Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av izarul
Kolla om detta finns kvar...

http://www.sweclockers.com/annons/?id=44811

sen äre bara att slänga på ett 260 efter när du har sommarjobbat eller något.

Helt oki paket.. lite billigare kunde den dock ha varit.. runt 3200kr där oxå
prollen kostar bara 2400kr typ nu..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Intel quad är överpris för en speldator på budget..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Sen om resten av er förstår är oväsentligt, då jag bara pratade med TS och ingen annan..

Intresssant inställning till hur man använder ett publikt forum.

Citat:

Och jag får inte skriva vart man kan få tag i de beg.. eller har du inte läst reglerna?? ifall inte så tycker ja du ska göra de

§ 9
Marknadsföring och försäljning

Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Jag har läst reglerna. Men om man ska tolka dom som du gör det så skulle jag hävda att du bröt mot reglerna när du postade länkarna till webbutiken. Det är möjligt att din tolkning är den rätta, men då menar jag att dom borde skriva reglerna bättre. För vad är det egentligen i den paragrafen som säger att man inte får posta länkar till siter som har begagnade produkter, medans man får posta länkar till siter med nya produkter? Varför skilja på begagnade och nya?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimih

Jag har läst reglerna. Men om man ska tolka dom som du gör det så skulle jag hävda att du bröt mot reglerna när du postade länkarna till webbutiken. Det är möjligt att din tolkning är den rätta, men då menar jag att dom borde skriva reglerna bättre. För vad är det egentligen i den paragrafen som säger att man inte får posta länkar till siter som har begagnade produkter, medans man får posta länkar till siter med nya produkter? Varför skilja på begagnade och nya?

Dom vill att privat personer ska använda Sweclockers tjänst o därför har dom den regeln.. Dom vill helt enkelt tjäna pengar på det.. Butiker o länkar till dom butikerna skulle vara idiotiskt att sätta regel på.. Aaa o varför kan du nog lista ut själv..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Intresssant inställning till hur man använder ett publikt forum.

Ett publikt forum är så klart så alla kan vara delaktig men då han frågar om köp råd om vissa saker och ingen annan är inblandad så är de TS som ja pratar med o alla kan ju läsa vad ja skriver..

O sen om ni inte förstår eller kan koppla ihop saker inget ja riktigt bryr mig om då ja inte pratar med en folk massa utan 1 enskild person, de är inte ett allmänt problem utan råd till EN person..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom vill att privat personer ska använda Sweclockers tjänst o därför har dom den regeln..

Om det är det dom syftar på så borde dom skriva om paragrafen.

"Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet."

Frågan är om man kan säga att det kan kallas att "sprida marknadsföring" om man länkar till någon som säljer något. Och dom nämner inte privatpersoner i den meningen, så hur man än tolkar "sprida marknadsföring" så gäller den meningen både privatpersoner och företag.

"Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel."

Den här meningen, däremot, är en annan femma. Men den gäller personer som vill annonsera. Det skulle man knappast kunna anklaga dig för om du gav länkar till andras annonser, eller nån generell begagnatmarknad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett publikt forum är så klart så alla kan vara delaktig men då han frågar om köp råd om vissa saker och ingen annan är inblandad så är de TS som ja pratar med o alla kan ju läsa vad ja skriver..

O sen om ni inte förstår eller kan koppla ihop saker inget ja riktigt bryr mig om då ja inte pratar med en folk massa utan 1 enskild person, de är inte ett allmänt problem utan råd till EN person..

Vad svamlar du om, VI ger förslag till trådskaparen här i tråden. Att du har fått storhetsvansinne får du behandla själv.

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det är det dom syftar på så borde dom skriva om paragrafen.

"Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet."

Frågan är om man kan säga att det kan kallas att "sprida marknadsföring" om man länkar till någon som säljer något. Och dom nämner inte privatpersoner i den meningen, så hur man än tolkar "sprida marknadsföring" så gäller den meningen både privatpersoner och företag.

"Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel."

Den här meningen, däremot, är en annan femma. Men den gäller personer som vill annonsera. Det skulle man knappast kunna anklaga dig för om du gav länkar till andras annonser, eller nån generell begagnatmarknad.

De håller ja med dig om att den regeln är lite suddig.. Men den regeln tolkar ja som man inte får länka till privatpersoners annonser utanför SweC ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kantbock
Vad svamlar du om, VI ger förslag till trådskaparen här i tråden. Att du har fått storhetsvansinne får du behandla själv.

Hahaha vart kom du ifrån?? storhetsvansinne? JAG gav förslag om beg ingen annan hade gjort det.. O sen om inte alla hänger med i tråden är de inte mycket ja kan göra åt.. gäller o läsa riktigt.. ska alla göra sig förstådd för alla här i forumet så blir de jävligt svårt för alla o skriva nått..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej så jag har bestämt mig för Cables förslag.

Men jag kom på att mina två Maxtor hårddiskar båda är i IDE/ATA format och samma sak med min DVD-brännare/läsare. Jag vet inte hur det är med min diskettläsare men den har jag ingen användning för ändå.

Så:
Finns det något liknande moderkort med 2 IDE/ATA portar?
Kan man köra utan DVD-brännare? Jag har ändå ingen större användning för den.
I värsta fall får jag väl köpa en ny DVD brännare med SATA för 200-300 kronor.