Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Det är väl farligare att röka än att sitta framför datorn?? Datorer räddar också samhället, tänk ifall alla ungdomar var utan datorer en fredag kväll, vilket helvete det skulle bli på stan då. Mer bråk än vad det är nu.

Det är väll farligare att ta heroin än att röka ?
Man ska inte jämföra olika missbruk, dom finns helt enkelt bara där.

Sen påstår du att datorer räddar samhället för att ungdomar sitter inomhus istället för att vara utomhus en fredagskväll ?.

Jag skulle gissa på att du är 16 år, bor hemma hos dina föräldrar har 2 kompisar Waxxen-Haxxor. Du har ingen tjej fast du skulle vilja det. Dina "polare" har du på ventrilo ?.

Du ser "folk ute på stan" som "domdär" det är ett jävligt bra tecken på att du håller på att isolera dig själv från omvärden och har riktigt seriösa problem... Sorry 2 say...

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Jag tillhör dem som fortfarande söker ett svar på varför man inte får spela dator mer än 2 timmar per dag när det inte betraktas som något fel att sitta framför datorn i 8 timmar per dag om man gör det på jobbet.

Med det sagt tycker jag att det känns som att min brist på fantasi gör att jag hamnar framför datorn mer än jag egentligen vill. Man kan göra så mycket på datorn, prata med folk, lyssna på musik, titta på film, läsa, och dessutom skriva, göra egen film, musik osv. Det jobbigaste är att jag egentligen är ganska uttråkad och hoppas att datorn ska kunna underhålla mig. Men det gör den ganska ofta inte...

Den onda cirkeln
Man kan underhålla sig själv i 20 timmar framför datorn om man så vill. Men det är inte sunt att leva den livsstilen. När du ser datorn som ett substitut till andra saker te.x vänner mm.

Sitter man med online polare på ventrilo och snackar en fredagkväll är man social, men går man ut och hälsar på en polare, te.x sätter sig i en soffa tar en öl/glas saft och lirar lite tv-spel, är man social på en annan nivår. Du utveklas,umgås,lär känna folk. Tror iaf det är viktigt sen kan ni säga vad ni vill.

Det verkar inte vara många som har ett s.k liv utanför pojkrummet här endå...

Peace

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Nu försvarar jag inte datormissbruk eller så, men vad är skillnaden i att vara social över VoIP och att vara social ansikte mot ansikte? Det viktiga är väl ändå innehållet i samtalet snarare än hur man håller samtalet?

Permalänk
Medlem

men det finns väll inte människor som går in i databurken och nitar fast locket? jag menar man har väll familj och vänner från skolan och så fortfarande om man inte är mobbad då är det inte så kul fast man har ju fortfarande familjen och den är ju urviktigt O.O .

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lulbin
men det finns väll inte människor som går in i databurken och nitar fast locket? jag menar man har väll familj och vänner från skolan och så fortfarande om man inte är mobbad då är det inte så kul fast man har ju fortfarande familjen och den är ju urviktigt O.O .

Att sitta inne och spela hela dagarna är i princip som om man skulle "gå in i databurken och nita fast locket".
Du har fått något om bakfoten, det har inget med mobbning att göra.
Sen är det alltid viktigt att man har en familj så jag förstår inte vad för poäng den utgör här.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag känner mig beroende av datorn mest pga. att kunna hålla kontakten via mejl, msn etc samt att hålla mig uppdaterad om allting.

Wow och liknande har jag aldrig förstått mig på. Är meningen med livet att bli lvl 70(?) i ett spel? Sen då? Partyspel kan dock vara ett kul alternativ till fysiska spel/aktiviteter.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Är meningen med livet att bli lvl 70(?) i ett spel? Sen då?

Nu är du väl dock onödigt kritisk; säg något mål (i spel eller verkliga livet) som ovanstående inte inte kan sägas om. Kanske är lite av poängen att det även är roligt att arbeta mot målet?

Permalänk
Medlem

När jag gick i högstadiet så satt jag hemma och nötte QW fram till lunchrasten började, då rörde jag mig över till datorsalen i skolan och spelade Starcraft mot dom som fanns där alternativt lite quake även där. Jag var inte på många lektioner. Kom nätt o jämnt in på samhälle-it där vi fick en laptop. Spenderade dom flesta lektionerna till att spel SIN över skol-nätverket. Slutade med att jag hamnade i IV-klass och gick om första året 3 år tills jag hoppade av. Slutade aldrig spela.

Började jobba på McDonald's men fick oftast sitta på extra rast vilket jag då tillbringade på chefens kontor och surfade på olika wow-sidor och kollade olika talentbuilds. Min lön räckte precis till Hyra och mat och mitt wow konto.

Träffade tjejj, skaffade barn, gifte mig och fortsatte spela. Fick nytt jobb köpte laptop och levlade min shaman från 70-80 under arbetstid och pvp till mig lite gear... Vart i veckan befodrad och plockar ut ca 17-20k i månaden. Just nu har tillbringar jag mina arbetsdagar här på Swec, facebook eller spelar olika flashspel. Klarade precis ut Plant vs Zombies och levlar lite olika karaktärer på Titanquest. Min chef har aldrigt påpekat att jag har laptopen med mig så det verkar absolut inte störa honom. Jag sköter mina uppgifter på jobbet samtidigt som jag spelar.

Min slutsats. Ja spel och datorer kan ta överhand men det behöver inte betyda att man inte kan ha bra jobb, fru, barn eller lägenhet. Gäller att vara kreativ och få sitt betende att fungera

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nu är du väl dock onödigt kritisk; säg något mål (i spel eller verkliga livet) som ovanstående inte inte kan sägas om. Kanske är lite av poängen att det även är roligt att arbeta mot målet?

Tycker ändå man kan lägga sin tid på (enligt mig) viktigare saker. Studera, lära sig något; t ex programmera, träffa vänner etc. Sådana saker som kan ta dig någonstans och saker som är roliga även när man uppnåt sitt mål.

Att bli lvl 70 i wow leder ju inte till någonting utanför spelet. Du har inte fått några (värdefulla) kunskaper och troligen har det sociala livet fått sig en smäll. Nu menar jag inte att man inte kan spela wow och få det att gå ihop, men de som sitter 10 timmar om dan och ser ett spel som ett viktigt mål i livet tycker jag borde tänka om lite.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
Det är väll farligare att ta heroin än att röka ?
Man ska inte jämföra olika missbruk, dom finns helt enkelt bara där.

Sen påstår du att datorer räddar samhället för att ungdomar sitter inomhus istället för att vara utomhus en fredagskväll ?.

Jag skulle gissa på att du är 16 år, bor hemma hos dina föräldrar har 2 kompisar Waxxen-Haxxor. Du har ingen tjej fast du skulle vilja det. Dina "polare" har du på ventrilo ?.

Du ser "folk ute på stan" som "domdär" det är ett jävligt bra tecken på att du håller på att isolera dig själv från omvärden och har riktigt seriösa problem... Sorry 2 say...

Altså kan du vara lite mindre störd i skallen? man behöver inte förolämpa människor hur som hällst bara för dom säger sitt. fick du ingen uppfostran i hur man uppför sig. jag hoppas du inte glömt arslet fast de kan du inte för då skulle du glömt dig själv idiot.

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Att sitta inne och spela hela dagarna är i princip som om man skulle "gå in i databurken och nita fast locket".
Du har fått något om bakfoten, det har inget med mobbning att göra.
Sen är det alltid viktigt att man har en familj så jag förstår inte vad för poäng den utgör här.

ne men jag menar att man åtminståne spenderar tid med andra människort 25% av sitt liv

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
När jag gick i högstadiet så satt jag hemma och nötte QW fram till lunchrasten började, då rörde jag mig över till datorsalen i skolan och spelade Starcraft mot dom som fanns där alternativt lite quake även där. Jag var inte på många lektioner. Kom nätt o jämnt in på samhälle-it där vi fick en laptop. Spenderade dom flesta lektionerna till att spel SIN över skol-nätverket. Slutade med att jag hamnade i IV-klass och gick om första året 3 år tills jag hoppade av. Slutade aldrig spela.

Började jobba på McDonald's men fick oftast sitta på extra rast vilket jag då tillbringade på chefens kontor och surfade på olika wow-sidor och kollade olika talentbuilds. Min lön räckte precis till Hyra och mat och mitt wow konto.

Träffade tjejj, skaffade barn, gifte mig och fortsatte spela. Fick nytt jobb köpte laptop och levlade min shaman från 70-80 under arbetstid och pvp till mig lite gear... Vart i veckan befodrad och plockar ut ca 17-20k i månaden. Just nu har tillbringar jag mina arbetsdagar här på Swec, facebook eller spelar olika flashspel. Klarade precis ut Plant vs Zombies och levlar lite olika karaktärer på Titanquest. Min chef har aldrigt påpekat att jag har laptopen med mig så det verkar absolut inte störa honom. Jag sköter mina uppgifter på jobbet samtidigt som jag spelar.

Min slutsats. Ja spel och datorer kan ta överhand men det behöver inte betyda att man inte kan ha bra jobb, fru, barn eller lägenhet. Gäller att vara kreativ och få sitt betende att fungera

du har lyckats med dator drömmen

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes

Slutet gott allting gott

Permalänk
Medlem

fast det är ändå lite pyrigt att 3/4 misslyckas och blir instängda gamar.

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Slutet gott allting gott

Hehe, jo nu när jag har balans på det, spelar ju absolut inte lika mycket hemma som förut så frun är ju glad ivf

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7