Permalänk

för mörk bild

jag har en dataskärm av märket "ASUS" som bilden alltid har varit för mörk på. Jag har satt upp ljus och kontrast på fullt på skärmens egna inställningsknappar, men den är ännu för mörk. Jag har fått bilden ljusare genom att höger-klicka på skrivbordet, gått in på egenskaper-inställningar-avancerat och sen på fliken färg ställt upp ljustyrkan på fullt och höjt kontrasten lite och då har det blivit ganska bra när man använder datan som vanligt till internet o så, men så fort jag kör ett spel eller kollar på film så försvinner detta och bilden blir som den va förut. Detta är så förbannat jobbigt för ska man spela nåt spel som föreställer att man är i mörker som när man kanske ska in i en tunnel så kan jag inte se ett smack:mad:

Nån som kan hjälp??

Permalänk
Avstängd

För mig låter det som om det är fel på skärmen. Ställer jag mina skärmar på max så är det solglasögon som gäller.

Permalänk

Kolla om du har några inställningar på skärmen för olika visningslägen. Min har t.ex. movie, dynamic och contrast. Dynamic är det ljusaste och det enda som fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macc_tall
Kolla om du har några inställningar på skärmen för olika visningslägen. Min har t.ex. movie, dynamic och contrast. Dynamic är det ljusaste och det enda som fungerar.

nix, något sådant finns inte. Om jag ska köpa ny skärm kan ni rekomendera nån rätt bra skärm till ett lagom pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scaniabest
nix, något sådant finns inte. Om jag ska köpa ny skärm kan ni rekomendera nån rätt bra skärm till ett lagom pris?

Dell 2209WA kommer ge dig bra ljusstyrka iaf

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|