Permalänk
Medlem

Tips på router?

Tjena SweC!

Jag är just nu nere hos min farmor och farfar. De har bredband och allting men de behöver en router för att kunna använda deras bärbara dator i en bod som är ungefär 100 meter bort från modemet.

Jag undrar finns det någon med lång räckvidd som räcker dit?

Jag sökte här på SweC forumet och hittade en men den fanns inte i lager hos netonnet och det är bara den IT-leverantören som farmor är van vid att handla och vill helst inte beställa via internet.

Alltså finns det någon med lång räckvidd, finns i lager på netonnet och under 500 kr helst.

/Hundeeen

PS. Fråga inga dumma frågor om varför de inte köper från andra ställen och sånt för de har jag frågot och de svara inte på det utan bara säger att det är närmast... DS.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Om du har så mycket kriterier så kan du väl kolla själv om netonnet har dem i lager. Det är ju inte så att någon annan har lättare tillgång till sådan info än du.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Varför inte dra en kabel istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Varför inte dra en kabel istället?

Det är lite svårt att dra kabel över en hel bondgård tyvärr.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Om du har så mycket kriterier så kan du väl kolla själv om netonnet har dem i lager. Det är ju inte så att någon annan har lättare tillgång till sådan info än du.

Jag har tittat men jag vet inte de bästa så jag tänkte höra med er.

Visa signatur

is no more.

Permalänk
Medlem

På något vis vill du nog ha en router där du kan skruva på en egen antenn, och på datorn med för den delen. För med den längden vill du nog ha två riktade antenner för att det ska fungera. Detta gör ju att du även måste köpa antenner och då blir det dyrare såklart.

Detta är bara taget ur mitt huvud, men det är en känsla jag har. Du kanske kan gå in i din lokala butik och fråga lite om räckvidder och antenner etc.

Visa signatur

AMD 7800X3D // Geforce RTX 4080 // 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

ingen koll på vad sidan har för rykte men dessa borde kunna hjälpa dig.
http://www.davido.se/

Permalänk
Medlem

Man får de man betalar för dessvärre. Jag höll på med å trixa med en del "billiga" trådlösa routrar och fick det inte att funka nått vidare tvärs över en gård. Gick upp till ett par tusen och då funkar det klockrent. Dessvärre ganska tråkig hastighet. Stabilt men inte så snabbt. Slutade med att det blev en 50 meter lång kabel ist å nu har jag 100 MB genom den och det funkar bäst.

Visa signatur

Många datorer, routrar, anslutningar. Den som har flest prylar......