Permalänk
Robot

Swiftech vattenkylning

Klar med installationen av nya vattenkylningen.

4.5 Ghz stabilt med E8400.

Vattenkylning specs:

1 x EK Anti Cyclon Plate X-RES £2.92
1 x Chilled PC Rad Brackets - External Radiator Mounting £9.99
1 x Laing DDC 10w Pump
- Aftermarket Top: EK-DDC X-RES 100
- Barb Size for Selected Top: Free with EK top 1/2" or 3/8" £79.91
4 x PrimoChill Anti-Kink Coils - 5/8" OD Tubing - UV Red £9.96
2 x Feser Aqua - Ultra Pure Distilled Water - 1000 ml £8.98
1 x Petra'sTech "PT_Nuke" Concentrated Biocide (10ml) £3.91
1 x Arctic Silver 5 Thermal Compound - 12g £12.59
1 x 12-22mm Hoseclips Pack of 10 £2.99
8 x XSPC 7/16" ID - 5/8" OD Glossy Black tubing £6.16
1 x Small neck Funnel £0.99
1 x Swiftech Apogee GTZ Extreme Performance CPU Waterblock (LGA775) £51.99
Feser Xchanger
x6 EK 1/2 Barbs

Temp: 30/36 stock - 32/62 4.5 Ghz

Besök albumet: Swiftech vattenkylning av ...Dubadai...

Permalänk

Kan du lägga upp en bild, bakifrån på datorn ?:)

Permalänk
Avstängd

snyggt! 10p

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bra jobb!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Fint bygge kan man ha trippel radiator där du har dubbel ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Proffsmoddare

Najs man, men gillar ditt gamla lianli v1000 mer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Oerhört snyggt! Antar att det är är ganska "high-end" vattenkylning? Får man fråga hur mycket allt gick på totalt i svenska kronor? Om du vet alltså

Har du planer på att vattenkyla VGA också? (4870x2?)

9p (föredrar genomskinliga slangar )

EDIT: nu blir jag lite snurrig. Inte sett dina andra gallerier förrän efter det här, och du hade ju vattenkylt 4870x2 tidigare om jag inte har fel för mig? Varför inte längre? Och varför gå från genomskinliga slangar till svarta (visst är svarta snygga, men främst om 99% av allt annat också är kolsvart)

Permalänk
Medlem

Japp, man kan ha trippel radiator.

Har ett 4890 nu, ska vattenkyla det sa fort jag kommer till Sverige igen och kan kopa ett gpu-block.

Allt gick pa cirkus 3000 svenska kronor.

Tack sa mycket for alla trevliga och uppmuntrande kommentarer!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Okej men jag såg på ett annat av dina gallerier att du hade en trippel radiator men varför använder du inte den ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Okej men jag såg på ett annat av dina gallerier att du hade en trippel radiator men varför använder du inte den ?

Jag hade ingen trippel radiator forut, hade bara en swiftech dubbel.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Första bilden

http://www.sweclockers.com/album/?id=4039

Det är bara en exempelbild på hur han skulle kunna göra. Men det var för mycket moddande tyckte han. Har iofs hjälpt polaren med en sådan mod, var inga bekymmer precis. lite pill är det ju alltid...

Men bra bygge! Väldigt konstigt ljus du använd när du fotade? Ta ut den på gatan och fota istället med lite naturligt ljus ; )
Jävligt bra klock på E8400an! Vad får du ha för Vcore för det? Temps?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Okej trodde det var hans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur länge stabilitetstestar du CPU och med vilket program? Fint.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddha
Hur länge stabilitetstestar du CPU och med vilket program? Fint.

Kor IntelBurnTest i 15 "rundor"

da maxxar prollen pa 72 grader, men om jag kor orthos sa 62 grader. Kan nog pressa upp den till 5ghz stabilt men den vcoren lar ju doda min processor haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Det är bara en exempelbild på hur han skulle kunna göra. Men det var för mycket moddande tyckte han. Har iofs hjälpt polaren med en sådan mod, var inga bekymmer precis. lite pill är det ju alltid...

Men bra bygge! Väldigt konstigt ljus du använd när du fotade? Ta ut den på gatan och fota istället med lite naturligt ljus ; )
Jävligt bra klock på E8400an! Vad får du ha för Vcore för det? Temps?

Sorry, blev klar med bygget mitt i natten sa det blev en Ikea lampa som ljus, blixten gjorde datorn ful, sa hellre lite suddigt and helt forstord... Ska tag lite bilder nar jag far tag pa en battre kamera, den jag har nu suger i ljus och morker haha. Skit Olympus.

Tack! Jag kor med 1.42vcore. har inte haft tid att fixa till vcoren lite. kan nog fa den till under 1.4.

Den ligger runt 30 grader idle, i bios da, sen load med orthos sa ar den runt 62 grader och IBT sa blir den 72. kan nog klocka lite till men mina minnen hatar att inte kora sin fart. Blue Screenar direct, ska kopa lite finare minnen i sommar!

Visa signatur

Permalänk

what .. E8400 ... @ 4,5 ? ...

kör en 8600 ... att ens köra i 4,0 är inte stabilt ...

hur i helvete gör du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinywitch
what .. E8400 ... @ 4,5 ? ...

kör en 8600 ... att ens köra i 4,0 är inte stabilt ...

hur i helvete gör du

Huh? Det var ju väldigt lågt! Vad är det för multiplikator på en E8600? Jag fick upp min E8400 i 4.3 på ett taskigt 680i bräde.
Kollat minnena och deras inställningar? Vcore? Kylning?
E8400 är iofs underbara att klocka så...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Huh? Det var ju väldigt lågt! Vad är det för multiplikator på en E8600? Jag fick upp min E8400 i 4.3 på ett taskigt 680i bräde.
Kollat minnena och deras inställningar? Vcore? Kylning?
E8400 är iofs underbara att klocka så...

Det ar x10 pa den, typ min drom prolle! Just det, hur ar det med 780i och klockning, det var ett tag sedan jag hade en och undrade om den "suger" gamfort med M2F Asus moderkortet jag har nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Det ar x10 pa den, typ min drom prolle! Just det, hur ar det med 780i och klockning, det var ett tag sedan jag hade en och undrade om den "suger" gamfort med M2F Asus moderkortet jag har nu...

Det måste vara väldigt lätt att klocka tycker jag...Blir ju 400 i buss för 4 Ghz...Får man ha 800 Mhz minnen men det är ju billiga. Med rätt bräda går det nog bra!

780i bräderna är lika dåliga som de var innan. De har värmeproblem i chipset som gör dem ostabila och jobbiga. Kyler man så är det lungt, men ditt M2F är mycket bättre. Dock ingen SLI...
Har själv ett 790i Ultra. De fixade värmeproblmet på den kretesen så det fungerar MYCKET mycket bättre. Glad jag bytte ut mitt 680i...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det måste vara väldigt lätt att klocka tycker jag...Blir ju 400 i buss för 4 Ghz...Får man ha 800 Mhz minnen men det är ju billiga. Med rätt bräda går det nog bra!

780i bräderna är lika dåliga som de var innan. De har värmeproblem i chipset som gör dem ostabila och jobbiga. Kyler man så är det lungt, men ditt M2F är mycket bättre. Dock ingen SLI...
Har själv ett 790i Ultra. De fixade värmeproblmet på den kretesen så det fungerar MYCKET mycket bättre. Glad jag bytte ut mitt 680i...

Joda, folk med vattenkylning sitter liksom 5ghz 24/7 pa dom... Vill ha!

Najsigt! vad for system kor du pa den da?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Joda, folk med vattenkylning sitter liksom 5ghz 24/7 pa dom... Vill ha!

Najsigt! vad for system kor du pa den da?

Det kommer en ny byggblogg snart! ; )
8800GT i SLI och en Q6600 i nuläget men har skaffat lite uppgraderingar...

Visa signatur

Permalänk

snyggt!

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Stiligt :):up:

Permalänk

Kanske man kan få en översikt bild i dagsjus? kännsa som att mökret och blänket från lampa/blixt så man inte ser redigt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nice stilrent snygg så det ska vara! Men en frågar bara om du vet det ? Vad kosta frakten ? 10p!

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmathahightech
Nice stilrent snygg så det ska vara! Men en frågar bara om du vet det ? Vad kosta frakten ? 10p!

Tackar! Mamma var i London sa hon tog med sakerna hit (: sa ingen frakt, annars kostar det normalt sett fran NY till Dubai 200kr KG.

Visa signatur

Permalänk

läckert

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |