Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vad använder ni för att bläddra i filsystemet?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för att bläddra i filsystemet?

Själv använder jag utforskaren då jag är så snuskigt van vid att använda windowsknapp+E för att starta skiten. Kan knappast påstå att jag är särskillt nöjd med flexibiliteten i programmet. Tänkte höra ifall ni kanske använder andra alternativ?

Att bläddra genom "den här datorn" har jag sett en del som gör men har aldrig själv sett fördelen med detta mot att ha en katalogstruktur.

Har själv kommit till ett stadie där jag har så många hårddiskar att det börjar bli rörigt och skulle vilja ha möjlighet att customiza mer.

Kör förövrigt vista64 ultimate.

mvh

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk
Medlem

Du är ute efter en utforskare alltså?

Total Commander kanske?
http://www.ghisler.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se

Total Commander kanske?

Tack, den verkar riktigt nice! Kan man binda den till windowsknapp+E på något sätt kanske?

Råkade trycka på länken i din profil... riktigt nice med ett chassi inbyggt i en sittpall. Precis en sådan lösning jag letat efter!

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk
Medlem

Re: Vad använder ni för att bläddra i filsystemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceflower
Själv använder jag utforskaren då jag är så snuskigt van vid att använda windowsknapp+E för att starta skiten. Kan knappast påstå att jag är särskillt nöjd med flexibiliteten i programmet. Tänkte höra ifall ni kanske använder andra alternativ?

Att bläddra genom "den här datorn" har jag sett en del som gör men har aldrig själv sett fördelen med detta mot att ha en katalogstruktur.

Har själv kommit till ett stadie där jag har så många hårddiskar att det börjar bli rörigt och skulle vilja ha möjlighet att customiza mer.

Kör förövrigt vista64 ultimate.

Den som jag tycker är överlägsen Utforskaren och dom alternativa filhanterare jag hittat, och som du kan starta med Win+E är Directory Opus: www.gpsoft.com.au/Intro.html

Det finns en trial att ladda ner så att du kan testa och se. Du kan ändra och ställa om allt och lite till så att du får en utforskare precis som du vill ha. Jag använder den själv sedan ca ett år och kommer aldrig gå tillbaka till Utforskaren. Att kunna starta den med Win+E var något jag gillade skarpt.

På deras diskussionsforum finns massor med tips och hjälpsamma medlemmar: http://resource.dopus.com

/Roger

Permalänk

Jag fastnade också för Directory Opus. Snart kommer Kanel och också kommenterar Directory Opus.

Vet att han gillar det!

Synd att den kostar bara. Men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, den verkar riktigt nice! Kan man binda den till windowsknapp+E på något sätt kanske?

inte en aning det är om det går att ställa in sånt i tweak UI eller liknande men jag hittade inget när jag titta lite snabbt precis...

förövrigt kan jag rekommendera tre knappar jag tycker är användbara högerklicka på det gråa verktygsfältet med knappar (näst) längst upp och välj ändra för att skapa en ny knapp.

Kommandona heter:
cm_CopyFullNamesToClip
man markerar en fil och trycker på den här knappen så har url:en sparats i windows clipboard.

cm_DirBranch
om du är i en katalog och trycker på den här knappen kommer alla filer (inklusive de filer som finns i underkataloger att visas i en lång lista

cm_CountDirContent
räknar ut storleken på alla kataloger som visas, (görs inte automatiskt annars)

finns väldigt mycket funktioner inbyggt så det är bara att börja leta runt :).

Citat:

Råkade trycka på länken i din profil... riktigt nice med ett chassi inbyggt i en sittpall. Precis en sådan lösning jag letat efter!

hehe. det är bara att bygga dock ska du veta att luftflödet är inte riktigt optimalt som jag har gjort, du bör ha insug och utsug från sidorna på pallen istället. jag tänkte aldrig så långt närjag snickra ihop den

Permalänk

Total Commander klart bäst!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se

Total Commander kanske?

+1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roggo
...Directory Opus...

Testade DO själv ett tag men den saknade en del funktioner som jag ville ha, se detta inlägg: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=819...

Det bästa är om du testar vilken som passar dig bäst

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Jag fastnade också för Directory Opus. Snart kommer Kanel och också kommenterar Directory Opus.

Vet att han gillar det!

Synd att den kostar bara. Men.

Jodå, det stämmer bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roggo
Att kunna starta den med Win+E var något jag gillade skarpt.

Win+E, Win+O eller varför inte dubbelklicka på skrivbordet för att öppna en Lister... Bara ett exempel på finessrikedomen.

Permalänk

Jag använder Directory Opus. Helt underbar filhanterare, måste provas!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Total commander, det enda program jag inte kan leva utan.

Permalänk

Väldigt jämnt mellan Dircetory Opus och Total Commander.

Permalänk
Medlem

Directory Opus kostar AUD $85 (cirka 550 SEK idag)
Total Commander kostar US$ 38 (cirka 295 SEK idag)

Permalänk

Free Commander är ju som Total Commander. Varför inte köra det gratis då? Om man inte är tankarN.

Permalänk
Medlem

Japp det finns enklare gratis alternativ helt klart, allt beror på vilka behov man har. TC och Opus har ju en hel del funktioner som kanske inte alla behöver.

Permalänk
Medlem

7zip :3 Det går att använda som filhantere, och efter man hackat lite med reshacker så blir det bättre lämpat.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT