E3 2009 (Official Thread)

Permalänk
Medlem

dem verkar "pusha" psp för mycket....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

heh en massa långa filler trailers känns det som

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Hmmm nytt FF online spel igen, FF14 till PS3 (Troligtvis PC oxo ) men tja glad för dessa som gillade FF11.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sonys svar på Wii kontrollen var ju inget i jämförelse med MS Natal.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Sonys svar på Wii kontrollen var ju inget i jämförelse med MS Natal.

Tyckte Sonys lösning såg ut att ha bättre respons (och avtryckare för skjutspel )

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk

Sony är roliga när dom tror dom är störst men är sist.
10år för ps3 är iofs bra gran turismo spelet är kanske klart innan 2015.
Skönt att dom gör reklam för nyare spel när tex final fantasy 13 inte kommer än. 14 lär ju komma sent 2011 tidigast.

Och nu är det en wii ochså. Dom sprang ner i källaren och hämtade prototypen så dom inte skulle vara sämst.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Sony är roliga när dom tror dom är störst men är sist.
10år för ps3 är iofs bra gran turismo spelet är kanske klart innan 2015.
Skönt att dom gör reklam för nyare spel när tex final fantasy 13 inte kommer än. 14 lär ju komma sent 2011 tidigast.

Och nu är det en wii ochså. Dom sprang ner i källaren och hämtade prototypen så dom inte skulle vara sämst.

Det är ju det som är roligt med Sony. Precis som när 360 och PS3 lanserades presenterar dom exakt samma saker men försöker överträffa MS. Det får ju en att undra också, hade dom visat sin fula nya kontroller om MS inte visat Natal? Vad fyller GT5-trailern för funktion förutom att försöka dra uppmärksamhet från Forza 3? Gran Turismo är ju nästa Duke Nukem 4-ever, kommer aldrig släppas.

Also, Nascar i GT5? Vad hittar dom på härnäst, en löpbandssimulator?

Permalänk

Jag måste nog hålla med om att sonys motiontracking teknik verkar bättre med avseende på respons. Var i princip ingen delay alls medan MS motsvarighet var synbart fördröjd.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Sony har redan provat med 'kamera" spel på ps2....fungerade aldrig riktigt bra...varför tror ni att 360 kommer göra bättre inom de området? Enda användningen jag kan tänka mig är att styra gränssnittet på 360, dessutom går det rykten om att den kommer att kosta $200(själv tror man inte på det).

GT är en av de största serien i världen...såklart ska dem visa den, GT5:P sålde runt 4 miljoner....hur många miljoner tror ni att GT5 säljer?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju det som är roligt med Sony. Precis som när 360 och PS3 lanserades presenterar dom exakt samma saker men försöker överträffa MS. Det får ju en att undra också, hade dom visat sin fula nya kontroller om MS inte visat Natal? Vad fyller GT5-trailern för funktion förutom att försöka dra uppmärksamhet från Forza 3? Gran Turismo är ju nästa Duke Nukem 4-ever, kommer aldrig släppas.

Also, Nascar i GT5? Vad hittar dom på härnäst, en löpbandssimulator?

Vad är de som är så dåligt med att försöka överträffa sin konkurrent? Man kan ju inte bara vika ner sig o säga att 360 är bättre eller så.
Så du tror helt jävla ärligt på att dem bara slänga ihop en snabb trailer för GT5 för att MS visade Forza? Och att de drog ihop en snabb presentation för att MS visade Natal?

Klart som fan GT5 kommer släppas. Nascar är stort som fan i USA, de kanske vill sälja lite extra spel där? Verkar ganska rimligt!

Edit: Sonys motion controller såg riktigt bra ut, kan bli nåt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vad är de som är så dåligt med att försöka överträffa sin konkurrent? Man kan ju inte bara vika ner sig o säga att 360 är bättre eller så.
Så du tror helt jävla ärligt på att dem bara slänga ihop en snabb trailer för GT5 för att MS visade Forza? Och att de drog ihop en snabb presentation för att MS visade Natal?

Klart som fan GT5 kommer släppas. Nascar är stort som fan i USA, de kanske vill sälja lite extra spel där? Verkar ganska rimligt!

Edit: Sonys motion controller såg riktigt bra ut, kan bli nåt

Det som är dåligt är att Sony bara springer dom andra i hasorna, något nytt borde dom väl kunna hitta på.

Givetvis var GT5-trailern redan klar, frågan är om dom hade visat den om inte MS visat Forza 3. Gran Turiosmo verkar ganska dött, de senaste 2-3 projekten från Polyphony dök aldrig upp så jag skulle inte hålla andan för GT5. Det kommer såklart komma nån gång, men det börjar bli otroligt löjligt. Så lång tid har passerat, och dom kan ännu inte bekräfta att dom implementerat skador. NASCAR-fans är knappast intresserade av racing eller bilsimulatorer, och vem fan vill sitta och köra i en ring i flera timmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det som är dåligt är att Sony bara springer dom andra i hasorna, något nytt borde dom väl kunna hitta på.

Givetvis var GT5-trailern redan klar, frågan är om dom hade visat den om inte MS visat Forza 3. Gran Turiosmo verkar ganska dött, de senaste 2-3 projekten från Polyphony dök aldrig upp så jag skulle inte hålla andan för GT5. Det kommer såklart komma nån gång, men det börjar bli otroligt löjligt. Så lång tid har passerat, och dom kan ännu inte bekräfta att dom implementerat skador. NASCAR-fans är knappast intresserade av racing eller bilsimulatorer, och vem fan vill sitta och köra i en ring i flera timmar?

Tycker inte de är någon skillnad ifrån vad MS gör, va har dem gjort som är så otroligt nyskapande det senaste? Visst Natal är nytt, men de känns precis som Sonys nya, ett svar på Wii

Permalänk
Medlem

Sonys motiontracking kan bli riktigt bra! visst skulle microsofts natal vara bättre om det faktiskt funkade som på filmerna. Jag sätter dock min högerarm på att den tekniken inte blir mogen nog inom den närmaste 5års perioden. Det kanske blir ett playstation inköp nästa år?

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk

Jag tror inte på Xbox kameran. Av det man fick se när avataren skulle efterlikna killen, så såg det helknäppt ut.
Däremot Sonys nya kontroll tror jag kan bli något. Kommer troligtvis vara bättre än Wii kontrollen, men jag tror inte Sony kommer att lyckas med att leverera spel som tar hjälp av kontrollen.

Mest hypad blev jag av Nintendos nya mario spel och metroid

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Tycker inte de är någon skillnad ifrån vad MS gör, va har dem gjort som är så otroligt nyskapande det senaste? Visst Natal är nytt, men de känns precis som Sonys nya, ett svar på Wii

Skillnaden är att ALLT Sony gör har gjorts tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag tror inte på Xbox kameran. Av det man fick se när avataren skulle efterlikna killen, så såg det helknäppt ut.
Däremot Sonys nya kontroll tror jag kan bli något. Kommer troligtvis vara bättre än Wii kontrollen, men jag tror inte Sony kommer att lyckas med att leverera spel som tar hjälp av kontrollen.

Mest hypad blev jag av Nintendos nya mario spel och metroid

Så du föredrar en exakt kopia på Wiimoten mot något som kommer förändra hur vi spelar? Natal är ju precis vad spelbranshcen behöver nu, när vi inte längre blir begränsade av knappar och styrspakar kommer spelen äntligen kunna nå högre höjder. Lionhead-demot av Natal är ju bevis på vilka underbara spel som skulle kunna skapas med Natal.

PJBu: De som testat Natal på E3 säger att det fungerar som på filmerna...
Det är såklart något år kvar innan vi ser det på marknaden, men det är ju mest småsaker kvar, tekniken verkar vara så gott som färdig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Skillnaden är att ALLT Sony gör har gjorts tidigare.

Så du föredrar en exakt kopia på Wiimoten mot något som kommer förändra hur vi spelar? Natal är ju precis vad spelbranshcen behöver nu, när vi inte längre blir begränsade av knappar och styrspakar kommer spelen äntligen kunna nå högre höjder. Lionhead-demot av Natal är ju bevis på vilka underbara spel som skulle kunna skapas med Natal.

PJBu: De som testat Natal på E3 säger att det fungerar som på filmerna...
Det är såklart något år kvar innan vi ser det på marknaden, men det är ju mest småsaker kvar, tekniken verkar vara så gott som färdig.

Vad är skillnaden mellan Natal och PS eye? Har inte läst mycket om någon men det verkar typ identiska...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju det som är roligt med Sony. Precis som när 360 och PS3 lanserades presenterar dom exakt samma saker men försöker överträffa MS. Det får ju en att undra också, hade dom visat sin fula nya kontroller om MS inte visat Natal? Vad fyller GT5-trailern för funktion förutom att försöka dra uppmärksamhet från Forza 3? Gran Turismo är ju nästa Duke Nukem 4-ever, kommer aldrig släppas.

Also, Nascar i GT5? Vad hittar dom på härnäst, en löpbandssimulator?

Koll på eyetoy? funnits rätt länge så grundtanken är knappast MS (som i så många andra fall ) Och som sony redan klargjorde, de har redan testat tekniken och i många fall går det inte att skapa fullgod spelkänsla utan knappar. att sony sedan även har tillgång till annan kamerateknik till ps3 (playstation eye) som för övrigt funnits ute ett tag (!) gör inte saken sämre då de kan komplettera varandra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Skillnaden är att ALLT Sony gör har gjorts tidigare.

vilket skitsnack, alla kopierar varandra hela tiden.
Om det är nån som är lite nyskapande så är det nog nintendo, men bara i hårdvaruväg.
spel har dom inte kommit långt i.
sen är ms och sony lika usla på nya grejer.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Tycker att Natal var klart bättre än Sonys alternativ faktiskt. Men har svårt att tro att någon av grejerna kommer slå något. Men man vet ju inte hur casual spelare tänker.

Blir i alla fall en hel del spel man måste införskaffa.

Halo ODST
Halo Reach
Forza Motorsport 3
Alan Wake
Guitar Hero 5
Dead Rising 2
Splinter Cell Conviction

osv osv osv

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

om 5-10 år kanske det funkar med Natal, men jag tycker att man behöver knappar för att spela. Jag tyckte Nintendo revolutionerade med sin nya kontroller och jag hoppas att dom inte börjar med något nytt nästa generation. Jag tror vi inte har sett dess fulla potential än.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Det får man ju verkligen hoppas för wiimoten funkar faktiskt riktigt kass även om idén verkade bra.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Just Natal verkar jävligt intressant, ska bli kul att se hur bra det faktiskt fungerar i verkligheten.
Möjligt att det fungerar som dom demonstrera, i optimal miljö med rätt ljus och bakgrund bakom personen osv. Men hur det sen fungerar hemma hos folk med olika miljöer mm.
Kör med proj så hos mig kommer där vara ljus kommandes bakom en hela tiden, kommer det fungera osv. Ska bli kul och se
Men lite soft att kunna styra något som dvd spelaren med händer och röst bara
I land fetma, nu slipper vi luta oss fram och ta fjärren! Yey!

Ang spelen så var där inget jätteupphetsande precis. Dragon Age: Origins är det ända jag ser riktigt fram emot. Resten är bara uppföljare och spinoffs.
Splinter Cell Conviction verkar riktigt dåligt dock...
Ändrat från ett smygar spel till vanligt standard action där man kan skjuta sig in i ett rum, döda alla utan problem och sen gå vidare... Nej tack, finns för många såna redan.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

GT5 lär spöa allt, Kaz GTs grundare utalade sig om att GT5 redan är klart och att dem bara fin polerar den, lär komma lagom till jul källa: gtplanet.net första artikeln.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

GT5 tror jag inte kommer i år, vore en riktig miss att inte säga datumet då på E3. Nästa år förhoppningsvis men spelet har ju tagit sin tid och jag blir inte förvånad om det skulle dröja längre än så. Har inte heller läst något om att det finns bevis eller rykten om att det kommer i år. Dessutom för ett så pass stort spel som GT5 så tror jag att Sonys media cirkus skulle dra igång långt tidigare om det nu skulle ha kommit i år.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG