Bildskärmsdrivrutinen nvlddmkm

Permalänk

Bildskärmsdrivrutinen nvlddmkm

Tja köpte Left 4 Dead förra veckan.. Men när jag har typ spelat i 5-15 min dör spelet och de står en liten ruta nere i hörnet på "Bildskärmsdrivrutinen nvlddmkm slutat svarat och att problemet återställts"'

Vad är det för fel nån som har en aning ?

Permalänk

Minns inte riktigt ifall det där var ett Vista-specifikt problem?

Enda jag vet är att det inte finns någon lösning på problemet. Väl? Fortfarande... efter så lång tid. Men det var dock länge sedan jag råkade ut för det där senast. Spelade Command & Conquer Red Alert 3 Uprising när det helt plötsligt stängdes ned och den där rutan ploppade upp nere till höger.

Det var ett par veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Haha lustigt. Slutade nyss spela Crysis för att jag råkade ut för detta.

Undrar också varför det blev så...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Google much?

http://www.nvlddmkm.com/

Börja med att avinstallera dina drivrutiner till grafikkortet och installera de senaste ifrån nvidias hemsida. Fungerar det fortfarande inte så får du helt enkelt börja felsöka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Minns inte riktigt ifall det där var ett Vista-specifikt problem?

Enda jag vet är att det inte finns någon lösning på problemet. Väl? Fortfarande... efter så lång tid. Men det var dock länge sedan jag råkade ut för det där senast. Spelade Command & Conquer Red Alert 3 Uprising när det helt plötsligt stängdes ned och den där rutan ploppade upp nere till höger.

Det var ett par veckor sedan.

Igen som vet om de kommer att komma en uppdatering ?
Skönt att jag inte är ensam om problemet..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxarn
Google much?

http://www.nvlddmkm.com/

Börja med att avinstallera dina drivrutiner till grafikkortet och installera de senaste ifrån nvidias hemsida. Fungerar det fortfarande inte så får du helt enkelt börja felsöka.

Och jag som hade hoppats på att den länken ledde till en lösning... men icke. Det var samma som man redan skrev om för ett par år sedan. =(

Permalänk
Medlem

Jag har också det här problemet. Men det sker bara när jag har graffekortet i överklockat läge.

Permalänk
Medlem

har också det problemet i Vista. För min del efter typ 1½ års felsökning (till och från) tror jag att ett av mina grafikkort som är instabil.

Vista är extrem känslig för sånt. Hos XP verkar problemet nästan vara borta. Vet inte hur det är i windows 7 än dock.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Okej humm tråkigt som fan när man sitter och spela och den bara dör allt =(

Permalänk

Jag har laddar ner nya drivrutiner till grafikkortet men problemet kvarstår..

Permalänk
Medlem

Det konstiga hos mig är att skärmen blinkar bara till och jag får det här felet men efter det så kan jag fortsätta spela utan att det händer igen. Men jag har den där triangeln nere i afältet.