressant och man fick fram intressanta saker som fick många att bli försiktiga, men ska vi börja om på samma karusell?

Du tycker inte det är relevant att uppmärksamma att ägaren som sedan tidigare kört två företag i konkurs nu också har gått i personlig konkurs samtidigt som han har ett aktivt bolag? I sånt fall är lösningen enkel, strunta i att läsa tråden. Vem är du att avgöra vad som är intressant för oss andra? Uppenbarligen finns det flera medlemmar som faktiskt tycker att ämnet är intressant även om just du inte råkar tycka det. Om moderatorerna gör en bedömning att tråden, av någon anledning, bör stängas så kommer de säkerligen också göra det men tills dess tycker jag du ska låta dem som vill diskutera ämnet också få göra det.

Till Markosgames:
Du får det att låta som att en personlig konkurs inte är någon stor sak.. för de som inte är bekanta med vad det innebär att försättas i personlig konkurs så kan jag informera om att samtliga tillgångar som en skuldsatt person har tas om hand och används för att betala av alla skulder som personen eller företaget har. Med vilka medel ska du fortsätta bedriva verksamhet menar du? Vilka pengar är det som ska täcka inköpskostnader? Om du inte fifflat undan pengar så ser jag inte hur du ska kunna ha något kapital kvar att använda i bolaget?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du tycker inte det är relevant att uppmärksamma ägaren bakom en butik som fått många klagomål mot sig har gått i personlig konkurs? I sånt fall är lösningen enkel, strunta i att läsa tråden. Vem är du att avgöra vad som är intressant för oss andra? Uppenbarligen finns det flera medlemmar som tycker ämnet är intressant även om just du inte tycker det. Om moderatorerna gör en bedömning att tråden, av någon anledning, bör stängas så kommer de säkerligen också göra det men tills dess tycker jag du ska låta de som vill diskutera ämnet också få göra det.

Nej, därför att du bara är ute efter pajkastning och dessutom upprepar dig då vi alla är väl medvetna om MG och alla dåliga saker som är kopplade till honom/företaget då allt det där redan dykt upp i förra tråden. Du har redan på ett utomordentligt sätt (menar det) visat vad företaget är och vem som står bakom den. Nu underminerar du bara din sak genom att älta i samma sak igen.

Hade du kommit med något nytt hade det varit ok, men nu är det samma visa igen och det är snarare en personlig kampanj du för mot MG. Så vem är du som får dig att tro att du har rätten att klanka ner på någon/något om och om och om igen? Har du ens handlat från MG eller ens haft något med honom/företaget att göra?

Jag är inte den som klagar för inget, diskuterar ni något nytt så är det helt klart av värde, men nu var det knappast nytt, det kan inte ens du själv påstå. Och tråden du länkade till löste sig på ett bra sätt så förstår inte hur du kan använda det som argument för din sak?

Permalänk

Som sagt.. om DU inte är intresserad, sluta jiddra och gå vidare. Den gamla tråden stängdes och M hävdade hela tiden att han numera agerade helt klanderfritt. Tråden på minhembio förmedlar något annat. Mig veterligen var det inte sedan tidigare känt att M var satt i personlig konkurs men det kanske du visste? Potentiella kunder bör vara medvetna om att ägaren bakom det bolag man funderar på att handla från är försatt i personlig konkurs även om just du tycker det är upprepande av fakta?!

Det är DU som försöker begränsa vad som får diskuteras, inte jag. Att du stör dig på mitt sätt är DITT problem och det rör mig inte i ryggen. Har du problem med tråden, anmäl till moderatorerna istället för att sitta här och leka självutnämnd moderator.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Sluta klanka på varandra. Istället så reder vi ut det med tiden.

Dem skulder jag har har inte bara med Gamecom att göra utan även personliga skulder. Men jag är inte sämre än någon annan och behandlar alla mina kunder på det sätt som jag själv vill bli behandlad.

Sen så skall du också tänka på att Gamecom samt MS var enskilda respektive handelsbolag. Detta är vad det lett till och denna personliga konkurs har med både MS, Gamecom samt andra skulder att göra.

jag skall ta fram alla papper och lägga upp dem i en fil så att ni kan läsa igenom dem. Till skillnad från personer som säger A - 0 utan att ens veta vad det innebär så har jag mitt svart på vitt

Permalänk

Jag undrar fortfarande med vilka ekonomiska medel som du fortsätta bedriva verksamhet i markosgames med? Menar du att markosgames inte berörs av din personliga konkurs?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Som sagt.. om DU inte är intresserad, sluta jiddra och gå vidare. Den gamla tråden stängdes och M hävdade hela tiden att han numera agerade helt klanderfritt. Tråden på minhembio förmedlar något annat. Mig veterligen var det inte sedan tidigare känt att M var satt i personlig konkurs men det kanske du visste? Potentiella kunder bör vara medvetna om att ägaren bakom det bolag man funderar på att handla från är försatt i personlig konkurs även om just du tycker det är upprepande av fakta?!

Det är DU som försöker begränsa vad som får diskuteras, inte jag. Att du stör dig på mitt sätt är DITT problem och det rör mig inte i ryggen. Har du problem med tråden, anmäl till moderatorerna istället för att sitta här och leka självutnämnd moderator.

Jag vill inte begränsa din ridderliga försök att rädda folk från stora stygga MG, men så är det heller inte det du gör.

Har man läst förra tråden så spelar det mindre roll att M är försatt i personlig konkurs då det framkom saker som var betydligt värre där. Så nej, om man läst förra tråden och ändå vill köpa från MG så är man jävligt medveten om riskerna. Tråden du länkade till visade på några nackdelar hos MG, men det visade även att TS var för ivrig/inte emotionell stabil när han skapade tråden och att det löste sig så han själv blev nöjd, förutom några sladdar då. Nackdelarna som framkom där var inget jämfört med allt som framkom i förra tråden här.

Så nej, du har inte kommit med något nytt som är av värde.

Permalänk

Det står dig givetvis fritt att tycka men faktum kvarstår, du har ingen rätt att avgöra vad som är intressant för oss andra så kila du vidare och agera forumpolis i någon annan tråd.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står dig givetvis fritt att tycka men faktum kvarstår, du har ingen rätt att avgöra vad som är intressant för oss andra så kila du vidare och agera forumpolis i någon annan tråd.

Det vore intressant om någon inklusive du kom med mer fakta om något nytt av reellt värde som sagt och inte bara one-liners.

Permalänk
Medlem

är man så förbannat dum att man köper av detta företag efter det som hittills finns på diverse forum osv. ja då är man bra idiot.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det vore intressant om någon inklusive du kom med mer fakta om något nytt av reellt värde som sagt och inte bara one-liners.

Det du verkar ha svårt att begripa är att din bedömning av vad som har reellt värde enbart är din subjektiva bedömning. Att M är försatt i personlig konkurs ÄR ny fakta och har faktiskt enorm betydelse för de som funderar på att handla av markosgames.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1