Permalänk
Medlem

Märkligt internetproblem.

Det här är kanske mer ett mjukvaruproblem, eller något är det iaf på min dator som gör att det blir såhär.

Efter ett långt tags problemfritt surfande med internet explorer så börjar det ofta strula lite grann. Det är såhär att jag kan ha två flikar öppna som går att surfa som vanligt i. Öpnnar jag ett nytt fönster eller en ny flik så laddar den inte ens, det står helt stilla.
Medan jag kan surfa som vanligt i de två fönster eller flikar jag redan har öppna.

Vid omstart blir allt som det ska igen..

Någon som varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem

Testa med något annat än IE. Inte det bästa och stabilaste direkt...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Vila i frid

Windows 98, ME, NT, 2000, XP, Vista eller Windows 7... och på vilken dator med vilka add-ons installerade till IE samt vilken service-pack nivå installerad samt vilket anti-virus? Typ, sånt som man behöver veta för att ha någon möjlighet att kunna ge någon hjälpl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Testa med något annat än IE. Inte det bästa och stabilaste direkt...

Håller med, Enligt flera tester så är i alla fall alla versioner av internet explorer absolut långsammast av all de större webläsarna. Känns inte som att det finns någon anledning att köra IE när det finns så myvket bättre.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580