iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min lur i 2månader och jag är så nöjd man kan bli, känns som om jag aldrig kommer behöva byta ut luren mot någon annan, för det kommer tamefan alltid ut roliga saker via cydia eller app store att dra ner och lattja med, samt snart kommer massa roliga uppdateringar från apple också, vilket gör luren fulländad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Håller helt med!
Saknar bara möjligheten att använda den som 3G modem :/ Men annars är den klockren!

Det kommer, det kommer Går ju dock att få igång utan problem om du jailbrejkat, om du nu inte orkar vänta på att apple släpper os 3.0

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag vet att det kommer men jag vill ha det NU! Men utan att jailbreaka

Dumma apple som inte valde att släppa det på direkten..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

Om jag köper en iphone hos telia kan min tjej använda den (med sitt telia kort/abonnemang) när hon åker iväg på semester osv?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Om jag köper en iphone hos telia kan min tjej använda den (med sitt telia kort/abonnemang) när hon åker iväg på semester osv?

Svaret är ganska självklart, ja det kan hon!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Svaret är ganska självklart, ja det kan hon!

Tack alltid bäst att vara på säkra sidan

Visa signatur

I Bite

Permalänk
Avstängd

Vad använder ni för program till gps?

Visa signatur

I Bite

Permalänk
Medlem

Det lilla jag använt GPS:n har jag använt mig utav google maps. Men det är enbart till att se sen färdväg samt lokalisera mig vart jag är någonstans.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slinka in och säga att jag har fixat en ipcc-fil för dom som vill använda iPhone som modem och som använder Tre som operatör. Det tog mig ett flertal timmar att få ordning på, och mycket googlande, och såvitt jag vet finns det ingen annan ute.

Det är alltså en ipcc-fil som tillåter tethering om man köra OS 3.0 beta på sin iphone.

Jag har laddat upp den här: http://blog.careofcreation.se/?p=3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Vad använder ni för program till gps?

Själv använder jag xGPS, helt underbart GPS-program som även sparar kartorna direkt på mobilen, vilket är en stor fördel! Du kan välja att ladda ner en del av kartorna när du t.ex sitter hemma vid ett wifi så den lagrar direkt på mobilen, och på så sätt slipper du använda mobilens datanätverk för att få ner dom medans du använder GPS'en ute på vägen och slipper kostnader för det

Går att även se hastighet och den har röst-funktion som berättar vart man ska svänga osv, endast på engelska dock. Programmet använder sig av google maps!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte xGPS. Är du helt säker på namnet?

Permalänk
Medlem

nallen måste nog vara jailbreakad, för det är i cydia jag finner xgps

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har 2 st frågor:

1. Finns 16 GB versionen endast i vitt?

2. Viket ab är förmånligaste idag? Blir troligtvis Telia Prata på.

Vill köpa den idag men hinner inte men men imorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har 2 st frågor:

1. Finns 16 GB versionen endast i vitt?

2. Viket ab är förmånligaste idag? Blir troligtvis Telia Prata på.

Vill köpa den idag men hinner inte men men imorn

Nej, men den vita finns bara i 16gb.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Jag hittar inte xGPS. Är du helt säker på namnet?

http://xgps.xwaves.net/index.php/Main_Page

Permalänk

är det riktig gps i iphonen?? använder man kartprogrammet som följer med så är ju inte det specielt exakt. Är det programvaran eller vad är det som gör det. åker man på riksväg 41 så åker man en bra bit jämte ett tag. Om man åker där med en riktig gps tex tomtom så felar den inte en meter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nej, men den vita finns bara i 16gb.

Tack.......polaren som envisades med att 16 GB versionen endast fanns i vitt.
Funderar skarpt på att portera mitt nummer till Telia och köpa en Iphone imorn. Annars Telenor 499 kr i månaden och samtalen kostar 0.09 kr/min = mycket billigt, nån som har?
Eller ska man vänta till juni och den ev nya kommande???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack.......polaren som envisades med att 16 GB versionen endast fanns i vitt.
Funderar skarpt på att portera mitt nummer till Telia och köpa en Iphone imorn. Annars Telenor 499 kr i månaden och samtalen kostar 0.09 kr/min = mycket billigt, nån som har?
Eller ska man vänta till juni och den ev nya kommande???

Tror det var mac feber som hade kollat upp det där och tydligen var det mer prisvärt att köpa iphone med halebop än telenor, om du funderar på något annat än telia.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Om jag tar Telenor 499 så kommer jag förmodligen inte upp i mer än 500 kr i månaden. Har haft fast pris iom att jag ringer ganska mycket och vill ligga runt 500 kr i månaden. Med Halebop och Telia är jag osäker om jag hamnar där till slut. Men är tveksam till Telenor. Hur är mottagningen med dom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag tar Telenor 499 så kommer jag förmodligen inte upp i mer än 500 kr i månaden. Har haft fast pris iom att jag ringer ganska mycket och vill ligga runt 500 kr i månaden. Med Halebop och Telia är jag osäker om jag hamnar där till slut. Men är tveksam till Telenor. Hur är mottagningen med dom?

Det är ju enkelt.. kolla hur mycket du ringt förra månaden, ta dom minutrarna och gångra med minuttaxan med Halebop/Telia och se om du kommer över 500kr inkl månadsavgiften. SMS verkar vara gratis med Halebop. Själv skulle jag aldrig välja Telia då de 2 ggr jag haft dom har dom skickat ut räkningar jag redan betalat och krävt att jag betalar dom en gång till "för dom ser ingen notering om att jag betalat dom". Dessutom kom räkningarna ca 6 mån resp. 2 år senare. Jag verkar inte vara den ende om man kollar till antalet artiklar som finns om just detta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Nu har man handlat en vit Iphone 3G 16GB med Telenor.

1. Vilket displayskydd ska man ha på den?
2. Annat man ska tänka på?
3. Några roliga apps som man "bör" ha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk har displayskydd för. Skärmen ska vara repfri, och finns folk på youtube som testat att rista med nycklar mot den utan att repor uppkommit. Hatar även alla fula jävla gummifodral folk har till ipod touch för att inte repa lacken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Fattar inte varför folk har displayskydd för. Skärmen ska vara repfri, och finns folk på youtube som testat att rista med nycklar mot den utan att repor uppkommit. Hatar även alla fula jävla gummifodral folk har till ipod touch för att inte repa lacken.

Är du 100% på att skärmen är repfri?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingenting på jorden är repfritt.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du 100% på att skärmen är repfri?

Den är givetvis inte helt repfri, men den tål i alla fall mycket stryk.

Jag köpte först en tunn plastfilm för displayen, men dom är ju fruktansvärt omöjliga att få på ordentligt, så nu kör jag utan, och har inga problem hittills.

Baksidan kan däremot vara lite glatt, så jag hade hellre haft bättre grepp, vilket vissa skydd ger.

Permalänk
Medlem

Tackar. Har beställt skydd för fram- och baksida. Så får man se om man använder skydd på displayen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Visst är det? Tycker inte det är rätt att kalla den telefon ens, för det är ju en av de minsta funktionerna

Läs manualen, jag hade gärna låtet den ligga i 24h först dock, bara för att....

Det är ingen ide att ladda ett litium batteri då det är fullt. När det väl är fullt spelar det INGEN roll ifall man drar ur proppen för att sluta ladda. Samma om det är halvfullt.

Folk har batterierna ifrån Nokia 3310 kvar i minnet.

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt om att Tre kanske ska få iPhone? Eller har Telia och Telenor rättigheterna. Läste i en M3 för ett tag sen att Telia inte hade ensamrätt men ändå så var de just då, bara dem som hade iPhone.

Permalänk
Citat:

Nu har man handlat en vit Iphone 3G 16GB med Telenor.

1. Vilket displayskydd ska man ha på den?
2. Annat man ska tänka på?
3. Några roliga apps som man "bör" ha?

jag har beställt invisible shield, ett skärm skydd som jag borde få i nästa vecka.. kan återkomma med kommentar när / om jag lyckas peta på skiten oxo.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på att köpa en iphone men funderar på om Apple kommer släppa en ny Iphone i sommar? Har hört att dem gjort uppdatering 3.0 men det kan man väll installera på sin Iphone 3G?
Ifall en ny telefon skulle komma i sommar känns de ju lite dumt att binda upp sig på ett abonemang för den gamla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swerz
Jag är riktigt sugen på att köpa en iphone men funderar på om Apple kommer släppa en ny Iphone i sommar? Har hört att dem gjort uppdatering 3.0 men det kan man väll installera på sin Iphone 3G?
Ifall en ny telefon skulle komma i sommar känns de ju lite dumt att binda upp sig på ett abonemang för den gamla.

Vänta, att köpa en nu är dumt. Om du inte är i akut behov av en telefon. 3.0 kommer gå alldeles utmärkt att installera på båda existerande iPhone-modeller men det det är bara drygt en månad tills WWDC och det är då eventuella iPhone-nyheter kommer presenteras.