Permalänk
Robot

IBM Thinkpad 701CS "Butterfly"

Tänkte bara lägga upp en bild på denna goding
Lite specs:

75mhz cpu
24mb ram
500mb hdd
Nån form av ljudkort som fungerar
Batteriet är dock dött :\

Besök albumet: IBM Thinkpad 701CS "Butterfly" av Soulrapist

Permalänk

Vilken söt liten sak.

Permalänk

Lite spec och mer bilder är alltid roligt. annars har galleriet inget och visa. isf kan du lika gärna lägga den i retro forumet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Polarens farsa har en sån, älskar verkligen tangentbordet!

Permalänk
Medlem

inovativ design

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Föregångaren till netbooks?

Permalänk
Medlem

Hmm, vi har en sån stående i vårat "museum" här på jobbet. Om det finns intresse kan jag skicka bilder på lite andra gamla intressanta burkar.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Att våran vän Jack finns med på bilden gör allting så mycket bättre om jag ska vara ärlig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Jag har haft en sådan men extern disket läsare men skärmen glapapde det var lite synd

Visa signatur

Amd phenom II x4 , 9600 gso , Nad 2x 90 W med ett par 12" frontare :D

Permalänk
Medlem

Häftig dator! Jag hade gärna sett lite fler bilder dock.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Nya netbook ju

Permalänk

Fin pärla det!

http://se.youtube.com/watch?v=kTlQxHFCaDo
För er som inte hajjar det "för stora" tangentbordet

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Det roliga med Thinkpadarna är att dom är fortfarande sig lik, syrran har en 700mhz och den ser precis lika dan ut som dom nyare modellerna, jävla hållbara datorer det där!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trracer
Hmm, vi har en sån stående i vårat "museum" här på jobbet. Om det finns intresse kan jag skicka bilder på lite andra gamla intressanta burkar.

Gärna

Vad för gamla burkar är det?

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Gillar den här modellen skarpt. De borde gjort en lite modernare variant av den. Man kunde ju tro att tangentbordet skulle hålla i max en vecka, men de verkar aldrig pajja.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

vad äre för upplösning på skärmen?, 640x480 lr?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Tänkte bara lägga upp en bild på denna goding
Lite specs:

75mhz cpu
24mb ram
500mb hdd
Nån form av ljudkort som fungerar
Batteriet är dock dött :\

Besök albumet: IBM Thinkpad 701CS "Butterfly" av Soulrapist

Jag har en likadan, som funkgerar som en klocka ^^ Batterier är ju sekundära, funkar den så gör den. Skulle dock gärna installer typ Free eller OpenBSD, och ha den som Irssi-burk. Enbart det

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
vad äre för upplösning på skärmen?, 640x480 lr?

Japp, har för mig det iaf