Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-EP45-EXTREME problem!

Jag har stora problem med min nya moderkort. Jag köpte en Gigabyte EP45-EXTREME för 1 mån sen installerade win xp och kör achi mode. Allt funkade bra tills jag startade om då fick jag bluescreen. Den ville inte komma in i windows och ville inte installera nytt clean win heller. Lämnade tillbaks och fick en ny för några dagar sen. Samma sak där. Uppdaterade bios till senaste då funkade installationen. Men nu har andra problem uppstått. När jag startar om så startar dator om och om igen. När man ser gigabyte logo sen startar den om. Det brukar göra såhär när man överclockar och nått inte stämmer men då man OC ställer den in automatiskt till gamla fungerande inställningar men eftersom den här inte är OC så gör det om och om till den går vidare. Ibland får jag cleara cmos för att den ska starta och gå in win. Sen slutar front usb funka de som är kopplade direkt till moderkortet. Jag har 2 typer av fron en för minneskort en för vanligt usb2.0 men de båda slutar funka skit irriterande. Så är det nån annan som har problem med denna moderkort eller kan hjälpa mig så skulle jag vara tacksam?

Min spec: Win vista x64, Intel Q9550, Corair Dominator 4x2gb, Ati 4870 och Zalman 600w PSU.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag har samma problem själv, med ungefär samma symtomer.
I min burk har jag radeon 4870, Gigabyte GA-p45 ds3, Corsair Dominator 8500.

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Jag vet att tråden är nästa ett år gammal men nyfiken på hur det gick... Har nämligen samma problem med identisk setup...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk

Jag fick detta problemet en gång men jag fatta snabbt att det berode på att min externa hårddisk satt i en USB. så kolla att du inte har något USB minne i datorn när du startat den.
Men det kan ju också bero på att du kanske har klockat ram minnena för mycket eller processorn.

Visa signatur

Corsair 550 W, Gigabyte GA-P55A-UD4
i5 750, 4 GB Corsair 1600 Mhz, 260 core 216 OC, HDD 500 GB + 1 TB