Stort missnöje med netbooks

Permalänk
Medlem

rätt så korrekt analys där Knashatt, håller med dig till i princip 100%, det där är den bistra verkligheten om säljarkåren.

Själv har jag grymt lågt förtroende för säljare utan lägger ner mycket tid på recensioner och forumtrådar om produkter innan jag köper något som kostar mer än nån tusenlapp och försöker på så vis bilda mig en egen uppfattning om vad som kan tänkas vara ett bra köp eller inte, hittils har det fungerar rätt så bra för mig i alla fall men det är tidsödande, helt klart.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Men varför köper folk netbooks? själv kör jag på en mycket billig laptop en advent 9912 som jag köpte för 1999:- svenska som ett demo ex 1.73 GHz 1Gb ram, 80Gb HD och Intel X3100 GPu kör den på Mac OSx/XP just nu och allt funkar fint och vikten är på 1.6kg med en 12" skärm och visst kan jag spela på den. Vill man ha billigt så kan man ändå spela dom gamla klassikerna och DVD osv funkar fint så om du måste spela crysis på din bärbara ok hosta upp 15k men det finns många klassiska spel som är lika roliga som borde funka fint även på en netbook.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Jag spelar Shaiya, Codename Eagle och DotA på min lilla EEE-PC
Fungerar utan problem för mig när jag ställer in den på högsta klock med nätadaptern i väggen.

En pinsam nyhet som pekar mot att 65% av alla 18-24 åringar som varit med i undersökningen är upp till 100% puckon.

Visst kanske vissa förväntade sig bättre prestanda, det gjorde jag när jag köpte mitt 8800GTX för 5800kr för något år sen, men då gjordes minsann ingen undersökning huruvida nöjd folket är med sina köp av grafikkort.
Men var jag missnöjd? Inte!
Så kanske ska akta sig för att säga för mycket om just det...

Men 30% som är rent ut sagt besvikna - dom är det ju lite synd om på riktigt faktiskt.
"Tillverkarnas marknadsföring förklarar inte skillnaderna mellan de olika datortyperna."
Tar man en titt på specifikationerna innan köpet och jämför cache bland annat så upptäcker man att cache är motsvarande vad vi såg i datorer för 5-10 år sen.
Hade netbooks med nuvarande prestanda funnits på slutet av 90'-talet så hade det varit sensation. Folk är för giriga helt enkelt, nöjdhetsfaktor noll.

Gräset är alltid grönare på andra sidan, eller nåt.. jag vet inte, tycker bara det är konstigt att man kan vara missnöjd med en så underbar maskin!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Stämmer bra förutom om att biljämnförelsen faller på att du inte tog med priset, som med datorerna. Köper man en "liknande" produkt för 50% av det "vanliga" priset kan man ju omöjligen tro den ska vara exakt lika bra som varorna som kostar 100%?

Jag utelämnade priset i biljämförelsen för jag har uppfattat det som att vanliga Svenssons förstår att en Volvo för 300 000 är bättre och säkrare och passar dom bättre än en Suzuki Swift för 99 000.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Ganska komiskt, man får helt enkelt skylla sig själv om man köper något utan att kolla upp det är innan man köper sen kan det säkert finnas giriga säljare som gör vad som helst för att sälja men det är inget att hänga upp sig på.

Hade inte tackat nej till en netbook för sängsurf men det känns ganska onödigt att köpa en för just det ändamålet men missnöjd hade jag nog inte blivit.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Tar man en titt på specifikationerna innan köpet och jämför cache bland annat så upptäcker man att cache är motsvarande vad vi såg i datorer för 5-10 år sen.
Hade netbooks med nuvarande prestanda funnits på slutet av 90'-talet så hade det varit sensation. Folk är för giriga helt enkelt, nöjdhetsfaktor noll.

Men nu gör du samma miss som nästan alla andra här. Vanligt folks datorkunskaper sträcker sig inte så långt att de inser vad cache är. De kommer inte begripa om du förklarar för dem i en timma. De flesta vet inte att det finns olika processorarkitekturer eller att dessa har inflytande på hur snabb dator man får. De inser inte vad DDR står för eller vad en PCI port är. Tror du majoriteten av befolkningen vet vad BIOS är? Jag kan göra denna lista väldigt väldigt lång, men det räcker nog här va? Hade det varit lika lite information att sätta sig in i som dammsugare så hade folk säkerligen haft mer koll. Men nu är det ju inte så. För att få koll på vad specifikationerna egentligen innebär krävs både intresse och en väldigt stor portion av tid. Det har inte alla.
Ha det i åtanke...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Besviken? bortsätt från musplattan som är rätt risig så är jag snarare imponerad över datorn, eepc 1000h. Det är ju inga problem att köra vanliga grejjer förutom spel och hdfilm på den.. en batteritid på 6h är mer än vad många notebooks klarar för den delen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Om folk lägger in linux på sina netbooks istället för windows XP är jag nästan övertygad om att folk skulle vara mer nöjda med prestandan man får ut.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Helt otroligt...

Jag är också jätte besviken på mitt PSP, hade förväntat mig ett jättelitet PS3.. O namnen är ju så lika, hur ska jag som konsument kunna veta??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
De små skärmarna ställer till problem, och då menar jag inte dimensionen utan upplösningen. Tex uppringningsprogrammet till Huaweis 3D-modem i Tele2's version vägrar starta om upplösningen är mindre än 1024x768.

Sånt skit behöver man ändå inte använda, bara att dra in i kontrollpanelen -> och högerklicka "ring upp" på modemet

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Men nu gör du samma miss som nästan alla andra här. Vanligt folks datorkunskaper sträcker sig inte så långt att de inser vad cache är. De kommer inte begripa om du förklarar för dem i en timma. De flesta vet inte att det finns olika processorarkitekturer eller att dessa har inflytande på hur snabb dator man får. De inser inte vad DDR står för eller vad en PCI port är. Tror du majoriteten av befolkningen vet vad BIOS är? Jag kan göra denna lista väldigt väldigt lång, men det räcker nog här va? Hade det varit lika lite information att sätta sig in i som dammsugare så hade folk säkerligen haft mer koll. Men nu är det ju inte så. För att få koll på vad specifikationerna egentligen innebär krävs både intresse och en väldigt stor portion av tid. Det har inte alla.
Ha det i åtanke...

Efter att ha jobbat inom järn- och färg-handeln, om än länge sedan, så kan jag bara intyga vad gäller dammsugare (och allt annat folk köper där) - de flesta har ingen koll på någonting vad gäller "produkter". De köper det som rekommenderas med de risker som det medföljer.

Självklart gäller det dock fortfarande att man tar en funderare på vad det är man vill ha och letar efter i en produkt för att öka chansen att man skall bli nöjd. Att man sedan inte gör det med varje pryl man inhandlar...

Så det handlar (!) sällan om dumhet och ofta om tid. Alla är inte entusiaster i allt. :S

Iaf, klämde, läste och kände på många netbooks innan jag köpte min. Är helnöjd med den. För mina behov är den perfekt, låååång batteritid, enklare att ha med än min MacBook men framför allt en suverän skärm. En Samsung N120 för de som fortfarande letar.

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!

Permalänk
Medlem

Känns som att man från "säljarsidan" ridit lite på facebook&bloggvågen" ....smidig dator som inte tar plats..mobiluppkoppling...när du vill ...bla bla bla.

Svenne&Gullan har inte en susning om vad det är dem köper och dem köper inte en viss spec,dem köper ett koncept..nämligen möjligheten att vara uppkopplad 27/4 utan att släpa på "klumpiga grejjer som har korta batteritider osv osv.

Permalänk
Medlem

Det är många som fortfarande tror att ju högre mhz en dator har, ju snabbare dator och att grafikkortet inte har så mycket med prestandan att göra.

Har träffat många sådana personer

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Pappa tror att det enda som behövs för att en dator ska gå bra är RAM minne D;

haha jag känner igen det där.

Permalänk

Visst förstår man att maskinerna är dåliga i prestanda och att priset är därefter, i princip är man ju nästan dum om man inte förstår det tycker jag.

Dock finns det en sak som var absolut sämst med min netbook - SSD'n i EEE PC 900 - den är verkligen segast någonsin, jag har aldrig testat en SSD med så dålig prestanda, till och med minneskorten tar den nästan. För övrigt är jag helnöjd med allt som den maskinen har att erbjuda!

Permalänk
Medlem

Uttrycket: "Man får det man betalar för" dyker upp när jag läser detta.
Billigt betyder nästan aldrig att det är bra.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Uttrycket: "Man får det man betalar för" dyker upp när jag läser detta.
Billigt betyder nästan aldrig att det är bra.

Vadå? Netbooks är billiga för att de är enkla, inte för att de är "dåliga". Varför ska folk alltid förväxla ändamålsenlighet med bra/dåligt? En netbook kan givetvis vara bättre eller sämre än en annan netbook, men de är ju inte "bättre" eller "sämre" än en helt annan produkt, bara bättre eller sämre lämpad.

En superdator är bra (och dyyyyr), så varför tar man inte med sig en sådan till badstranden? Mobiltelefoner måste ju vara värdelösa, de har ju bara 32-bitars prollar på några hundra MHz?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Har blivit pinsamt att vara inne på Swec forum, så jäkla mycket skitsnack. Var det verkligen så här illa för några år sedan?

För det första: 65 procent missnöjda 18–24 år. Varför gnäller då alla
ego-onanerare i tråden på 30+ 40+ osv...? Icke läskunniga eller bara tröga antar jag. Av 18-24 beror nog en extremt stor del av missnöjjet på för lite prestanda för filmvisning av piratade hd serier.

Missbelåtenhet beror nästan alltid på lurade kunder. De är företagen som ger info och resultatet följer detta. Rätt info = rätt kunder.

De flesta på forumet kan inte ens grunderna i hur man bygger ett hus, drar el eller avslopp, timmrar en bastu, isolerar beräknar hållfasthet.

Jag kan väldigt mycket om datorer. Farsan kan väldigt lite. Han är nöjd med sin gamla skräpdator från -98. Den har bra prestanda till hans surfande och bankärenden. Äldre är nästan alltid nöjda med prestanda men sakerna ska fungera. Avsaknad av dvd skulle jag tro står för extremt stor del av deras missnöjje. Bruksanvisningar suger, ofta görs de av datornördar.

Jag kan inte ett skit om hur farsan konstruerade och byggde 5 hus åt oss. Det är han fritidsintresse, betydligt grymmare än mitt smått meningslösa datorintresse eller erat för den delen. Hur mycket av de ni gör med datorerna är användbart för andra? Morsan gillar att odla grönsaker och bommor. Betydligt användbarare än vårt intresse. Skafferiet fullt hela året.

Datorintresse är oftast rätt meningslöst och till för eget nöjje. Rätt korkat att lägga en massa timmar på egentligen. Det är kanske dom som borde håna oss?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

@Nyarlathotep

Därför odlar jag grönsaker och bär när jag inte sitter vid datorn! Och spelar en massa strategispel och brädspel IRL. Varför skulle man begränsa sej till datoranvändande bara för att man älskar datorer?

Jag älskar min dator och jag kan visst använda den till en massa användbara saker! Spela spel, fixa ärenden, handla eller varför inte Folda? Himla användbart i mina ögon! Vi kan även använde den som ett verktyg för våra kreativa lustar, göra musik, måla, bygga världar i 3D, Redigera video! Samt dela med oss av filer till våra medmänniskor, hur schysst är inte det?

Jag samlar även på gamla konsoller och datorer.. Ett intresse som jag tycker ökar mer o mer ju längre tiden går!

Världen är grå, inte svart/vit..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Min moppe går inte lika fort som en Koenigsegg ccx, det är konstigt med tanke på att moppen är både billigare och mindre.

Hehehe.

Jag tror grejen är att om säljare säger "du vill inte ha den här om du ska titta på tunga filmer eller spela spel eller köra <något program de kör på jobbet> snabbt. du vill ha den här laptopen som kostar 4 ggr så mycket".

De har kört in nå bundlade netbookanpassade Officeliknande paket och några demofilmer med låg upplösning, och lite "häftiga små nyttoprogram" och kunden testar på lite och det fungerar naturligtvis.

Så kommer de hem, och de vill VERKLIGEN köra sitt favvisspel, det kanske är från 2004 men laggar ändå apa så de inte kan spela det. Eller kör in senaste Office+ritprogram, och när de där små nyttoprogrammen som verkade så nyttiga bara är ivägen och windows och antivirus och övriga program kört sina autouppdateringar ett tag så är det inte mycket kraft kvar att köra de där "bara vanliga Office och Norton? vf?" etc programmen.

Sen surfar de till nån Flash-heavy sajt eller tittar på YouTube-videos i HQ som de är vana vid och blir missnöjda över prestandan.

(Nä, nu får jag sluta med min egen idiotförklaring av allt och alla! Hehe Mest spekulation, men lite så kanske.)

Jag tror de flesta som redan haft dator ett tag och vet vad en CPU och grafikkort är, vet vad de kan förvänta sig att en netbook kan användas till.

Vanliga XP, inget Norton, och sex år gamla versioner av alla apps, så besparar man sig nog en hel del svett & svordomar, hehe Alla moderna apps har "utvecklats" så länge att de inte tål en CPU med 6 år gammal prestanda, helt enkelt.

Jag lär köra in RedHat när jag köper en, och då känns det nog lite mindre segt.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Från vad jag kunde läsa när jag snabbt kikade igenom orginalartikeln så känns detta något oseriöst.

Alla drar slutsatser av undersökningar som denna angående netbooks kontra notebooks när det så vitt jag kan se inte gjorts en jämförande undersökning för så kallade notebooks. Hur många notebook köpare är missnöjda på det ena eller andra sättet? 40%? 20%? 30%? Vad är normalt?

Givetvis är undersökningar som denna intressanta, speciellt eftersom en del troligtvis blir något lurade av missvisande reklam, oseriösa säljare etc när det gäller netbooks, antagligen i större omfattning än med tex notebooks pga av ett antal logiska anledningar. Men eftersom det verkar saknas jämförande undersökning för tex notebooks går det ju inte att dra speciellt vidlyftiga slutsatser.
Tänk om det gjorts en jämförande undersökning för laptops och notebookköparna visade sig vara något mer missnöjda, då hade rubriken kunnat vara "Netbookägare mer nöjda med sitt köp än notebookägare". Vem vet hehe.

Men det finns ju stora parter som inte verkar gilla hur netbookmarknaden har utvecklats så gissar att de ibland har ett finger med i spelet för netbook-undersökningarna som verkar poppa upp då och då.

Permalänk
Inaktiv

Netbooks som finns idag har frångått från den ursprungliga idén. Att ge 4000 kr för en netbook är alldeles för dyr idag. De riktigt billiga enheterna är borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Har blivit pinsamt att vara inne på Swec forum, så jäkla mycket skitsnack. Var det verkligen så här illa för några år sedan?

För det första: 65 procent missnöjda 18–24 år. Varför gnäller då alla
ego-onanerare i tråden på 30+ 40+ osv...? Icke läskunniga eller bara tröga antar jag. Av 18-24 beror nog en extremt stor del av missnöjjet på för lite prestanda för filmvisning av piratade hd serier.

Missbelåtenhet beror nästan alltid på lurade kunder. De är företagen som ger info och resultatet följer detta. Rätt info = rätt kunder.

De flesta på forumet kan inte ens grunderna i hur man bygger ett hus, drar el eller avslopp, timmrar en bastu, isolerar beräknar hållfasthet.

Jag kan väldigt mycket om datorer. Farsan kan väldigt lite. Han är nöjd med sin gamla skräpdator från -98. Den har bra prestanda till hans surfande och bankärenden. Äldre är nästan alltid nöjda med prestanda men sakerna ska fungera. Avsaknad av dvd skulle jag tro står för extremt stor del av deras missnöjje. Bruksanvisningar suger, ofta görs de av datornördar.

Jag kan inte ett skit om hur farsan konstruerade och byggde 5 hus åt oss. Det är han fritidsintresse, betydligt grymmare än mitt smått meningslösa datorintresse eller erat för den delen. Hur mycket av de ni gör med datorerna är användbart för andra? Morsan gillar att odla grönsaker och bommor. Betydligt användbarare än vårt intresse. Skafferiet fullt hela året.

Datorintresse är oftast rätt meningslöst och till för eget nöjje. Rätt korkat att lägga en massa timmar på egentligen. Det är kanske dom som borde håna oss?

Haft en dålig dag?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
[...]

Jag vågar påstå att en övervägande majoritet av alla som jobbar inom IT-branschen (om man bortser från dom som har rent administrativa uppgifter) har haft ett datorintresse innan de tog sig in på den professionella banan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag vågar påstå att en övervägande majoritet av alla som jobbar inom IT-branschen (om man bortser från dom som har rent administrativa uppgifter) har haft ett datorintresse innan de tog sig in på den professionella banan.

Så är det!
Jag arbetar inom IT-branschen och har alltid haft ett stort intresse för just IT.
Men efter ett tag med detta jobb så blir man ganska "mätt".
Det blir inte många timmar framför datorn hemma längre. Då man vill komma bort från det

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Pappa tror att det enda som behövs för att en dator ska gå bra är RAM minne D;

min pappa tror att skärmen är själva datorn. (åh vilken stor "dator"!
han frågar vad man ska ha den där stora svarta lådan till, den tar ju bara en massa plats!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
min pappa tror att skärmen är själva datorn. (åh vilken stor "dator"!
han frågar vad man ska ha den där stora svarta lådan till, den tar ju bara en massa plats!

Precis de flesta tror att skärmen är datorn och datorlådan är hårddisken.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. MASS
Precis de flesta tror att skärmen är datorn och datorlådan är hårddisken.

Tycker det är roligare när folk kallar hårddisken för "central enheten".

Permalänk
Medlem

Det är ändå oroväckande när en sån stor del av konsumenterna är missnöjda. Visst, en del kanske hade väntat sig en prestanda i samma klass som en OK laptop men förmodligen inte alla. Därför håller det inte att dumförklara folk som köpt en netbook utan missnöjet har förmodligen sin grund i att netbooks suger (jag har ingen själv).

Permalänk
Medlem

"Besviken" blir man om något inte uppfyller förväntningarna. Jag tror precis som många andra att det inte är produkten utan förväntningarna det är fel på.

Jag är 100% nöjd med min netbook men så tog jag reda på i förväg vad man kan och inte kan förvänta sig av den också.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB