World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Finns det någon maxgräns hur långsamt ett 1h vapen bör vara för en warrior-tank?

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Finns det någon maxgräns hur långsamt ett 1h vapen bör vara för en warrior-tank?

Med ett alltför långsamt vapen lär rage in bli lidande.. På maxdps.com matar du dina stats, sen kan du labba med värden!

Devastate är 50% wep dmg, så det kompenserar väl endel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Med ett alltför långsamt vapen lär rage in bli lidande.. På maxdps.com matar du dina stats, sen kan du labba med värden!

Devastate är 50% wep dmg, så det kompenserar väl endel.

ok thx

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag riktigt suger på att hitta alla attacker och få dom i rätt ordning.
Kan någon/några vara snälla och posta DK dps mackron för Blood / Frost / Unholy
Har kikat runt lite på nätet men inte hittat någon som jag känner fixar den dps jag vill ha.
Visst jag har inte EPIX överallt än.
Själv har jag fått ide torka vad gäller dom olika rotationerna..

Har tok levlat upp min char så det som står på armory stämmer dåligt (jusst nu i alla fall)
Ballram på Scarshield legion är det i alla fall om ni orkar kika på armoryt..

Provar jusst nu en mix 23-24-24 och den gör nice dps både pvp och hc´s
Men som sagt jag behöver göra ett macro för mina attacker så jag gör dom i rätt ordning..
Tacksam för den hjälp jag kan få..
Edit: här är ett av dom macron jag tycker är hyffsat men det kanske kan bli bättre.... komentarer tack
#showtooltip
/castsequence reset=9/ Plague Strike, Icy Touch, Blood Strike, Obliterate, Pestilence, Death Strike, Unholy Blight, Plague Strike, Death Coil,

Permalänk
Avstängd

Har ett problem, jag och en polare sitter och raidar Uld25, dom senaste dagarna har vi haft tokmycket DC's och krasher.
Alltid såfort vi börjar en bossfight, när allting "går igång" allting fryser, och sen DC, sen kommer man knappt in igen.

Nån som har en bra lösning?

Ang tankvapen: Snabba vapen äger, fler HS's Finns i princip bara snabba tankvapen att hitta i vikke fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Vill du ha kul när du tankar? Välj warrior.
Vill du göra skada? Välj mage
Vill du göra skada? Välj shaman
Vill du kunna heala? Välj shaman

Vill du kunna tanka eller göra skada? Välj warrior
Vill du göra skada och ha en orsak att slippa göra något någon bryr sig om? Välj mage
Vill du göra skada, men bli intvingad i att heala, vilket är det enda någon bryr sig om? Välj shaman

Kort sagt, vill du att någon på hela servern bryr dig om dig?
Vill du göra något som någon VILL att du ska göra?
Vill du kunna gå med i de flesta grupper?
Vill du ha en friendslist där folk blir glada när du loggar in?
Vill du vara killen som är minst tio gånger så mycket värd som dina medspelare?
Vill du någon som folk VILL ha med i en grupp, snarare än någon som får följa med bara för att man måste fylla upp?

Vill du göra något som NÅGON I HELA VÄRLDEN bryr sig om?

Välj shaman som healer, eller warrior som tank.

Väljer du warrior som DPS, shaman som DPS eller mage som DPS kommer du för evigt vara snubben som eventuellt är lite trevlig, men som INGEN, NÅGONSIN, KOMMER EFTERSÖKA ELLER LETA EFTER!

Och det är för att det på varje tank och varje healer går ungefär TRE MILJARDERS MILLJARRRRDERS DPS UTAN HJÄRNA.

Tank? Problem att hitta, de som är bra får många vänner
Healer? Problem att hitta, de som är bra får många vänner
DPS? Vem fan bryr sig, är du inte bra finns det minst 25,000st som står i kö och väntar.

Tror du att du är den DPSen som är bra? Den som folk vill ha? Den som är bättre än de flesta?

Well, du tror fel. Du är lätt att byta ut. Ingen bryr sig om dig. Du är snubben man måste ha med, för annars funkar det. Ingen vill ha med dig. Ingen bryr sig om du loggar in. Ingen blir glad för din skull när du plockar looten som ingen healer eller tank vill ha.

INGEN BRYR SIG. INGEN VILL HA DIG. DET DU GÖR, KAN VEM SOM HELST GÖRA.

Ungefär så ser det ut. Vill du känna att du spelar roll, välj tank eller healer. Är du tolv år och bara vill kolla på höga siffror, välj DPS.

Den enda gången någon NÅGONSIN brytt sig hur en DPS presterar är om du spelar i ensidia, eller om du är tolv år och kollar på damagelistan så att man kan få lacka ur på någon annan när gruppen är för kass.

Statistik visar att medelintelligensen på folk som spelar DPS är UNDER 70 medan medelintelligensen på folk som spelar tank eller healer är ÖVER 100! Så om du känner att du är medelintelligent eller mer, väljer du tank eller healer.

Alltså, det enda det handlar om.

Vill du göra nytta? Välj tank eller healer.
Är du ointelligent? Välj DPS.
Svårare än så är det inte, och det jag precis har skrivit är sanning.

När folk nu kommer in och skriver hur duktiga de är, hur mycket de betyder för sin guild, hur många vänner de har eller hur många grupper de får, så MÅSTE du inse att de bara vill rättfärdiga sitt eget slappa beteende.

INGEN tycker om en DPS

ALLA, ALLA, ALLA, ALLA tycker om en bra tank eller en bra healer

ALLA kan spela DPS bra. Min mamma hade kunnat spela skiten ur 99,5% av alla DPS i hela världen (förutom grabbarna i ensida kanske)

ETT FÅTAL, ETT MINIMALT JÄVLA FÅTAL, kan spela tank eller healer så pass bra att det ens går att ha med dem i en grupp. Det ENDA ditt val handlar om är ifall du vill vara till nytta eller inte.

Spelar du tank eller healer, skitbra, du behövs

Vill du spela DPS? Well, du hade kunnat avsluta ditt konto och sälja ditt spel utan att någon i hela världen hade brytt sig. Faktum är att 80% av alla som spelar DPS hade kunnat sluta utan att någon hade märkt någon skillnad förutom att det är lättare att hitta en hel grupp.

Faktum är, och det här går ut till ALLA som spelar DPS, är att WoW hade blivit mycket bättre om ni bara slutade logga in. Ingen vill ha er, ni skapar bara en massa grupper på tre pers där man letar efter tank och healer.

EDIT: Säg till om ni spelar på Darkmoon Faire (alliance) och är tank eller healer förresten. Vi vill ha er. Jag är jättesnäll när jag inte är packad. Det faktum att jag typ inte stavat fel en enda gång borde tala för hur engagerad jag är.

Är du DPS? Trist, jag kan ersätta dig tio gånger om genom att skriva ett meddelande i tradechat. Sad but true. Att hitta DPS är ungefär som att lägga till vatten i en maträtt. Det är tryffeln och saffran som är svårt att få tag på. Vatten kan man få tag på hur mycket man vill, när man vill, hur man vill. Förutom i afrika. Men dom spelar inte WoW.

Så sant så sant. Håller fullständigt med. En av orsakerna till att jag lagt spelet på hyllan + att man är så enormt beroende av minst 9 andra som ska kunna spela sin klass osv för att överhuvudtaget göra något i mina ögon meningsfullt i spelet.

Sen hade spelet levt längre i mina ögon om Blizzard satt åldersgränser på vissa servrar så man skulle kunna slippa alla idioter som pajar spelet och atmosfären med sitt random crap.

Nu har jag varit spelfri i 2 månader nästan , skönt men saknar samtidigt världen lite. Skulle ja återvända blir det casual ftw, dock svårt att hitta mogna och sköna guilder som ser på spelet på det sättet men ändå raidar kanske 2 dagar i veckan och gör progress

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Jag riktigt suger på att hitta alla attacker och få dom i rätt ordning.
Kan någon/några vara snälla och posta DK dps mackron för Blood / Frost / Unholy
Har kikat runt lite på nätet men inte hittat någon som jag känner fixar den dps jag vill ha.
Visst jag har inte EPIX överallt än.
Själv har jag fått ide torka vad gäller dom olika rotationerna..

Har tok levlat upp min char så det som står på armory stämmer dåligt (jusst nu i alla fall)
Ballram på Scarshield legion är det i alla fall om ni orkar kika på armoryt..

Provar jusst nu en mix 23-24-24 och den gör nice dps både pvp och hc´s
Men som sagt jag behöver göra ett macro för mina attacker så jag gör dom i rätt ordning..
Tacksam för den hjälp jag kan få..
Edit: här är ett av dom macron jag tycker är hyffsat men det kanske kan bli bättre.... komentarer tack
#showtooltip
/castsequence reset=9/ Plague Strike, Icy Touch, Blood Strike, Obliterate, Pestilence, Death Strike, Unholy Blight, Plague Strike, Death Coil,

/castrandom Plague Strike, Icy Touch, Blood Strike, Obliterate, Pestilence, Death Strike, Unholy Blight, Plague Strike, Death Coil

Sen bindar du hela tangentbordet till macrot, och bara rullar ditt huvud över tangentbordet och du kommer vinna dps mätaren...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Draenor och kommer inte förbi "Connected" rutan utan det blir bara "Disconnected from server" efter en kort stund...

Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Jag spelar på Draenor och kommer inte förbi "Connected" rutan utan det blir bara "Disconnected from server" efter en kort stund...

flera i mitt guild har samma prob fast på bloodscalp

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
/castrandom Plague Strike, Icy Touch, Blood Strike, Obliterate, Pestilence, Death Strike, Unholy Blight, Plague Strike, Death Coil

Sen lägger bindar du hela tangentbordet till macrot, och bara rullar ditt huvud över tangentbordet och du kommer vinna dps mätaren...

10 points!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har samma problem på Earthen Ring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Sen bindar du hela tangentbordet till macrot, och bara rullar ditt huvud över tangentbordet och du kommer vinna dps mätaren...

TACK!
Det där funkade rätt bra det.
Har du kanske tipps på Glyph´s som passar till ovanstående?

Permalänk
Medlem

Ok, då är det inte bara jag som har / hade problem med det..hmm..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det sägs att Blizzard har problem med servrarna.
Jag registrerade ett konto på europeiska battle.net och band mitt WoW konto till mitt nyskapta battle.net konto.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

jo mycket riktigt så går inte deras loginservrar för full kapacitet... :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orchid
Så sant så sant. Håller fullständigt med. En av orsakerna till att jag lagt spelet på hyllan + att man är så enormt beroende av minst 9 andra som ska kunna spela sin klass osv för att överhuvudtaget göra något i mina ögon meningsfullt i spelet.

Sen hade spelet levt längre i mina ögon om Blizzard satt åldersgränser på vissa servrar så man skulle kunna slippa alla idioter som pajar spelet och atmosfären med sitt random crap.

Nu har jag varit spelfri i 2 månader nästan , skönt men saknar samtidigt världen lite. Skulle ja återvända blir det casual ftw, dock svårt att hitta mogna och sköna guilder som ser på spelet på det sättet men ändå raidar kanske 2 dagar i veckan och gör progress

Herregud, spela med en guild som verkar mogna då. Behövde aldrig spela med randoms för jag hade en bra guild som hjälpte varandra.

Permalänk
Medlem

halloj

Jag har börjat köra Priest för första gången! Kör endast pvp. Måste säga att det är ju sjukt mycket roligare att heala än att lira dps!
Men jag känner att jag skulle behöva lite tips ! Nu kör jag 14/57/0 och T7 gear.
ligger på ca 2100 spelldmg, 15% crit, 160haste och 950ish +int. Mp5 har jag för ligger på 800.

Största problemet är mana känner jag, i stressade situationer så blåser man bort manan på 30s! Och så tycker jag att mer crit borde vara riktigt bra, fetare heals till samma kostnad.

Hur bör jag geara och vilken build bör jag satsa på? kör som sagt 90% pvp, wsg mestadels.

Permalänk
Medlem

Jag fick dessa igår: http://www.wowhead.com/?item=41655 och eftersom de var bättre än mina gamla så bytet jag ofc. Saken är den att jag kör PvE-rogue så jag undrar vilka gems ska jag stoppa i dem?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Hallå var ett tag sedan jag skrev något här men det brukar alltid vara någon som har svar.

Har en fråga gällande min hunter, han har legat på is i ca 8 månader men nu har jag börjat lira med honom igen och det är ju mycket som har ändrats med klassen och pettet sedan WTL kom. Efter att jag läst på lite om specs och talants för att uppdatera mig så blir jag ändå förbryllad, vad i h*vete har hänt med våran manaregen?! som det är nu får jag döda 2 mobs switcha till aspect of the viper sen tillbaka till hawk .... =/ som det var innan så höll ju manan mycket längre och nu gör man bara 50%dmg med viper wtf? Undrar bara om det ska vara så här eller om det har med spec och göra? Kan tillägga att jag är lv68 och BM-specad för tillfället, är det så att survival fungerar bättre med manaregen?
Ärligt talat pallar jag inte med det o switcha aspecs helatiden om hunter är likadan på 80 kommer jag nog ta upp min 70 rogue lr shamy till 80 istället.

Någon som kan ge bra tips på mitt problem?
Jag vill verkligen spela med min hunter men det känns så tråkigt att manan äts upp med en gång =(

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Hallå var ett tag sedan jag skrev något här men det brukar alltid vara någon som har svar.

Har en fråga gällande min hunter, han har legat på is i ca 8 månader men nu har jag börjat lira med honom igen och det är ju mycket som har ändrats med klassen och pettet sedan WTL kom. Efter att jag läst på lite om specs och talants för att uppdatera mig så blir jag ändå förbryllad, vad i h*vete har hänt med våran manaregen?! som det är nu får jag döda 2 mobs switcha till aspect of the viper sen tillbaka till hawk .... =/ som det var innan så höll ju manan mycket längre och nu gör man bara 50%dmg med viper wtf? Undrar bara om det ska vara så här eller om det har med spec och göra? Kan tillägga att jag är lv68 och BM-specad för tillfället, är det så att survival fungerar bättre med manaregen?
Ärligt talat pallar jag inte med det o switcha aspecs helatiden om hunter är likadan på 80 kommer jag nog ta upp min 70 rogue lr shamy till 80 istället.

Jag vill verkligen spela med min hunter men det känns så tråkigt att manan äts upp med en gång =(

Har raidat en hel del som 80-hunter i WotLK både som BM och survival. Och i dessa två specs har jag aldrig tänkt på manan som något större problem. Som Beast Master har du Cobra Strikes + Invigoration och som Survival finns Thrill of the Hunt + Hunting Party. Har inte testat Marksman på länge men även där finns manabesparande talents: Efficiency och Rapid Recuperation. Se till att ha dessa när du når level 80 om du fortfarande upplever att manan tar slut fort.

Nu pratar jag iofs raid och raidspec bara, jag vet inte vad du har tänkt göra på lvl 80. Men om du raidar finns ofta många klasser som på ett eller annat sätt ger dig manaregen. Ju större raid, desto mindre problem har du med mana. Visst händer det att jag slänger på Aspect of the Viper en liten stund under ett fåtal långa bossfighter. Men faktum är att jag upplever att manan räcker mycket längre nu än den gjorde förr (60-raids t.ex.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Survival får mer mana tillbaka men spellsen kostar mer än hos BM istället.

Tycker också aspect of the viper var tråkigt i början men jag blev van med att byta. Eftersom jag inte raidar längre kör jag BM med "rare" pet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
halloj

Jag har börjat köra Priest för första gången! Kör endast pvp. Måste säga att det är ju sjukt mycket roligare att heala än att lira dps!
Men jag känner att jag skulle behöva lite tips ! Nu kör jag 14/57/0 och T7 gear.
ligger på ca 2100 spelldmg, 15% crit, 160haste och 950ish +int. Mp5 har jag för ligger på 800.

Största problemet är mana känner jag, i stressade situationer så blåser man bort manan på 30s! Och så tycker jag att mer crit borde vara riktigt bra, fetare heals till samma kostnad.

Hur bör jag geara och vilken build bör jag satsa på? kör som sagt 90% pvp, wsg mestadels.

Din spec är fel till och börja med.
Titta runt lite på Wow armory och se hur PVP specs ser ut.
För präst är det för det mesta 60/11 som gäller.

Du bör även som präst ligga på runt 900-1200 res om du inte vill bli uppäten av en hyffsad DPSare.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Vad ska man specca är 70 nu och funderar på att lvla upp till 80 har en hunter. Någon som kan länka till en bra spec?

tack

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, verkar dock som om att man får switcha aspecs helatiden när man grindar då =( BTW hur fungerar det i pvp med hunter då? 1 döda 2 döda 3 suicide =P

Förstår att det blir lättare i raids men jag känner ändå Mhe! varför gör blizzard så? sjukt irriterande imo. Min main är förövrigt en lock som jag egentligen älskar (inga mana-problem ), ville bara dra upp en av mina 70 gubbar o se hur det är på 80. Får bli min shaman eller rogue istället då.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Din spec är fel till och börja med.
Titta runt lite på Wow armory och se hur PVP specs ser ut.
För präst är det för det mesta 60/11 som gäller.

Du bör även som präst ligga på runt 900-1200 res om du inte vill bli uppäten av en hyffsad DPSare.

Jo jag insåg rätt snabbt att Disc är the way! Så nu går det mycket bättre, men 1 vs 1 melee är Svårt, måste ha min ress till att börja med.
I alla fall så har jag sjukt roligt med min prelle : ) ligger top 3 healing för det mesta också

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar för svaren, verkar dock som om att man får switcha aspecs helatiden när man grindar då =( BTW hur fungerar det i pvp med hunter då? 1 döda 2 döda 3 suicide =P

Förstår att det blir lättare i raids men jag känner ändå Mhe! varför gör blizzard så? sjukt irriterande imo. Min main är förövrigt en lock som jag egentligen älskar (inga mana-problem ), ville bara dra upp en av mina 70 gubbar o se hur det är på 80. Får bli min shaman eller rogue istället då.

Själv kör jag på aspect of the viper hela tiden när jag levlar/grindar/questar, förutom vid encounters när man ska döda någon speciell gubbe etc. Visst.. man gör inte någon enorm skada, men sen slipper jag bekymra mig om manan, och sen snor jag inte aggro från petet hela tiden (använder visserligen ett ferocity pet).

Jag skulle tröttnat något enormt på att hålla på att byta mellan hawk och viper hela tiden.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Vad ska man specca är 70 nu och funderar på att lvla upp till 80 har en hunter. Någon som kan länka till en bra spec?

tack

Jag skaffade en björn som pet och speccade BM. Då kan man lugnt tanka och soloa de flesta elite-questen. Det går ju otroligt lätt och snabbt att levla hunters.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men alltså, ska du bara levla till 80 går det mycket snabbt med hunter. Jag brukar döda ett gäng mobs sen byter jag aspect (om det behövs) när jag lootar och skinnar.

När det är klart han man ju full mana igen. Det är ju inte så att du måste byta hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är sant att det går fort att levla hunters, fast många andra klasser levlar lika fort eller fortare nu. Warlock, Paladin och DeathKnight har tex inte heller någon som helst downtime längre.

Levlar min paladin nu, bara att bröta på för manan tar ändå aldrig slut

Vet inte hur det är med andra klasser men jag tror det är rätt få klasser som måste sitta och dricka/äta nu.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

När jag levlade min Death Knight så använde jag Blood. Jisses, jag kunde på direkten ge mig in på att anfalla nästa grupp utan att oroa mig att dö. Mycket lätt att dra en grupp-quest ensam då det står "suggested 3 player."

Jo, och en annan sak...

Enligt många finns det bara en talent hos Death Knight för tanking. Blood är det jag har. Och jag stortrivs med det. Jag gillar att vara självhelande och kunna hela andra med Rune Tap om det skulle behövas. Det är inte alla som förstår att alla talents kan man vara tank i. Jag använder Frost som DPS, och folk säger att det är Tank, och jag använder talents tvärtom enligt folk.

"Nice run, thanks for helping us with tankin"
"Thanks to you too."

15 sekunder senare...

"What? Are you tanking in Blood? ROFL!!!! IT SUCKS CAUSE IT IS DPS!"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass