Roligaste spelet du spelat

Permalänk
Medlem

MYST 1 när man var "yngre". Imponerande grafik 640x480 16 bit färg på 11,5" crt och ett immersing sound.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
CS beta 1 med banan cs_mansion. Bästa CS banan någonsin. Speciellt roligt då alla vapen låg på marken och man behövde aldrig köpa vapen efter några omgångar :D.

Annars Kingpin - Life of Crime.

/K

Var det beta 6.67 lr 6 eller 7 eller vad fan den hette när de_jeepathon äntligen kom :D? Den nötte vi i oändlighet

Edit: Som någon sa tidigare, bästa spelet nånsin är CS 1.5 <3

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

garrysmod! 1000 spel i ett typ mest av allt så gillar jag garrysmod plus spacebuild

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Motorm4x....vad utstött man känner sig.. xD

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Zelda: Ocarina of time till N64

Men sedan finns det ju
Golden Eye - N64
Wolfenstein 3D -PC
DOOM I & II - PC
Heretic - PC
Grim Fandango - PC
Mario Kart 64 -N64
Monkey Island -PC
Timesplitters 2 -GC
Perfect Dark - N64
Road Rush -PC
Fury -PC
Blood - PC

Moonlander & Commander Keen får man inte glömma heller!

Permalänk
Medlem

Wops blev dubbelpost

Permalänk
Avstängd

Zelda 3 (A Link to the past, SNES)

Permalänk
Medlem

Får nog säga Diablo 2

Permalänk

Oblivion

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Finns inte så mycket att säga mer än Mafia

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Roligaste spelet du spelat

Diablo 2: LOD. Spelade för mer än 5 år sen i fler än fem år. Skulle fortsätta spela om någon kompis skulle vara intresserad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Får nog säga Diablo 2

Där måste min röst oxå hamna för det är det ENDA spel som gjort att jag blev beroende... Kunde helt enkelt inte sluta och under en sommar levde jag D2-LOD. Det första jag tänkte på när jag vaknade, och det sista jag planerade för innan jag somnade..

Det slutade med att jag, med en eller annan tår i ögat, knäckte skivan i två delar! Vilken drog det var en gång i tiden...

Permalänk

Min "dem-tre-absolut-bästa-lista"
1. GoldenEye nintendo64
2. Perfect Dark nintendo64
3. CaveWars PC med windows95

för övrigt har två andra spel tagit stor, men inte lika stor del som topp3 har tagit av mitt liv: diablo 2: lod och soldier of fortune 2

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Baldurs Gate 2 och Final Fantasy VII vinner överlägset... enda spelen jag har klarat av 3-4 gånger:)

Permalänk
Medlem

Diablo 2 måste bara vara det bästa; Trots servrar som kraschade efter en eller två minuter så satt man kvar och väntade på att de skulle komma upp igen.
Sedan när man äntligen börjat kunna spela andra spel så kommer Lord of Desctruction.
När man tröttnat på D2:LoD så finns det ju mods som Eastern Sun.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Battlefield 1942 med moden Desert Combat
Diablo 2 Lord Of Destruction
Titan Quest
Oblivion
Far Cry

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk

Operation Stealth, utan tvekan.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Hedersmedlem

Tror att jag lägger min röst på Half Life ettan.
Gordon Freeman rockar loss.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mest spelglädje någonsin, antingen Final Fantasy 5 eller 7, valet e svårt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
CS beta 1 med banan cs_mansion. Bästa CS banan någonsin. Speciellt roligt då alla vapen låg på marken och man behövde aldrig köpa vapen efter några omgångar :D.

Annars Kingpin - Life of Crime.

/K

Du vet att killen som gjorde mansion är medlem på detta forum va?

Mitt roligaste spel, utan tvekan Mafia, så jag ser väldigt mkt fram emot 2'an när det dyker upp.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

Roligaste spelet, hmmm. Blir nog svårt att välja just 1, men några är iafl Mario Kart 64, Goldeneye 64 och Tekken 3 till PSone.

Permalänk

Ingen frågan om saken, The Legend of Zelda: Ocarina of Time till N64!

Det går inte räkna hur många gånger jag spelade igenom det under 7-12 års ålder. Klarade det varannan dag ungefär, och deletade profilen och bara började om, igen och igen i flera år:D

Till PC säger jag D2. Det tröttnar man heller inte på så lätt. Jag spelade det frenetiskt under 3 års tid och det fanns ändå alltid någon ny skillbuild man inte prövat. Sen att sitta och göra matematiska uträkningar i jakten på den ultimata WW Barben är också ganska kul:P

Permalänk

Jag ska se om jag kommer på några spel som ingen annan sagt, hmm...

Ett bra spel som jag aldrig tröttnar på är "Warhammer: Dark Omen". Det är lite som Total War-spelen, men man slåss mot orcher och undeads och man kan använda magi mot fienden. Mycket bättre spel än de andra Warhammer-spelen. Synd bara att det är omöjligt att få igång det med 3D-acceleration på en modern dator, utan jag får spela det på min gamla P3 med Voodoo Banshee.

Ett spel som har humor och som jag inte tror att många har spelat är "Eric the Unready" från runt 1992. Det är ett peka och klickaspel, men sett ur ett förstapersonsperspektiv, ungefär som Shadowgate och kan beskrivas som en parodi på denna typ av fantasyspel. Man kan både välja kommandon som i Monkey Island och skriva in kommandon manuellt och vilket verb man än kombinerar med vilket substantiv får man en rolig kommentar tillbaka. Spelet nöjer sig aldrig med att bara säga "You can't do that".
Det funkar bra i Dosbox.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

surreal 2 modden till BF2 jävlar va kul det är på LAN

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Om jag ska säga ett spel så är det Transport Tycoon Deluxe som jag köpte original 1996 och spelar det fortfarande, numera som vidareutvecklingen OpenTTD) Vågar man höfta någonstans mellan fem- och tiotusen timmar framför datorn med det?

Men som stark tvåa kommer Diablo 2:LOD! Där har man klickat sönder vänster musknapp på flera möss

Visa signatur
Permalänk

STARCRAFT !

Permalänk
Medlem

Zelda: OoT

Permalänk
Antielefant

Ocarina of Time är i en klass för sig, definitivt. Andra klockrena träffar är ju annars (utan annat än alfabetes inbördes ordning);

Albion
Alone in the Dark
City of Heroes
Command & Conquer
Day of the Tentacle
Diablo II
Duke Nukem 3D
Dune 2
Dungeon Keeper
Elder Scrolls: Daggerfall
Empire: Total War
Everquest
Fallout II
Final Fantasy VI/XII
Freespace
Grand Theft Auto
HALO
Homeworld
Jagged Alliance
KotOR
Legend of Mana
Little Big Adventure
Mass Effect
Master of Magic
Master of Orion II
Medieval: Total War
Monkey Island
Neverwinter Nights 2
Pirates!
Quake
Settlers 2
Simcity 4
Starcraft
Syndicate
Theme Hospital
Total Annihilation
Transport Tycoon
UFO: Enemy Unknown
Ultima VII
Unreal 2
Wing Commander
Worms
X2 + X3

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

quake/qw, inget o tjobba om