iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Hedersmedlem

jag hoppas verkligen att de har fixat till så att man kan ha data trafiken igång utan att samtalen kopplas vidare till telefonsvararen! ( GSM / EDGE)

Permalänk
Medlem

Är man korkad om man köper en iphone nu? råkade paja min nokia n82 på finlandsbåten så nu sitter jag med en gammal ericson från början av 2000-talet som inte är allt för rolig men kommer det en ny modell av iphone en halv månad efter att man har köpt en så känns det ju kanske inte så skoj... iaf inte om priset är detsamma.

Permalänk
Medlem

Nee jag tycker inte det. Jag gjorde samma sak för en månad sen. Speciellt om du behöver en i panik....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk

Dessutom är det väl bara rykten ang. den nya modellen...är väl ingen som vet någonting egentligen...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Hedersmedlem

är det bara jag som tycker att telefonen är lite svår o hålla i? den e liksom lite för bred för o hålla i handen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det bara jag som tycker att telefonen är lite svår o hålla i? den e liksom lite för bred för o hålla i handen.

Som telefon betraktat är iPhonen rätt kass kan jag tycka. Den är ju mer gjord för att man ska leka med pekskärmen som på en handdator och inte för att vara ett ergonomiskt pratredskap.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Har ett skal på min och tycker den är perfekt att hålla i ändå

Griffin Wave Case

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Nee jag tycker inte det. Jag gjorde samma sak för en månad sen. Speciellt om du behöver en i panik....

Blev en iphone

Men den funkar inget vidare ihop med xp64 verkar det som...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Som telefon betraktat är iPhonen rätt kass kan jag tycka. Den är ju mer gjord för att man ska leka med pekskärmen som på en handdator och inte för att vara ett ergonomiskt pratredskap.

Ja många telefoner är ju ergonomiskt designade (läs i princip inga)

Det är ren och skär estetisk design som gäller för att fånga kunderna.
Och diverse löjliga funktioner.

Själv är jag dock sjukt nöjd med min iPhone även om den är lite småskum att hålla som telefon

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag får ont i armen om jag pratar vanligt(utan handsfree) med den länge alltså, men jag är grymt nöjd annars

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har ett skal på min och tycker den är perfekt att hålla i ändå

Griffin Wave Case

http://www.daydeal.com/files/images9/822--ip2wvw.jpg

blir inte telefonen då rätt fet?

Permalänk
Musikälskare
Citat:

blir inte telefonen då rätt fet?

Tycker jag inte, men det beror väll på person till person

Jag hatar repor så har alltid skal + displayskydd på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vet nån vad programmet som man kan göra kategorier/mappar med heter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Vet nån vad programmet som man kan göra kategorier/mappar med heter?

Det heter väl Categories eller nåt sånt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Japp det stämde bra, tack. Riktigt smidigt program!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas den gamla iphone 3G sjunker i pris samt börjar säjas olåst nu om apple skulle spotta ut en ny.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Den är väldigt svår att hålla i. Inte pga breddan, utan de tunna, smala hala kanterna. Man får liksom inget grepp alls. Det är nästan så man _måste_ bygga på med nåt skal för att den ska gå att hålla i mot örat vid samtal, utan att riskera tappa den.

Annars är den en underbar pryl.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Fan, jag fick en spricka i bakskalet på min nu

Haft den typ 2-3månader... Är det något man kan byta ut den för?
Inte tappat den eller något sådant utan bara haft den i fickan och använt den normalt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Menar du vid själva dock-kontakten? Där har jag 2 st. Det fjädrar liksom i plasten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Hoppas den gamla iphone 3G sjunker i pris samt börjar säjas olåst nu om apple skulle spotta ut en ny.

Dom gör väll som tidigare, slutar sälja den äldre modellen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Apple hade väll slutat producera nuvarande Iphone för ett tag sen redan.
Enligt ett par återförsäljare.

Så den gammla iphonen kan du nog glömma att köpa sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Apple hade väll slutat producera nuvarande Iphone för ett tag sen redan.
Enligt ett par återförsäljare.

Så den gammla iphonen kan du nog glömma att köpa sen

Det ryktas ju att det kommer en billig iPhonevariant nu ikväll och en möjlighet är ju att det är gamla iPhone 3G (kanske med 4GB minne). Lite som att den vita macbooken fortfarande säljs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Fan, jag fick en spricka i bakskalet på min nu

Haft den typ 2-3månader... Är det något man kan byta ut den för?
Inte tappat den eller något sådant utan bara haft den i fickan och använt den normalt.

Det beror på om sprickan är ett fel i konsumentköplagens mening eller inte. Min har också sprickor men jag har inte orkat bråka med Telia om det. Skriv gärna hur det går om du försöker få den utbytt/lagad.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Har anlänt ett par nya bilder på nya iPhone 2009:

http://www.iphoneinfo.se/fler-bilder-pa-nya-iphone-2009/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig mjukvaruuppgradering, även om många saker de - självgott som vanligt - utannonserande som smått spektakulära var pinsamt självklara.

Dock en tråkig hårdvaruuppgradering. Jag hoppades faktiskt på en "nano", alltså en mindre version av iphone 3g. Nästan alla saker som jag störde mig på när jag själv hade en iphone har åtgärdats i 3.0. En fysiskt mindre och lättare iphone hade blivit perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Riktigt trevlig mjukvaruuppgradering, även om många saker de - självgott som vanligt - utannonserande som smått spektakulära var pinsamt självklara.

Dock en tråkig hårdvaruuppgradering. Jag hoppades faktiskt på en "nano", alltså en mindre version av iphone 3g. Nästan alla saker som jag störde mig på när jag själv hade en iphone har åtgärdats i 3.0. En fysiskt mindre och lättare iphone hade blivit perfekt.

Håller helt klart med en iphone nano var det helt klart dags för.

Men annars en trevlig uppdatering men som du säger mycket självklara grejer, men den där findmyiphone grejen var riktigt trevlig. Sen tycker jag priserna var trevliga och hoppas att dom översätts till lägre eller rakt över i kronor, men det lär ju aldrig hända, telia lägger väl sina gestapo händer över skiten och dubblar amerikanska priset.

Permalänk
Medlem

Nya 3Gs var en besvikelse. Ser ingen anledning att uppgradera. Min 3G funkar fint, enda som vore fint är ju turbo 3G.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

"stock" funktionen, kommer den att finnas i vanliga iPhone 3G om man uppdaterar till 3.0?

Permalänk
Avstängd

Ok så nuvarande kommer finnas kvar.
Men alltså, är det INGEN hårdvaru uppgradering?
Och dom svarta läckta bilderna stämmde tyvär inte, var ju så sjukt jävla snygg på dom.

Så den kommer alltså se exakt likadan ut, med 0 hårdvaru ändringar som det ryktades, med en värdelös 3mpixel kamera addad med videofunktion och lolgps?.

Shit va värdelöst. Aja bra då vet man att man kan kissa på tankarna om nya iphone.

Satio etc för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Så den kommer alltså se exakt likadan ut, med 0 hårdvaru ändringar som det ryktades, med en värdelös 3mpixel kamera addad med videofunktion och lolgps?.

Den kommer att se likadan ut, kommer väl att vara snabbare, och ha en bättre kamera. Och ja, den totala deal-seal-funktionen - kompassen.

Edit: Var har trenden med små och framförallt _tunna_ telefoner tagit vägen? Allt nytt som kommer ut är ju rena tegelstenarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag vill mest åt är kameran med autofokus. Och sen skadar det inte om allt går lite lite fortare

Visa signatur