Utrymme använt, men inga filer syns

Permalänk
Medlem

Utrymme använt, men inga filer syns

Hej!
Jag partitionerade min externa hårddisk för att ha en Fat32 partition och en ntfs partition. Från början var hela hårddisken Fat32 (en Freecom Network Drive, därför Fat32) och jag använde Gparted för att göra om en del av hårddisken till ledigt, "oformaterat" utrymme och sedan använde jag diskhanteraren i windows för att formatera det utrymmet till ntfs.
Efter det verkade det som att något gått fel eftersom hårddisken inte hittades av windows, utan bara dök upp i utforskaren som en disk som inte gick att öppna. Efter lite in och urkopplande hittade jag felet, nämligen att jag inte hade givit den nya partitionen någon enhetsbeteckning, så när jag gjort det i diskhanteraren visades båda partitionerna, men då kunde jag inte öppna den gamla Fat32partitionen. Jag körde då scandisk på den och fick meddelandet att något fel hade åtgärdats och att filer som hittats skulle ligga i en katalog med namnet found.

Men. (För att till sist komma till saken, hoppats du orkat läsa hit)

När jag kopplar in hårddisken visar windows den som två diskar, en ntfspartition (den nya, tom) och en Fat32partition (den gamla). Fat32partitionen sägs innehålla en massa filer som tar upp en massa gigabyte om jag högerklickar och väljer egenskaper, och det är i sin ordning eftersom jag hade en massa filer på den innan jag partitionerade den, men när jag öppnar den i windows så är den tom och visar alltså inga filer.
Har någon något idé om var filerna har tagit vägen och vad jag kan göra för att få tillbaka dem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Testa att köra recoveryprogram typ GetDataBack

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om dom nu ligger i mappen found, så ta "Visa dolda filer".

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX