Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
wow. en hel morgon utan att radion har tystnat.
hoppas Autosökningen som gjorde det hela!

Låter ju möjligt eftersom om jag har förstått det rätt, tystnaden skedde med jämna mellanrum :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
wow. en hel morgon utan att radion har tystnat.
hoppas Autosökningen som gjorde det hela!

Det tror jag nog, eftersom jag hade samma problem som du och löste det på samma sätt ;P.

Permalänk
Medlem

Finns de några bra teman, och i vilken mapp ska jag lägga dom ?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem

www.dailymobile.se har teman om jag inte minns helt galet.
dom är isf bara att installera via dator

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns någon Guitar Hero liknande app för 5800? jag vet att det finns för iPhone(taptap revenge) men har inte hittat någon för 5800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willesakken
Vet någon om det finns någon Guitar Hero liknande app för 5800? jag vet att det finns för iPhone(taptap revenge) men har inte hittat någon för 5800

Guitar rock tour

Permalänk
Medlem

ok, tack
en fråga bara: hur går de när de kommer 2 "toner" på samma gång? eftersom multitouch inte fungerar på resistiv skärm? eller har jag bara missförstått allt ^^

Permalänk
Medlem

Du får aldrig 2 toner på samma gång.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

ok, tack
en fråga bara: hur går de när de kommer 2 "toner" på samma gång? eftersom multitouch inte fungerar på resistiv skärm? eller har jag bara missförstått allt ^^

Sök på Xdancery, grymt mycket bättre spel än guitar hero till 5800. Fixa hela ditt musikalbum till låtar, enkelt och effektivt.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

okej, tack för alla svaren

Permalänk
Medlem
Citat:

okej, tack för alla svaren

Här har du en länk där du kan dla Xdancery. Tycker som sagt du borde testa detta spel. Helt klart det bästa spelet jag känner till som finns till 5800 :). Guitar hero tycker jag är mycket dåligt till 5800 däremot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har lite probbs, När folk ringer mig så sägs det bara nät avvisat eller att jag ej är tillgänglig, vill ju att dom skall komma till min röstbrevlåda? Har kollat på d där med att aktivera vidarekoppling för samtliga röstsamtal osv men det blir bara avvisat. Whats wrong ? Har provat använda mig av samtliga nät 3g , GSM , Dual , USMT eller vad det hette...

Visa signatur

/ Göran

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en 5530 eftersom att jag inte är intresserad av 3g eller gps.
Men någon som vet om man kan köra samma apps som 5800an?
till exempel kan man köra nokia maps "offline" eller någon liknande?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Jag funderar på att skaffa en 5530 eftersom att jag inte är intresserad av 3g eller gps.

man borde ju kunna det, eftersom dom använder samma OS eller?

Permalänk

råkade tappa min på kakelgolv..när jag slår på den så bli displayen lite ljus men inga knappar lyser eller vibratorn går på. skruvade upp den och kollade men såg inget dock så fungerar den ibland efter det..fast då blir diplayen interlaced..

det kan ju vara displayen men troligtvis inte, men det kan ju vara värt att testa
så var hittar man den billigaste inkl frakt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon

Jag vet inte hur det fungerar med GPS funktionen. Men jag tror att du kan köra nokia maps men utan vägledning och positionering. Dvs det blir som om du bara har en vanlig karta i mobilen.

Annars kan du köra samma apps osv eftersom 5530 har samma upplösning som 5800 samt att hårdvaran mellan dessa två är densamma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att köpa en 5530 då jag inte har användning för 3G eller GPS.

Men stämmer det att taltiden ligger kring 4 timmar? Förstår inte varför dom har lagt in ett sånt vekt batteri i den jämfört med 5800...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Men stämmer det att taltiden ligger kring 4 timmar? Förstår inte varför dom har lagt in ett sånt vekt batteri i den jämfört med 5800...

Nästan 5 timmar enligt prisjakt, och det tycker jag i alla fall är hyfsat.

Hur är kalendern på telefonen(tips på någon grym kalender app)? Någon som vet ett bra skydd till skärmen?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Memon:

Jag köpte "Martin Fields Screen Protector" från england för 150:- inkl frakt, är mycket mycket nöjd. Har dock bara haft det en vecka men skall vara återanvändbar osv.

Visa signatur

/ Göran

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Zidust
Här har du en länk där du kan dla Xdancery. Tycker som sagt du borde testa detta spel. Helt klart det bästa spelet jag känner till som finns till 5800 :). Guitar hero tycker jag är mycket dåligt till 5800 däremot. [/QUOTE

hmm, måste man "jailbreaka" telefonen om man kör me piratprogram?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av willesakken
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Zidust
Här har du en länk där du kan dla Xdancery. Tycker som sagt du borde testa detta spel. Helt klart det bästa spelet jag känner till som finns till 5800 :). Guitar hero tycker jag är mycket dåligt till 5800 däremot. [/QUOTE

hmm, måste man "jailbreaka" telefonen om man kör me piratprogram?

[/QUOTE]

Är inget piratprogram. Är ett gratis app men jag tyckte det var så många som seedade i den torrenten så jag länkade till den ^^. Program+torren är inte lika med piratprogram. Bara dla och installa :).

Men om du ska köra med piratprogram eller det vi kallar unsign så måste du jailbreaka eller skaffa certifikat. Själv har jag gjort nummer två av dessa :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom alla 49 sidor, men finns det någon ny eller kommer det någon ny firmware inom kort som man ska uppdatera till? Sitter kvar på den första (köpte den i januari).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Är inget piratprogram. Är ett gratis app men jag tyckte det var så många som seedade i den torrenten så jag länkade till den ^^. Program+torren är inte lika med piratprogram. Bara dla och installa :).

Men om du ska köra med piratprogram eller det vi kallar unsign så måste du jailbreaka eller skaffa certifikat. Själv har jag gjort nummer två av dessa :).

är det som på iphone att batteriet går slut direkt då?

Permalänk
Medlem
Citat:

är det som på iphone att batteriet går slut direkt då?

Ingen aning. Är du osäker på vad gäller batteriet så fixar du bara ett certifikat. Det har jag gjort och är helnöjd :). Fixa ett cert HÄR. På 2-3 dagar har du fått ditt certifikat och behöver ej längre jailbreaka eller vad du nu vill göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wrathis
Memon:

Jag köpte "Martin Fields Screen Protector" från england för 150:- inkl frakt, är mycket mycket nöjd. Har dock bara haft det en vecka men skall vara återanvändbar osv.

Sheit de va dyrt! Jag köpte grymma återanvändbara för under 50:-. Har ett par över om nån vill köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Sheit de va dyrt! Jag köpte grymma återanvändbara för under 50:-. Har ett par över om nån vill köpa.

Martinfields sägs vara de bästa på marknaden dock.

Ska dock skicka in min 5800 på lagning så kanske köper ett par av dig när jag får tillbaka den. Beror på vad du har för något skydd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen aning. Är du osäker på vad gäller batteriet så fixar du bara ett certifikat. Det har jag gjort och är helnöjd :). Fixa ett cert HÄR. På 2-3 dagar har du fått ditt certifikat och behöver ej längre jailbreaka eller vad du nu vill göra.

Jag kan inte aktivera mitt konto. När man ska skriva in sitt mobilnummer så fungerar det inte. Även fast jag skriver rätt. Hur ska man skriva egentligen ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte riktigt. Tar du dig förbi registreringen?

Annars kanske du är vid Apply for cert delen. Du fyller helt enkelt i model, imei, phone number och remarks som de säger du ska göra.

Kan hända att du måste skriva med countrycode.
I ditt fall blir tex 070 42 000 21 --> +46 70 42 000 21. Du kanske kan hur det fungerar med country codes ^^. var ett tag sedan jag gjorde detta så ajg vet inte om man behövde fylla i detta men testa det :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu förstår jag inte riktigt. Tar du dig förbi registreringen?

Ja. Formulera mig lite dåligt. Men reggningen gick bra, men det är när man ska skaffa ett Cert.

Klickar på "Appl cer" och får sen fylla i modell, telenr, Imei osv. Men det failar på mobilnummer. Vet inte hur man ska skriva :/

Mvh

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Ja. Formulera mig lite dåligt. Men reggningen gick bra, men det är när man ska skaffa ett Cert.

Klickar på "Appl cer" och får sen fylla i modell, telenr, Imei osv. Men det failar på mobilnummer. Vet inte hur man ska skriva :/

Mvh

Testa som jag sa.

Visa signatur