Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Uncharted 2 review: http://ps3.ign.com/articles/102/1026373p1.html - 9.5

http://www.youtube.com/watch?v=vPp9_ye5Fhc
HD video review

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Uncharted 2 review: http://ps3.ign.com/articles/102/1026373p1.html - 9.5

Ser helt otroligt bra ut. Givet köp.

Permalänk
Medlem

Ser så jävla bra ut, hoppas verkligen de fortsätter med serien men inte förstör den allt för mycket.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt för oss i sverige att få samma innehåll på PSN som Usa och japan har??

Permalänk
Testpilot

Bara att skapa ett japanskt respektive amerikanskt PSN-konto. Det är lite svårt att skapa det Japanska då all text är på just japanska men det finns guider på youtube.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

http://www.ps3bloggen.se/guider/guide-playstation-store guider på svenska hur du gör för att skaffa dig konton på amerikanskt respektive japanskt psn.

det går att köpa saker från amerikanska om man har vettigt kreditkort typ visa.

från japanska är det klurigare samt att man måste kunna språket rätt bra för att kunna njuta av spelen ordentligt

demon är ju givetvis gratis förstås

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Du bekräftar lite av min poäng, nämligen att inte jämföra päron med äpplen. Wii tävlar med PS2 försäljningsmässigt, när WiiHD kommer så spelar de på samma bollplan. Självklart är det bra att Nintendo breddat marknaden, det gynnar hela spelindustrin, och det är därför jag hoppas att WiiHD kommer att ha blu-ray, annars kommer PS3 att äta på deras presumtiva kunder. Wiimoten kommer inte att vara unik längre, och de Wii-ägare som skaffat HD och tittar efter att byta upp sig, tillsammans med de PS2-ägarna som tittar efter att byta upp sig, så kommer säkert mediafunktioner och BD att spela en stor roll, nu när BD inte längre är en "nisch-produkt"

Att Wii fuskade in sig på "nextgen" och hamnade brevid PS3 och 360 på listorna kommer att slå tillbaka på dem, då WiiHD är den maskin som egentligen borde stå där. När folk blir varse om det kommer det säkert skapa debatt om vilket som ska vara vad, jag är bara händelserna i förväg, som vanligt, men ni förstår säkert min poäng.

Jodå, din poäng är tydligen att om din uppfattning inte stämmer överens med verkligheten så är det verkligheten vi ska försöka ändra på.

Wii tillhör samma generation som Xbox360 och PS3. Det är ett faktum, det är något du inte kan ändra på genom att blunda, hålla för öronen och skrika "BIIIINNNNGGGGOOOOO!".

Det är också ett faktum att Wii både har sålt mycket fler enheter än konkurrenterna och att de gjort större vinst per enhet än dem.

Permalänk
Medlem

Många tillverkare gillar dock den där "Wand" som sony har på gång, de tittar på hur den fungerar för att kunna konvertera deras titlar till PS3.
Så att Wii snart får rejäl konkurrans kan man inte bortse ifrån. Att wii inte har digital utgång är lite av en bagatellgrej igentligen.
Jag menar hur dyrt hade det varit att ge den en utgång som klarat HDMI?
Strunt samma om det är lägre upplösning, men slippa scarten iaf.

Sedan att Wii sålt många enheter håller jag med om, att de sedan gjort vinst beror ju igentligen på att det är samma hårdvara som i GC ungefär.
Inget konstigt att man kan göra vinst på en dyr produkt som har gamal beprövad hårdvara i sig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Entusiast

Wii har sålt lika mycket som 360 och PS3 tillsammans vilket visar att de vet mer om vad en kund vill ha än vad ni gör och det är tydligen inte fler polygoner.

Innovation är precis vad konsoll marknaden behövde. Vare sig ni vill erkänna det eller ej så har ni Nintendo att tacka Natal och Wand för. Men visst, det skulle sitta fint med en Wii HD

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tjaa har tatt o inskaffat mig ett ps3 nu. För tillfället kör jag med den medföljande scart kabeln. Blir det någon större skillnad på bilden om jag inskaffar mig en hdmi-kabel? Har en Samsung 40 tummare som stödjer upp till 720p.

Går det bra med denna kabeln då? http://www.webhallen.com/prod.php?id=84663

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Det blir en ordentlig skillnad Kona90

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Entusiast

Givetvis ska du ha dig en HDMI kabel, blir ingen 720p utan den. Skillnaden är som dag och natt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nice, funkar det med den kabeln jag länka?

EDIT: Finns det några inställningar man borde kolla upp i sitt PS3 för att få en bättre bild sen när man inskaffat HDMI-kabel?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Vilken HDMI-kabel som helst funkar egentligen.
När du ansluter HDMI och startar kommer din PS3 automatiskt informera och hjälpa dig med inställningarna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

ok så det finns ingen speciell kabel man föredrar framför andra kablar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
ok så det finns ingen speciell kabel man föredrar framför andra kablar?

Nej inte egentligen. Eftersom HDMI är digitalt blir det inte lika stor skillnad som mellan analoga kablar. Alla kablar under 2 meter är det ingen skillnad på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Wii har sålt lika mycket som 360 och PS3 tillsammans vilket visar att de vet mer om vad en kund vill ha än vad ni gör och det är tydligen inte fler polygoner.

Innovation är precis vad konsoll marknaden behövde. Vare sig ni vill erkänna det eller ej så har ni Nintendo att tacka Natal och Wand för. Men visst, det skulle sitta fint med en Wii HD

visst har wii sålt i drivor men om man kollar attachraten (antal sålda spel per maskin) så har den riktigt låga siffror. lägg sedan till att de flesta spel som inte är gjorda av nintendo själva fått riktigt låga betyg.

men visst är den innovativ och den säljer till fler än den grupp som klassas som gamers.

personligen sätter jag störst tilltro till sonys wand baserat på hur jag uppfattat den teknologin. det verkar vara någon form av "motion capture" liknande system där kameran uppfattar den vita kulan för att bestämma avstånd och rörelse.

wiis system är förvisso ok har mer beroende av hur du riktar kontrollen.

natal är en dröm om det fungerar men lär vara en mardröm att kalibrera samt att den säkerligen blir den dyraste.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på Dual Shock 3-kontrollern och Six Axis-kontrollern? Eller är det samma bara att de nämner dem olika på olika sidor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Är det någon skillnad på Dual Shock 3-kontrollern och Six Axis-kontrollern? Eller är det samma bara att de nämner dem olika på olika sidor?

Dual Shock är den nya, med skakfunktion.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag

Nintendo Wii har sålt många enheter, men systemet pushar inte så otroligt många sålda program och spel per ratio av sålda maskiner. Oftast handlar det ju faktiskt om folk som köper maskiner och en- eller två veckor senare är den där "innovationen" bara en tråkig gimmick.

Jag tror inte heller speciellt mycket på Wand. Det kommer bli ett vanligt, tråkigt tillbehör som spelar precis samma oviktiga roll för spelaren som WiiMote:en, för man kan inte kombinera ett "riktigt spel" med att ha inslag med rörelsedonen, utan hela spelet blir baserat runt att viffta med kontrollerna - vilket är fräckt en liten stund, men snabbt blir helt onödigt.

Natal är inte riktigt samma sak, själv ser jag den inte heller som en mer komplett produkt än Wand eller WiiMote:en, men där finns i vilket fall mer potential för att kombinera marknadens bästa handkontroller med inslag av rörelseavkänning i program. Vilket kan visa sig mycket mer attraktivt för utvecklare som vill bolla med nya idéer och inslag i spel som de flesta konsolägare idag faktiskt kan bry sig om att spela mycket och ofta, gärna då också med andra spelare online.

-

Snacket med WiiHD känns helt utan fog, vill jag även tillägga. Nintendo har inget intresse i att slänga ut en maskin närmaste åren bara för att kunna slänga ut en respektabel upplösning, för deras nuvarande maskin är nästan gratis och tillverka med all sin antika teknik och slängs ut till riktiga rövarpriser, så dem vill gärna undvika sätta käppar i hjulet för sin egen verksamhet för att ett ganska litet segment användare vill ha högre upplösning att tillgå exklusivt.

Permalänk
Medlem

Fast Natal (Det lilla jag sett av det) är väldigt likt det PSeye mjukvaran gjorde till PS2 en gång i tiden.
Det med att registrera en kropp och låta den interaktera i bilden.

Personligen tycker jag det är bra med mer saker så länge det inte blir en gimick bara. Det är ju dessutom inte alla spel
som passar med att man i sitt eget vardagsrum skuttar runt som en tokig person.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Fast Natal (Det lilla jag sett av det) är väldigt likt det PSeye mjukvaran gjorde till PS2 en gång i tiden.
Det med att registrera en kropp och låta den interaktera i bilden.

Personligen tycker jag det är bra med mer saker så länge det inte blir en gimick bara. Det är ju dessutom inte alla spel
som passar med att man i sitt eget vardagsrum skuttar runt som en tokig person.

Då har du inte förstått hur Natal fungerar.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle ge FF13 en chans. Letade upp senaste (tror jag) trailern och vart faktiskt lite överaskad. Spelet som jag tyckte verkade riktigt dåligt såg faktiskt ut att kunna bli riktigt bra. Stridssystemet verkar bli gamla textbaserade (yes!). Även om jag inte direkt ogillar FF12 men det känns mer som ett modernt Secret Of Mana.

Någon som vet om Nobuo Uematsu gör musiken i FF13?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Tänkte jag skulle ge FF13 en chans. Letade upp senaste (tror jag) trailern och vart faktiskt lite överaskad. Spelet som jag tyckte verkade riktigt dåligt såg faktiskt ut att kunna bli riktigt bra. Stridssystemet verkar bli gamla textbaserade (yes!). Även om jag inte direkt ogillar FF12 men det känns mer som ett modernt Secret Of Mana.

Någon som vet om Nobuo Uematsu gör musiken i FF13?

uematsu gör inte musiken. han sägs vara involverad i ff14 istället.

sen är spelet rätt trevlig i sig. har kört demot det finns med på en blu-ray utgåva av advent children som släpptes i japan.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Då har du inte förstått hur Natal fungerar.

Ge mig en sida som på ett bra sätt förklarar vad Natal gör då. För jag kan inte
direkt se något annorlund gentemot andra äldre lösningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gran-Turismo 5's tribute to 458 Italia

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
uematsu gör inte musiken. han sägs vara involverad i ff14 istället.

sen är spelet rätt trevlig i sig. har kört demot det finns med på en blu-ray utgåva av advent children som släpptes i japan.

Synd det, men det lär nog vara bra musik i spelet ändå. FF14 är väl mer ett online spel? Vore synd för att jag inte är så mycket för online spel...
Blir riktigt avis på att du provat demot. Hur har du fått tag på det importerat?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Synd det, men det lär nog vara bra musik i spelet ändå. FF14 är väl mer ett online spel? Vore synd för att jag inte är så mycket för online spel...
Blir riktigt avis på att du provat demot. Hur har du fått tag på det importerat?

har läst japanska i ett år i lund och var på sommakurs i japan så då passade man på att bunkra upp med diverse saker relevanta för ens intressen bl.a. den filmen.
den är helt regionsfri för övrigt så det ska gå att importera.
bör dock notera att filmen har japanskt tal och engelskt tal men ingen engelsk textning vilket är tråkigt för dom som ogillar dubbningar.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Jag har länge stått i 360-hörnet den här konsolgenerationen. Nu har jag emellertid börjat skifta fokus iom spel som Heavy Rain och Uncharted 2.

Så till frågan. Varför skulle jag välja ps3 över 360? Kommer det fler spel med vettig handling till ps3? Finns det andra skillnader som faktiskt betyder något, bortsett bluray? Om det är den här typen av spel samt sportspel jag spelar, vad anser ni?

Inget flamewar tack