Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Ingen som har beta key eller något så man kan pröva spelet? Jag tycker det ser svincoolt och måste bara pröva för jag vill inte förebeställa och sen inse att det inte var något bra.

Permalänk
Medlem

gör en förbokning på webhallen så får du en betakey, du behöver inte betala något

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Nice men de verkade vara fulla.

Permalänk
Medlem

Jag fixade en igår, det funkar fortfarande.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Okej jag har förbokat nu, det har bekräftats. Hur får man keyn eller skickar de till email efter ett tag?

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt mail med beta-nyckeln 13 minuter efter att jag hade beställt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
Jag fick mitt mail med beta-nyckeln 13 minuter efter att jag hade beställt

Låter bra, då väntar jag bara! Jag inte bärja mig!

Permalänk
Medlem

fast du kommer få vänta några veckor till nästa beta

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha min beta-key är det bara PM:a mig, så får ni den. Den ska tydligen funka under alla "weekend".Nedladdningen av spelet får ni stå själva för.

edit: RAPAPPA fick nyckeln

Permalänk
Medlem

Closed Beta Event #3 - July 2-July 6
* Focus: Asmodian levels 1-20

Closed Beta Event #4 - July 17-July 20
* Focus: Elyos and Asmodian levels 1-25

Closed Beta Event #5 - July 31-August 3
* Focus: TBD

Closed Beta Event #6 - August 14-August 17
* Focus: TBD

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Om någon har en key som ligger och skräpar vore jag glad för den!

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Medlem

Som sagt: Bara att förhandsboka det på webhallen så får ni en key. Om ni väljer att betala i butik behöver ni inte hämta ut det.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Hallå alla på sweclockers och här på forumet.

Divinity of aion har ökar markant i rankerna och har nått över 90 medlemmar.

Många är aktiva på våran ventrilo och forum som ni kan hitta i länken längst ner.

Ville bara passa på att säga:
Om ni söker en plats i divinity är det hög tid att göra en registrering hos oss så snabbt som möjligt.
Detta för att kunna lära känna andra medlemmar innan spelat börjat och att komma in i spelmiljön.

Önskar alla här en fortsatt bra sommar, ses i cb5!

http://www.divinityofaion.se/

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är särskillt snyggt finns många delar i t.ex Guild Wars som är mycket snyggare och då har spelet några år på nacken också :/

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mystics
Hallå alla på sweclockers och här på forumet.

Divinity of aion har ökar markant i rankerna och har nått över 90 medlemmar.

Många är aktiva på våran ventrilo och forum som ni kan hitta i länken längst ner.

Ville bara passa på att säga:
Om ni söker en plats i divinity är det hög tid att göra en registrering hos oss så snabbt som möjligt.
Detta för att kunna lära känna andra medlemmar innan spelat börjat och att komma in i spelmiljön.

Önskar alla här en fortsatt bra sommar, ses i cb5!

http://www.divinityofaion.se/

Du gillar att göra reklam va?

Till folk som vill ha legioner att spela med kolla in www.aiononline.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Vet inte om det är särskillt snyggt finns många delar i t.ex Guild Wars som är mycket snyggare och då har spelet några år på nacken också :/

Vad har guildwars med något att göra?
Det är inget mmo.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

From www.AionOnline.com

Another weekend full of action packed adventures in Atreia has passed and the closed beta event #4 has come to an end on Monday, 20th of July (12:00 PM PT, 9:00 PM CEST, 8:00 PM BST). A big thank you again to our eager beta testers who have been able to get a first glimpse of the Abyss, Aion's unique PvPvE zone where the war between Elyos, Asmodians and Balaur takes place.

We have now established a cease fire, will go over all the feedback we have received and start plotting the plans for the continuation of the war in our next beta event starting on Friday July 31st (12:00 PM PT, 9:00 PM CEST, 8:00 PM BST). The battle in the Abyss has only just begun - stay tuned for more details as we get closer!

Overview of upcoming Closed Beta Events:

Closed Beta Event #5 - July 31-August 3 Focus: Elyos and Asmodian levels 1-30

Closed Beta Event #6 - August 14-August 17 Focus: TBD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

25-30 blir nog lite för mycket. Jag och två polare grindade elite mobs i typ 20h på en av dagarna för att dinga 25, gick väl snabbt, inte det roligaste dock. Gjorde ju även quests men det var bara att det var så utplockat bland mobsen för de var så många online. 1-30 kanske är lite jobbigt för nya betatestare. Sen så är det lite mycket att spela på en beta, vill spara lite till retail i alla fall.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort är att rekommendera för Aion, Nvidia eller ATI? Spelet använder sig av Cryengine 1, så vilket grafikkort har fördel?

Detta gäller för upplösningen 1920x1200.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Köpte collection edition på steam, hade ett ncsoft account redan, gjorde ett aion account.

Därimot när jag tar ner betan så installerar den north america versionen. Ska den det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Vilket grafikkort är att rekommendera för Aion, Nvidia eller ATI? Spelet använder sig av Cryengine 1, så vilket grafikkort har fördel?

Detta gäller för upplösningen 1920x1200.

När jag körde med ett 4890 i upplösningen 1920x1080 så låg min average på runt 100 fps. Då med maxgrafik. Det borde kunna ge dig ett humm om vad som krävs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Därimot när jag tar ner betan så installerar den north america versionen. Ska den det?

Det står bara så
Om du kollar settings för NCsoft/playNC launchern så står det Europe. Så det är inga problem!

Permalänk
Medlem

Alltså vad förlorar man ingame om man inte köper Collector's Edition? Är det något lite löjligt item som ändrar ditt utseende och liknande, eller är det något mer användbart som snabbar upp då man lvlar?

Sitter och funderar på att förhandsbeställa, men något Collector's Edition beställer jag inte utan att ha testat spelet och vet att jag kommer gilla det. Och jag beställer inte heller den vanliga versionen ifall det är items i Collector's Edition som ger en orättvis bonus till de som inte har den.

Permalänk
Medlem

CE ger orättvis bonus så du får vara utan spelet, tack och hej!

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Alltså vad förlorar man ingame om man inte köper Collector's Edition? Är det något lite löjligt item som ändrar ditt utseende och liknande, eller är det något mer användbart som snabbar upp då man lvlar?

Detta är vad CE har som inte vanliga har:

• 16.5cm hand-painted figurine of the powerful Aiva.
• Exclusive in-game items.
• Official Aion soundtrack.
• Asmodian A2 poster with Elysian map on back
• Elyos A2 Poster with Asmodaen map on back
• Trial Code
• Exclusive Digital items: Elyos or Asmodian Special Wing Set
, Earring , Exclusive colour dye, 2 Exclusive Emotes, Exclusive Title

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
Detta är vad CE har som inte vanliga har:

• 16.5cm hand-painted figurine of the powerful Aiva.
• Exclusive in-game items.
• Official Aion soundtrack.
• Asmodian A2 poster with Elysian map on back
• Elyos A2 Poster with Asmodaen map on back
• Trial Code
• Exclusive Digital items: Elyos or Asmodian Special Wing Set
, Earring , Exclusive colour dye, 2 Exclusive Emotes, Exclusive Title

Jo det som irriterar är "Exclusive Digital items: Elyos or Asmodian Special Wing Set" som verkar ge 20% längre flygtid. Men jag vet inte vad det innebär då jag inte spelat, men låter ju som en fördel.

Permalänk
Medlem

Det inebär att vid lv 30 så behöver du inte spendera 1 miljon för att ha råd med vingar, dessutom de vingar de har vid den lv'n är bättre. men vid lv 55 så krävs det att de ändå köper nya vingar.

Så vist de har fördelen att behöva spendera 1m mindre en alla andra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det inebär att vid lv 30 så behöver du inte spendera 1 miljon för att ha råd med vingar, dessutom de vingar de har vid den lv'n är bättre. men vid lv 55 så krävs det att de ändå köper nya vingar.

Max leveln är 50 men ja, man sparar pengar och får extra flytid jämfört med andra level 30 wingar.

Elyos CE level 30 wings

Asmo CE level 30 wings

Mer info. om flyg systemet och wings finns här : http://www.aionpros.com/aion-guides-tips/532-all-you-need-kno...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

går ej att bli level 55 i Aion, max level e 50-.-

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur är det med gear o sånt? En bra sak med WoW, som ger en uppmuntran att levla vidare är att gear etc. blir en helt annan sak, man kan se coolare ut och man skadar mera etc.
Är det samma i Aion? Eller ser man ut som en superhjälte redan från start?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Hur är det med gear o sånt? En bra sak med WoW, som ger en uppmuntran att levla vidare är att gear etc. blir en helt annan sak, man kan se coolare ut och man skadar mera etc.
Är det samma i Aion? Eller ser man ut som en superhjälte redan från start?

Det är typ som i WoW men det är helt annorlunda med stats o.s.v. Man har inte super snyggt, glänsade, färgglatt ifrån början då man ser man ganska "vanlig" ut även om det är snyggt "start-set" tycker jag.

Visa signatur