Sennheiser PC350 - Justera basen

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC350 - Justera basen

Tjenare, köpte mig PC350 här om dagen med jätte stora förhoppningar.. Ljudet när man lyssnar på musik blev den största floppen i mitt liv..

Finns det något sätt att höja basen i dessa lurar?
Mina gamla lurar, ett par Sennheiser PC136 har MYYYCKET skönare ljud när det gäller musik men när det gäller spelandet är PC350 bättre med detaljerna osv.

Men som sagt, finns det något sätt att höja basen i dessa lurar? Har förövrigt ett Sennheiser USB ljudkort, har högsta basen där men fortfarande värdelös bas.

Mvh Simael

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Medlem

Om du kör windows så kan du ju pilla lite med den inbyggda equalizern, alternativt inte använda ett äckligt billigt skräp-usb-ljudkort.

Permalänk
Medlem

jag har också pc350 och har sjukt bra bas. x-fi extreme gamer fatal1ty ljudkort också eller vad det heter

Permalänk
Medlem

BlueBerry - Jämte mot moderkortets ljud är Sennheisers USB-Kort mycket mer cleanare.

Kahzu
Det för ca. 1000kr?

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Medlem

tanke på att pc350 inte är tänkte för musik utan för tal/chatt och har upphöjt mellanregister för att röster ska höras extra bra är det ju inte så konstigt att du inte får någon rolig bas så prova att sänka mellregistret istället för att höja basen så kan det låta lite trevligare. jag provade med att sänkte allt mellan 220hz-7khz med -6db och allt ovan 7khz> med -3 db så lät dom rätt trevliga

Sen vill jag bara säga att man ska inte ha bas när man använder lurar. det är bästa sättet någonsin att förstöra hörseln.

Permalänk
Medlem

Läs igenom http://www.head-fi.org/forums/f4/modding-sennheiser-pc350-hea... ifall du inte är rädd för att modda lite. Inte testat själv, men ska man lita på headfi-folket så bör det göra stor skillnad

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Nej, PC350 är inget för att finlyssna till ljuv musik inte. Funkar fint för spel och VOIP, men sen är det väl inte mer än så. Va iofs därför jag köpte dom, men är ändå besviken då mina Philipslurar för 600 är bra mkt bättre.

EDIT: Tack för länken zojjs!

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead