Webbläsare("Alla") slutar svara?!

Permalänk
Medlem

Webbläsare("Alla") slutar svara?!

Hellu!

Har fått ett väldigt, väldigt irriterande problem med min dator. Kör senaste mac mini med snow leopard och allting uppdaterat. Igår satt jag och kikade runt lite på myspace, helt plötsligt (Efter typ 5:e sidan jag var inne och lyssnade på) så slutade firefox att svara. Startade om, gick in igen och fortsatte lyssna. Efter en liten stund så slutade det svara igen. Startade om ännu en gång och då lyckades firefox inte återställa mina flikar. Tänkte att nu skiter jag i myspace och så var det frid och fröjd. Alla andra sidor fungerade klockers så då orkade jag inte bry mig.

Idag när jag kom hem från jobbet så satte jag mig och skulle surfa. Drog in på idg och startsidan där fungerade hur bra som helst. Men så fort jag klickade på någon artikel så slutade det svara igen. Startade om och försökte igen, men så fort jag gick in på någon artikel så sket det sig. Värt att notera är att typ facebook och en del andra sidor fortfarande fungerade bra.

Vid det här laget ledsnade jag och tänkte att det kanske var någe strul med firefox. Testade safari, samma sak där. Det mesta fungerade klanderfritt men vissa sidor, typ idg, youtube, myspace osv fick den att sluta svara.

Drog ner opera istället, samma lika där. Ledsnade igen och sket i datorn för någon timme. Nu satte jag mig igen och upptäcker att nu funkar inte heller facebook.

Testade dra ner camino, samma sak där.

Alla andra program fungerar hur bra som helst, men att det är strul med 4(3 visserligen) olika webbläsare liksom?

Är det någon som har någon idé på vad jag kan göra? Eller vad som kan vara fel?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Problem med nätet låter det som. Många sidor är responsmässigt mycket sega sen någon dag tillbaks.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du missuppfattade mig eller om det var jag som missuppfattade dig nu Men det är alltså inga problem att komma in på sidorna. Problemet är att går jag in på dom dyker badbollen upp som på beställning och det enda jag kan göra är att tvångsavsluta. =/

EDIT, upptäckte nu att facebook funkar bra så länge jag håller mig till Home-sidan samt applikationer, går jag in under profile t.ex så ballar det ur.

Fan jag håller på att bli vansinnig.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kan det vara någon insticksmodul Mac OS:et inte klarar av? Kör du med Apples mozilla?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Kan det vara någon insticksmodul Mac OS:et inte klarar av? Kör du med Apples mozilla?:)

Apples Mozilla? Han testade ju flertalet andra browsers också för den delen, läste du inlägget?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kanske är något knas med någon plugin, tex. Flash Player. Prova att uppdatera den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Apples mozilla? Jag har prövat med Firefox, Safari, Camino samt opera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Kanske är något knas med någon plugin, tex. Flash Player. Prova att uppdatera den.

Jo jag har försökt med det, men när jag gå in på macromedias sida och trycker på download så... Wait for it... Waait...
Slutar det svara, oberoende av webbläsare. =(

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Apples mozilla? Jag har prövat med Firefox, Safari, Camino samt opera.

Jo jag har försökt med det, men när jag gå in på macromedias sida och trycker på download så... Wait for it... Waait...
Slutar det svara, oberoende av webbläsare. =(

Apples Mozilla: http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/mozi...

Hoppas det löser det hela.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Apples Mozilla: http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/mozi...
Hoppas det löser det hela.:)

Det där är bara en länk till Mozilla Firefox 3.53, och det är den versionen jag kör. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flytta bort allt ur ~/Library/Internet Plug-ins/ och sätt tillbaks en pryl i gången tills du hittar vilket det är som orsakar problemen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Flytta bort allt ur ~/Library/Internet Plug-ins/ och sätt tillbaks en pryl i gången tills du hittar vilket det är som orsakar problemen.

Kikade in där, men mappen var tom?! Va fan liksom.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har du möjlighet att fråga apple-supporten? Det kostar ju (som med allt när det kommer till Mac:)) men det kanske det kan vara värt?^^

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Felia i ett nötskal.:S

edit det blev nåt fel... strunta i det jag skrev.:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk

som sagt, mac supporten är väl alltid något. kostar, men om någon har svar så är det väl dem... om du inte hittar något fel på plug-ins dvs.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som ett problem med Flash. Alla sidor du listar använder det hyfsat mycket och det är en komponent som används i alla webläsare när den behövs. Har du uppgraderat till senaste versionen utav flash?

En annan sak du kan testa för att säkerhetsställa att det inte är någon inställning som bråkar är att skapa en ny användare på datorn och prova surfa där, fungerar det så är det antagligen någon inställning/fil som bråkar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Äntligen nån med samma problem som jag, eller inte jag men en tjejkompis dator!
Webbläsaren dör när en flash-app körs.
Inte ens applesupporten kunde hjälpa henne.

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem
Citat:

Plugins:en ligger inte där utan i /Library/Internet Plug-ins/ dvs. inte den Library-mappen som ligger i din hemkatalog utan den som ligger i root:en på hårddisken. Plocka bort de som har med Flash att göra (Flash Player.plugin och flashplayer.xpt) och prova om det funkar sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Tycker det låter som ett problem med Flash. Alla sidor du listar använder det hyfsat mycket och det är en komponent som används i alla webläsare när den behövs. Har du uppgraderat till senaste versionen utav flash?

En annan sak du kan testa för att säkerhetsställa att det inte är någon inställning som bråkar är att skapa en ny användare på datorn och prova surfa där, fungerar det så är det antagligen någon inställning/fil som bråkar.

Japp, efter lite efterforskningar så verkar det inte bättre. Tog bort pluginsen som jag hittade efter ett tag Sidorna funkade hur bra som helst. Även om det stod "Du behöver flash" typ. Testade dra ner senaste versionen från macromedia, gick in på samma sida igen. Pang, hippiesnurra...

Testade även skapa ett nytt konto, fungerade inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Plugins:en ligger inte där utan i /Library/Internet Plug-ins/ dvs. inte den Library-mappen som ligger i din hemkatalog utan den som ligger i root:en på hårddisken. Plocka bort de som har med Flash att göra (Flash Player.plugin och flashplayer.xpt) och prova om det funkar sen.

Visst är det så, den ligger i root och inte i din hemkatalog. Hjärnsläpp.