Fortfarande osäkert om telekompaketet

Permalänk
Melding Plague

Fortfarande osäkert om telekompaketet

EU-parlamentet röstade idag om det så kallade telekompaketet, som bland annat reglerar rättighetsfrågor på nätet. Förslaget att fildelare ska stängas av från internet röstades ned – men inget slutgiltigt beslut har ännu fattats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

När dom pratar om 2 varningar och stänga av användare. Dom menar alltså abonnenten, dom skiter i vem i hushållet som laddat hem?

Permalänk
Inaktiv

Jag trodde vi levde i en demokrati där folket får prata...jag är bokstavligen fett jävla trött på allt detta nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Jag trodde vi levde i en demokrati där folket får prata...jag är bokstavligen fett jävla trött på allt detta nu.

fel

_____________________

var det inte detta som röstades nej till för en månad sen??

känns lite som om det redan är bestämt att lagen ska igenom, blir det änu ett nej kommer det att röstas igen, och igen, och igen tills den går genom.

nej, det blir sverigedemokraterna i valet.

Permalänk
Inaktiv

Vad ska dom göra? Infrastrukturen finns väl redan och med omfattande krypteringslösningar kan vi väl redan nu göra vad vi vill när vi vill utan att nån jävel ser det?

Gamla gubbar kommer alltid ligga ett steg efter.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Jag trodde vi levde i en demokrati där folket får prata...jag är bokstavligen fett jävla trött på allt detta nu.

demokrati är inte så mycket till hjälp om ingen lyssnar.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
nej, det blir sverigedemokraterna i valet.

Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
När dom pratar om 2 varningar och stänga av användare. Dom menar alltså abonnenten, dom skiter i vem i hushållet som laddat hem?

Är inte det HADOPI du tänker på som lobbas för i Frankrike? En version av IPRED men helt utan inblandning av rättsväsende, allt som behövs är 3 varningar från upphovsrättslobbyn, sen ska ISPs vara tvingade att stänga av abbonenten..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
fel

_____________________

var det inte detta som röstades nej till för en månad sen??

känns lite som om det redan är bestämt att lagen ska igenom, blir det änu ett nej kommer det att röstas igen, och igen, och igen tills den går genom.

nej, det blir sverigedemokraterna i valet.

För en månad sen röstade dom om vilka tillägg osv som ska röstas om den här gången. Då kom 138an och 166an med. Nu är fortfarande frågan om dom kommer med den här gången när lagen ska bli slutgiltig.

Så har jag i alla fall uppfattat det.

Sen så har dom väl även börjat bråka om i vilken ordning det ska röstas för att det ska bli svårare att få med 138an och 166an.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Piratpartiet är ju faktiskt det enda partiet som driver medborgarrätt som sin hjärtefråga. Jag är inte förvånad att folk vänder sig till dem i dessa tider; jag är själv en av dom.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
demokrati är inte så mycket till hjälp om ingen lyssnar.

Nej precis... och samma sak ifall folket inte gör något.

Folket HAR makten... men de GÖR inget åt sakerna.

Sitter bara hemma o gnäller på att regeringen är si o så.

Permalänk

Good luck med att stänga av folk från internet. Det hör man ju bara på det att det är Mission Impossible

Permalänk

138 spelar inte så stor roll, om någon inte slutar med illegal fildelning efter två varningar så är denne någon bra korkad.

166 däremot är viktigare, att det förblir svårt för länderna att censurera internet är hejdlöst mycket viktigare än alla fildelningsfrågor.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Jag trodde vi levde i en demokrati där folket får prata...jag är bokstavligen fett jävla trött på allt detta nu.

Det vore ju väldigt svårt att införa facism om folket kunde kommuniciera hur de vill!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Vad får dig att tro att Sverigedemokraterna är rasister?
För övrigt menade han antagligen att han vill rösta på SD för att de vill gå ut ur EU, jag är nämligen inne på samma spår.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Det är dom inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Som någon annan på forumet sade innan, politiker förstår inte NEJ utan då omformuleras förslaget och skrivs om lite för att komma åter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Vad grundar du din kommentar om att alla SD är rasister på?

Eftersom du drar alla SD över en kam så är du den som diskriminerar folk.

Inte för att jag tror att du kommer att inse det ironiska med ditt inlägg, men jag har fortfarande hopp för mänskligheten och dess individer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Skärp dig....

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
Good luck med att stänga av folk från internet. Det hör man ju bara på det att det är Mission Impossible

Nja, kolla på kina... Visserligen är det inte staten som äger internet i sverige, vet dock ej hur det ser ut i andra länder i EU... men omöjligt är det inte.

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Inte rasister ..

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

De är inte rasister, de är patrioter.

Permalänk
Medlem

eh. 1. utbilda dig. 2. öppna ögonen 3.uttala dig inte om sånt du inte vet om.

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

Skärp dig....

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Inte rasister ..

Hur vet du att dom inte är det?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 73mpl4R
Hur vet du att dom inte är det?

Finns inget som tyder på det.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

fan vad folk var för SD här helt plötsligt, SD är en bunt smygrassar (Många har påpekat vilken dubbel natur dem har, en sida utåt och en helt annan sida internt) och dem hör inte hemma i en regering.

hur kommer det sig att Folkfronten och andra naziströrelser helt backar SD? Många EXmedlemmar i just dem grupperingarna har gått med i SD.

läs också: http://www.dn.se/opinion/signerat/sd-rasismen-ar-grundstenen-...

Permalänk
Medlem

http://www.expo.se/2008/48_2186.html
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2666951.svd
http://kentpersson.wordpress.com/2008/12/06/vidrigheter-fran-...

Tog mig 2 minuter att hitta tre olika källor med intressanta articklar/bloggar om hur sd är kopplade med nasistiser/rasister....

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen
http://www.expo.se/2008/48_2186.html
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2666951.svd
http://kentpersson.wordpress.com/2008/12/06/vidrigheter-fran-...

Tog mig 2 minuter att hitta tre olika källor med intressanta articklar/bloggar om hur sd är kopplade med nasistiser/rasister....

Så du menar att hela partier är rasister för att några medlemmar har varit det?

EDIT: Vi kan ta detta på PM, Ganska offtopic

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Finns inget som tyder på det.

Finns väl massor insider fakta om många att dem är det... Lägg ner fin progaganda. Även fast jag är för många av SD, argument. Men jag är ändå inte rasist mest patriot, för jag har faktiskt väldigt många polare som har sina rötter i mellanöstern.

Men tänk på att SD är för ipred också, de vill ha ännu mer kontroll över internet(fråga piratpartiet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Finns väl massor insider fakta om många att dem är det... Lägg ner fin progaganda. Även fast jag är för många av SD, argument. Men jag är ändå inte rasist mest patriot, för jag har faktiskt väldigt många polare som har sina rötter i mellanöstern.

Men tänk på att SD är för ipred också, de vill ha ännu mer kontroll över internet(fråga piratpartiet)

http://www.newsdesk.se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrel...

För IPRED sa du?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Achoth
Det vore ju väldigt svårt att införa facism om folket kunde kommuniciera hur de vill!

Vad får dig att tro att Sverigedemokraterna är rasister?
För övrigt menade han antagligen att han vill rösta på SD för att de vill gå ut ur EU, jag är nämligen inne på samma spår.

Sorry off-topic men för att ge lite ljus på ämnet angående Sverigedemokraterna:

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2737513

http://rodaberget.wordpress.com/2009/03/29/p1s-kaliber-avsloj...

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=142...

Sen efter att kollat igenom dessa länkar får man bilda sig en egen uppfattning.

/MB