WWDC 8 juni 2009 tråden!

Permalänk
Medlem

hur många av er är det som följer live feed?

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Som vilka funktioner då?

Ärligt talat så tror jag inte så mycket på uppgradering av minne, CPU etc. Ser inte att det ger något direkt mervärde direkt. Tror mer på nya tjänster/program

Åååååååå där kom iphone hårdvaruuppdateringen som ett brev på posten

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

får bara hoppas på att macarna blir billigare bara!(A) man kan alltid hoppas

Permalänk
Medlem

nya iphone 3Gs kommer den 19 juni!!! :D'

EDIT: Fast inte till sverige

"Apple lanserar nya iPhone 3Gs. Samma design som iPhone 3g, men fetare hårdvara. 3,2 megapixels kamera med autofokus. Videoinspelning. Röststyrning. Inbyggd kompass. All data kan krypteras. Bättre batteritid, upp till 9 timmars surf, 5 timmars snack. Två modeller: 16 GB (199 dollar i USA) och 32 GB (299 dollar i USA). Två färger: svart och vit. Släpps 19 juni i USA. I Sverige i juli."

taget från macworld

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Hmm såg ni skärmen i bakgrunden av iPhone reklamfilmen? Det ser varken ut som en iMac eller Apple Cinema

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Hehe den billigaste 15" MacBook Pro är billigare nu men verkar sakna 9600 grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Och så blev MBP ännu dyrare:(
EDIT: billigaste MBP har bara 9400g

Permalänk

aja, det blir en whitebook för mig del i alla fall.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Åååååååå där kom iphone hårdvaruuppdateringen som ett brev på posten

Permalänk

Nu står det i alla fall klart att en "ny" Iphone släppts, Iphone 3GS! Den har 3,2 mepgkamera sen så går det att få 32 gb minne. Batteriet har även blivit bättre!

EDIT: http://www.apple.com/se/

Finns redan på hemsidan!

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Fan, nu blev man ju sugen på att uppgradera iPhonen... Fan Aja, kanske inte behöver köpa nytt hela tiden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Undra om Safari 4 kommer uppdateras automatiskt om man kör betan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Undra om Safari 4 kommer uppdateras automatiskt om man kör betan.

Dök upp som vanligt i programuppdatering för mig.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Safari 4an är ju helt sjukt snabb. Tror jag ser blixtar när den switchar sidor.
Hoppas bara den är bättre kompatibel än tidigare versioner.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ok Safari 4 flyttade ner flikarna igen, nu när jag vant mig vid dom längst upp. Hur får jag dom längst upp nurå?

Dessutom: Att sortera bokmärken automatiskt? Högerklicka --> Sortera --> Senast ändrad, Alfabetisk osv, skämtar dom att denna möjligheten inte finns ÄN????!!!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit följa med i vad som hänt. Bara läst litegrann.

Kommer det gå att använda gamla Iphone 3G som bredbandsmodem nu med 3.0 OS?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Har inte hunnit följa med i vad som hänt. Bara läst litegrann.

Kommer det gå att använda gamla Iphone 3G som bredbandsmodem nu med 3.0 OS?

Det beror på vilken operatör man har. Så ring Telia eller Telenor och hör efter. Posta gärna svaret här sen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mer ifall det finns stöd för det i nya 3.0 OS.

Det har ju gått tidigare med jailbreakad telefon. Men jag vill inte jailbreaka, känner ingen större mening med det då jag klarar mig utmärkt utan det.
Förutom just den funktionen. Asbra att ha när man är ute och reser.

Men får ta och kolla med Telia när jag ändå går dit och kollar ifall jag får reklamera min iPhone som fått sprickor efter typ 2 månaders normal användning..

Hittade nu: http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/
Så förstår ditt svar bättre nu..
Jag ska kolla med Telia asap

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Köpte min Macbook Pro för 2 veckor sedan, dvs den "gamla" Pron nu och det är jag glad för.
Nu hade jag fått betala minst 1500:- till för att få samma modell med dubbla grafikkort.
Det enda skillnaden är väl bara minneskortläsare, batteriet och skärmen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrkel
Köpte min Macbook Pro för 2 veckor sedan, dvs den "gamla" Pron nu och det är jag glad för.
Nu hade jag fått betala minst 1500:- till för att få samma modell med dubbla grafikkort.
Det enda skillnaden är väl bara minneskortläsare, batteriet och skärmen??

Valutan dödar helt klart nöjet med uppdateringen i Sverige. De gjorde ju ganska fina prissänkningar samtidigt men i bästa fall så behåller de samma pris som t.ex. fallet med MBP 17" (som sänktes $300).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

jag blir glad då jag har tänkt att köpa en 13" macbook men jag hade velat ha det bakrundsbelysta tangentbordet och firewire. Perfekt att de nu sänkte priset med ca 1200 för en bakrundsbelyst macbook+ att den får firewire

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är intressant att de döpte om dem till pro. Undra vad de kommer att fylla MacBook-linjen med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag tänkte mer ifall det finns stöd för det i nya 3.0 OS.

Det har ju gått tidigare med jailbreakad telefon. Men jag vill inte jailbreaka, känner ingen större mening med det då jag klarar mig utmärkt utan det.
Förutom just den funktionen. Asbra att ha när man är ute och reser.

Men får ta och kolla med Telia när jag ändå går dit och kollar ifall jag får reklamera min iPhone som fått sprickor efter typ 2 månaders normal användning..

Hittade nu: http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/
Så förstår ditt svar bättre nu..
Jag ska kolla med Telia asap

Sitter och kollar på WWDC streamen nu och 01:01:01 så kommer det upp en bild med alla operatörer som stödjer tethering. Både Telia och Telenor ska stödja det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Jag tycker det är intressant att de döpte om dem till pro. Undra vad de kommer att fylla MacBook-linjen med?

Tanken är väl att Unibody ska vara lika med Pro (och Air då), och plastskal etc ska vara MacBook. Spekuleras sedan tidigare att Jobs kommer tillbaka i slutet av denna månad eller under nästa månad och då kommer en till event hållas och så presenterar han med vad och var MacBooken är på väg. Ryktena tar aldrig slut.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Sitter och kollar på WWDC streamen nu och 01:01:01 så kommer det upp en bild med alla operatörer som stödjer tethering. Både Telia och Telenor ska stödja det

http://pici.se/pictures/jFkoXoVLW.png

Tackar!
Var även in på Telia idag och frågade. Dom bekräftade detta!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vart hittar man eventfilmen?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tackar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Tanken är väl att Unibody ska vara lika med Pro (och Air då), och plastskal etc ska vara MacBook. Spekuleras sedan tidigare att Jobs kommer tillbaka i slutet av denna månad eller under nästa månad och då kommer en till event hållas och så presenterar han med vad och var MacBooken är på väg. Ryktena tar aldrig slut.

Jag hoppas på något billigare netbook-liknande.