Permalänk

Ånge är de drygaste stället , ALLTID ska man måste vänta på paketen för dom bestämmer sig för att ta några dagars semester där .

Någon som testat hd filmer på 1810TZ?? Enligt notebookreview ska de funka bra sålänge man kör wmp12 till och med i 1080p däremot funkar inte youtube hd etc då flash är fördåligt optimerat, skulle göäran vilja höra hur testerna funkar i vardagligt tittande....

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att TZ'ans dual core räcker gott och väl för youtube HD, de funkade ju ganska bra på T versionen som kör på 1.4GHz singlecore. Om inte annat lär du höra klagomål på forumet av mig imorrn

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Ni som beställt 1810tz, hur har ni gjort med väskor/fordral? Inte hittat nån info, men antar att det inte medföljer. Hittat några snygga sleeves som passar?

EDIT: Lutar åt att sy ihop en egen sleeve just nu, det må vara ghetto, men passform och pris tar ju inte skada!

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte tänkt på de, har tidigare ägt en thinkpad och aldrig behövt ett fodral till den då kvaliten på den är så bra att den inte repas så lätt. Antar att Acer's laptops repar lättare etc...

Såg ut som att det hängde med ett fodral på en kinesisk review, men det kanske bara gäller i kina. Det är ju lite dåligt med fodral till 11" om jag fattat det rätt, får se om de dyker upp något intressant.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV

Permalänk
Medlem

Man kan alltid köpa den sleeven som är till acers 11,6" netbook. Neoprenväska för Aspire One 11,6"

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Man kan alltid köpa den sleeven som är till acers 11,6" netbook. Neoprenväska för Aspire One 11,6"

Den var de inge fel på, om man bortser från priset.. man får ju liknande för Asus 10" netbooks för ~80kr på dustinhome (iofs studentpris). Såg att ngn hade skrivit att den var lite väl stor för 10" under omdömen, undrar om den kan passa en 11.6" eller om de blir för tajt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fizzyflaskan
Ånge är de drygaste stället , ALLTID ska man måste vänta på paketen för dom bestämmer sig för att ta några dagars semester där .

Någon som testat hd filmer på 1810TZ?? Enligt notebookreview ska de funka bra sålänge man kör wmp12 till och med i 1080p däremot funkar inte youtube hd etc då flash är fördåligt optimerat, skulle göäran vilja höra hur testerna funkar i vardagligt tittande....

Skulle nog inte säga att flash är dåligt optimerat... Däremot lite långsammare då flash är plattformsoberoende. Det innebär att all info måste kompileras om en extra gång för att alla olika OS skall kunna använda en och samma onlinefunktion. Och det kräver mer processorkraft.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Skulle nog inte säga att flash är dåligt optimerat... Däremot lite långsammare då flash är plattformsoberoende. Det innebär att all info måste kompileras om en extra gång för att alla olika OS skall kunna använda en och samma onlinefunktion. Och det kräver mer processorkraft.

Det där låter inte alls riktigt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det där låter inte alls riktigt

Vad låter inte riktigt?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-one-d250-vit...

Funderar på den. Men jag vet inte ifall Netbook's är nått att ha? Är det den bästa i den prisklassen? Bör jag uppgradera till 2Gb i arbetsminne?

Mvh Felix

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixNilsson
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-one-d250-vit...

Funderar på den. Men jag vet inte ifall Netbook's är nått att ha? Är det den bästa i den prisklassen? Bör jag uppgradera till 2Gb i arbetsminne?

Mvh Felix

Vi diskuterar Acer Timeline i denna tråden, använd valfri netbook-tråd för din fråga.

Åter till topic

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

letar efter nåt portabelt(max 12 tum) för internet, skype och proddning av musik. är detta det bästa man kan hitta för det syftet i den här prisklassen och storleken?

Permalänk
Medlem

Weee, nyss hämtat min 1810tz, ska bara slå in win 7 pro på den så kan jag börja testa saker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woohooo, nu har jag också hämtat min.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megnelion
letar efter nåt portabelt(max 12 tum) för internet, skype och proddning av musik. är detta det bästa man kan hitta för det syftet i den här prisklassen och storleken?

Om du läser genom tråden, vad får du själv för uppfattning...?
Har själv beställt den efter att testat Vaio SZ-serien, diverse netbooks, HP DV2 så jag tror det är det bästa för pengarna just nu. Med mina preferenser...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Om du läser genom tråden, vad får du själv för uppfattning...?
Har själv beställt den efter att testat Vaio SZ-serien, diverse netbooks, HP DV2 så jag tror det är det bästa för pengarna just nu. Med mina preferenser...

är t.ex. inte den här betydligt bättre processor, och i övrigt ganska liknande specs?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480541
är inte den i såna fall ett bättre köp?

Permalänk

"Denna produkt har utgått och kan ej beställas"

Tyvärr verkar det som att de har sålt slut på dom.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

är t.ex. inte den här betydligt bättre processor, och i övrigt ganska liknande specs?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480541
är inte den i såna fall ett bättre köp?

Inte med mina preferenser.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Inte med mina preferenser.

kan du utveckla dina preferenser? vill inte va dryg eller nåt men undrar helt enkelt på vilka plan acern är bättre...

Permalänk
Medlem

Batteriet på 1810tz är helt otroligt, jag har på första laddningen installerat Windows 7 via usb, tankat steam och installerat Day of Defeat Source och kört de i ett tag (flöt på ganska bra när man drog ner inställningarna till low/med). Jag har lekt runt på youtube och kollat på HD flash klipp utan att det gick ryckigt, jag har surfat runt på diverse sidor under hela perioden sen jag installerade win 7 och nu efter nästan 7 timmars användande säger batterimätarn i win 7 att jag har ytterligare 3 timmar om jag bara låter den stå.

Jag är minst sagt imponerad! Jag tycker inte att den låter speciellt mycket, men jag har upptäckt att om den är nästan uppåner så kan fläkten börja låta konstigt. Den blir inte alls varm heller, min gamla Thinkpad kunde skålla mig om jag hade den i knäna för länge och gjorde lite CPU intensiva saker.

Nu ska jag dock lägga mig i sängen och götta på pokertube och se diverse program tills jag somnar ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter grymt!

La en beställning alldeles nyss! Bara jag hinner få den innan helgen då jag åker till Australien på Lördag...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

kan du utveckla dina preferenser? vill inte va dryg eller nåt men undrar helt enkelt på vilka plan acern är bättre...

16*9 skärm som ger en slankare dator, åtta timmar batteritid, bra prestanda gentemot mina krav, vettigt pris, underbar skärm med bra upplösning, skön musplatta med roliga funktioner samt en för priset helt okej design.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även jag är väldigt nöjd med min 1810tz. Har inte hunnit testa den så mycket än pga hemtenta dock. Men sitter på föreläsning nu och har haft den igång sen 06.10 imorse, med bara några få förflyttningar och har 45% batteri kvar. Har suttit och surfat, word, powerpoint samt avinstallerat bloatware. Så man kan gott säga att batteritiden är bra! Står att det är 4h och 26min kvar.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på denna lilla tingest, två saker håller mig tillbaka dock..

#1 Windows 7 uppgraderingen, datorn skickas med 3gb RAM (2+1), kretsen är Dual Channel-kapabel vilket innebär 46% bättre prestanda i vissa fall, se notebookreview. Detta gör att man troligen vill köpa sig en 2gb sticka till eller ett par 2gb-stickor. För att nyttja dessa hela 4gb vill jag ju givetvis ha ett x64 windows 7 i slutändan. Inte möjligt genom uppgraderingen. Win 7-uppgraderingen, garantin och HDMI är de största faktorerna till att jag ev. skulle välja denna framför ex. en begagnad HP 2510p.

#2 Prestandan på grafikkretsen, datorn i signaturen nedan har ett Intel 4500hd och med enkla spel såsom shot-online har jag upplevt att det vart segt, dessutom vore det inte fel med lite dxva-avlastning i 720p och 1080p för att inte få lagg i snabba scener då de tester jag tagit del av på notebookreview och dyl. visat en 70 - 80% cpu-belastning.

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Har det någon betydelse om jag beställer från dustin eller inet? acer aspire timeline 1810TZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleanton
Har det någon betydelse om jag beställer från dustin eller inet? acer aspire timeline 1810TZ

Ja ni som har fått hem era 1810TZ, vilken färg fick ni från respektive butik?

Undrar också om ni tagit med Acers 36 månaders garanti.

Har en HP pavillion dv9095 som strulat en hel del och det har varit skönt att bara ringa och be dem hämta datorn så att säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

diamond black från Inet

Permalänk
Medlem

Yes, diamond black! Ingen försäkring för min del. Visst hade jag en HP dv9540 som kraschade ett halvår efter garantin gick ut, men vill ändå inte lägga extra pengar på försäkring.

Däremot har jag beställt en sån neoprenväska som jag postade lite längre upp på den här sidan.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hämtade min svarta idag, jag beställde från inet

Visa signatur

Permalänk

Finns det någon butik som överhuvudtaget säljer den röda?