Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Ny nokia mobbe

Hej

Jag håller just nu på kolla efter en ny mobil till min farsa. Kravet är följande:

*Måste vara nokia: både för att han och jag (han kommer nog fråga mig en del) har bra erfarenheter av nokia och har alltid gillat deras mobiltelefoner.

*Bra musikmobil: ska vara en bra musikmobil samt ha bra högtalare vid uppspelning av musik via mobilens högtalare.

*Bra kamera: Behöver inte vara det absolut bästa men en riktigt bra kamera skadar absolut inte.

*Maxpris: 4500kr. Billigare skadar absolut inte men får max kosta 4500kr.

*Inte för avancerad. Nog fast de flesta s60 mobiler nyttjar samma gränssnitt så ska detta inte vara ett problem.

Det var kraven. Kom gärna med många förslag och nämn gärna mobiltelefoner som ni själv använt och är nöjda med.

Tack på förhand /Zidust

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr ingen mobil med "riktigt bra kamera" ^^. Men en 5800 stämmer väl annars bäst in på det du söker. Den kör S60v5 och är väldigt bra till musik. Grymt bra ljud i dom inbyggda högtalarna också! Den kostar bara drygt 3k också.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

har själv en 5800 och den har ju allt som du frågar efter utom en bra kamera. kameran duger till bilder mitt på dagen men så fort det blir lite mörkt så blir bilderna alldeles korniga. annars är det en toppen mobil på alla sätt

Permalänk
Medlem

Jepp. Det kommer bli en 5800. Dock inte till farsan men till mig ;).

Farsan jobbar inom verkstad och säger att touchscreen inte skulle passa honom. Sen såg han Nokia n86 och sa, en sån blir det. Därefter var det bestämt ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

N86 passar väl på kriteriet "riktigt bra kamera". Fast den överskrider din 4500kr gräns om man handlar ifrån katshing. Pixmania som för tillfället är billigast på den skulle jag inte beställa den ifrån iallafall.

EDIT: Hur kunde jag missa att han redan visste om den? Haha.

Permalänk
Medlem

Jag valde att köpa från ett ställe där båda mobiltelefonerna fanns i lagret. Bästa pris kom jag fram till blev på Katshing. Sen har de riktigt bra betyg enligt prisjakt vilket inger en viss trygghet när man trots allt beställer för ca 8000kr inkl frakt.

Tack för att ni tog er tid att svara iaf :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket man ringer och smsar så kan det vara billigast att köpa N86 via halebop, då kostar den 3945kr + abonnemang i 24mån a 59kr/mån (varav man slipper betala för de 6 första månaderna). I det ingår gratis sms till alla och gratis samtal (dock öppningsavgift 79öre) inom halebop. Till andra operatörer gäller normaltaxa på 59öre/min + öppningsavgift 79öre.
Det ingår även fastpris surf fram 2009-09-30 vilket man får surfa 500MB i hög hastighet och när man kommit över gränsen sänks hastigheten, kostar sedan 59kr/mån om man vill fortsätta ha tjänsten alt. max 9kr/dag om man inte har tjänsten.

Totalpris blir 5007kr alt 6305kr om man vill ha fastpris surf också, detta utslaget på 24mån.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Beroende på hur mycket man ringer och smsar så kan det vara billigast att köpa N86 via halebop, då kostar den 3945kr + abonnemang i 24mån a 59kr/mån (varav man slipper betala för de 6 första månaderna). I det ingår gratis sms till alla och gratis samtal (dock öppningsavgift 79öre) inom halebop. Till andra operatörer gäller normaltaxa på 59öre/min + öppningsavgift 79öre.
Det ingår även fastpris surf fram 2009-09-30 vilket man får surfa 500MB i hög hastighet och när man kommit över gränsen sänks hastigheten, kostar sedan 59kr/mån om man vill fortsätta ha tjänsten alt. max 9kr/dag om man inte har tjänsten.

Totalpris blir 5007kr alt 6305kr om man vill ha fastpris surf också, detta utslaget på 24mån.

Du har säkerligen rätt. Problemet är att farsan sedan tidigare låst fast sig vid telia :/. Därför måste han köpa telefonen kontant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Du har säkerligen rätt. Problemet är att farsan sedan tidigare låst fast sig vid telia :/. Därför måste han köpa telefonen kontant.

Telia och Halebop brukar funka lite speciellt, det kan gå att flytta över utan att man behöver vänta ut sitt gamla abonnemang. Kan dock säkert variera, men jag vet att det funkar att byta från telia max 25 till halebop utan att vänta ut sitt gamla abonnemang.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.