Permalänk
Medlem

1680 x 1050 spelskärm max 2k

Som rubriken lyder

1680 x 1050 skärm

Användningsområde till spel.

Skärm cirka 57 cm från ansiktet

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk

Samsung Syncmaster T200

Permalänk
Medlem

Re: 1680 x 1050 spelskärm max 2k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Som rubriken lyder

1680 x 1050 skärm

Användningsområde till spel.

Skärm cirka 57 cm från ansiktet

Studentrabatt på Dustin, Dell 2209WA, spara ihop lite extra och ta den! T200 är inte ens i närheten! Ta då hellre en något billigare BenQ.

Permalänk
Medlem

Lutar nu åt en Samsung SyncMaster 2233BW, 1690 kronor, frågan är bara om det är en 16:9 skärm eller en 16:10?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Tjena Nodens!

Har du fått din nya burk ännu?

Hittade en norsk sida med specs om skärmen:
http://www.samsung.com/no/consumer/detail/spec.do?group=compu...

SyncMaster 2233RZ er en flott skjerm i blanke linjer, mønstret bakside og imponerende ytelse. Med dobbelt så rask bildefrekvens (120 Hz), god dynamisk kontrast (20 000:1) og Wide formatet (16:10) er skjermen ypperlig til spill og underholdning. Sammen med NVIDIA:s® GeForce® 3D Vision™ høyteknologiske 3D-briller og en kraftig PC som verktøy utnytter du det fulle potensialet i 3D-spillene dine. Teknologien kan brukes på mange av de eksisterende 3D-spillene som finnes på markedet i dag. Brillene kjøpes separat sammen med IR-mottakeren.

16:10 påstår de där.

Ha de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Lutar nu åt en Samsung SyncMaster 2233BW, 1690 kronor, frågan är bara om det är en 16:9 skärm eller en 16:10?

2233BW är ju inte samma skärm som 2233RZ, och ja, ifall du ska lägga såpass lite ta då hellre en BenQ med fullHD.

Permalänk
Medlem

Re: 1680 x 1050 spelskärm max 2k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Som rubriken lyder

1680 x 1050 skärm

Användningsområde till spel.

Skärm cirka 57 cm från ansiktet

Det går inte bra med en 23" Samsung med full-hd upplösning då?
För då kan jag rekommendera 2333SW

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431178

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
2233BW är ju inte samma skärm som 2233RZ, och ja, ifall du ska lägga såpass lite ta då hellre en BenQ med fullHD.

Oops, sorry!
Alla dessa jävla beteckningar som alla liknar varann

Permalänk
Medlem

Faun Mercy, du stalkar mig!

Jag vill nog faktiskt inte ha en skärm med full hd utan en med 1680 x 1050. Jag har fått för mig att detta gör att jag får lite mer prestanda i spel ("än" så länge ett gtx 275 grafikkort)?

Skärmen jag sitter på nu är nog en 17-tums (men platt, Samtron 71s) från medeltiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Det går inte bra med en 23" Samsung med full-hd upplösning då?
För då kan jag rekommendera 2333SW

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431178

Om man kör med en udda storlek som 23 tum blir inte pixlarna mer utdragna?

PS: Mercy, nästan alla delar hopplockade på Inet förutom det där skitchassit som du rekommenderade. Ds

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Faun Mercy, du stalkar mig!

Jag vill nog faktiskt inte ha en skärm med full hd utan en med 1680 x 1050. Jag har fått för mig att detta gör att jag får lite mer prestanda i spel ("än" så länge ett gtx 275 grafikkort)?

Skärmen jag sitter på nu är nog en 17-tums (men platt, Samtron 71s) från medeltiden.

Om man kör med en udda storlek som 23 tum blir inte pixlarna mer utdragna?

PS: Mercy, nästan alla delar hopplockade på Inet förutom det där skitchassit som du rekommenderade. Ds

Förstår om montören vill dra ut på monteringen...glider omkring på Inet med ett leende från öra till öra, allt t.v mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Faun Mercy, du stalkar mig!

Jag vill nog faktiskt inte ha en skärm med full hd utan en med 1680 x 1050. Jag har fått för mig att detta gör att jag får lite mer prestanda i spel ("än" så länge ett gtx 275 grafikkort)?

Skärmen jag sitter på nu är nog en 17-tums (men platt, Samtron 71s) från medeltiden.

Om man kör med en udda storlek som 23 tum blir inte pixlarna mer utdragna?

PS: Mercy, nästan alla delar hopplockade på Inet förutom det där skitchassit som du rekommenderade. Ds

Herregud du är en gående mytare! Ifall du kör högsta upplösningen i spel så är det klart det krävs mer av datorn, men ska du låta det göra att du väljer en sämre skärm?

Nej, det blir inte utdraget, inte som jag sett iaf.

Permalänk
Medlem

Vad gör 1680 x 1050 till att det är en sämre skärm?

Eller har jag missuppfattat vad du menar? Menar du mellan Samsung SyncMaster 2233BW och 2333SW?

DELL 2209WA är ju också i 1680 x 1050 upplösning.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Vad gör 1680 x 1050 till att det är en sämre skärm?

Eller har jag missuppfattat vad du menar? Menar du mellan Samsung SyncMaster 2233BW och 2333SW?

DELL 2209WA är ju också i 1680 x 1050 upplösning.

Ifall du har pengar att lägga så det måste bli en tn, då är ju högre upplösning ett plus.

Panel
DVI/HDMI
Upplösning

Där är du vad jag kollar på vid en första anblick, även inputlag och sådant spelar såklart också in dock.

Dell 2209WA är en e-IPS, det är inte en TN, det är anledningen till att den är så hyllad.