osäker på vilket PCU man ska ha.

Permalänk
Medlem

osäker på vilket PCU man ska ha.

Förutsättningar:

Låda: Cosmos S

Sedan, ett komplett i7 system med 920 som bas, har inte bestämt MB ännu.

från start ska jag ha 3*2 gb ram, kommer i framtiden byggas ut till 6*2.

Till en början ska jag bara ha ett grafikkort [typ 4870 och uppåt eller likvärdigt nvidia, går efter mbftb] och sedan eventuellt stoppa in ett till.

+ sedvanliga mängden hd's [typ 4 ;)]

Vilket av dessa nätagg bör jag införskaffa, räcker effekten till?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=112022,212164,227909,201...

mvh

Tootem

Permalänk
Hedersmedlem

zalmanagget är tyst (finns dock folk som klagat på high pitch noise men det skall vara åtgärdat i mars)

Permalänk
Medlem

coolmastern är tystare och mycket bättre än zalman + att zalman tappar kraft snabbt..

Har själv bytt från zalman 750w till coolermaster 700w, och är supernöjd

Visa signatur

Antec 300, ASUS P6T Deluxe V2, Core i7 920 2.66ghz@3.80ghz, Noctua NH-U12P Se 1366, Corsair Dominator Twin3x DDR3 PC12800 1600mhz (3x2gb), VTX3D Radeon HD5850 1gb, Barracuda 320gb, Coolermaster 700W, Benq G2420Hd 1920*1080

Permalänk
Medlem

Skulle ta Corsair. Men det säger jag bara för att det är det enda av de tillverkarna som jag provat och det funkat strålande i ett år.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Corsair skulle jag också säga.. har ett hemma (stationära dator i sign) och det funkar klockrent, aldrig några problem.

Permalänk
Medlem

3 olika bud, sitter som sagt själv och läser och spånar i olika recensioner, blir inte riktigt klok. Ingen större skillnad på aggen

Permalänk

Och jag tänker stöka till det ännu mer för dig!
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cooler-mast...
Fasligt tyst, samtidigt som det är modulärt och billigt, vad mer kan man önska?

Visa signatur

Lian-Li A71b, Cooler Master Silent Pro M700w, Gigabyte GA-EX58-UD5, Intel Core i7 920, 6Gb Corsair 1333MHz, Gainward 4870 1Gb DDR5, Samsung 320Gb, 5x Samsung 1Tb

Permalänk
Medlem

Spirit, förmodar att du är nöjd med ditt agg I övrigt så kommer vi nog ha en snarlik uppsättning förutom 5*1tb!!!

som sagt, trodde det skulle vara lätt att välja agg....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aslsthlm
coolmastern är tystare och mycket bättre än zalman + att zalman tappar kraft snabbt..

Har själv bytt från zalman 750w till coolermaster 700w, och är supernöjd

tappar kraft snabbt? dessutom är jag tämligen säker på att zalman är tystare (har byggt en dator med båda aggen (fast 1000w på zalman iofs och har kollat rätt många timmar på olika reviews) se silentpcreviews.
du menar att den tappar effektivitet snabbare, typ 81% vid 700w istället för 83% (vad det nu gör för skillnad, blir väl några tior eller nåt på ett år).
coolermaster silent pro är hyffsat tyst men detta talar lite emot den: http://www.overclock3d.net/reviews.php?/power_supply/cooler_m... men man skall inte överdriva sådant, brorsan kör på det agget och jag tror han är nöjd

edit: kolla kontakter (t.ex. för flera grafikkort) osv då dessa alla är rätt bra agg... vilket av dem du än väljer blir du nog nöjd (om du inte får ett måndagsex dvs. - shit happens)

Permalänk
Medlem

he, förmodligen har stirrat mig blind i ett par veckor nu med info, min första tanke var corsair men har som sagt börjat se mig om och det är då djungeln börjar

Permalänk
Hedersmedlem

corsair är bra men inte helt tyst vid högre load,
tyst så skulle jag tippa på zalman eller CM silent pro

Permalänk
Medlem

Arghhh!!! Blir inte klok, hittar ingenstans för/nackdelar med fler än 1 12v lina. Det enda man hör är typ, stabilare ström?! Lägre toppar etc etc, men konkret är det bättre med 4st 20A eller 1st 60A. Om man nu skulle klocka i7 hur många A behöver då den?

[edit] aja, efter mycket läsning och uppföljning så har jag nu beställt ett NEXUS RX-8500 850W få c om det lever upp till förväntningarna