Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

kolla tradera på aktuella priser

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Har du uppgraderat HDD:n eller importerat från USA mrc?

Den är svensk-köpt (onoff) och har inte rört hårddisken.

Jag har kollat Tradera och där fanns det en hel uppsjö varianter, tänkte mest att man kunde fråga här eftersom det sitter en hel panel PS3-experter här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Den är svensk-köpt (onoff) och har inte rört hårddisken.

Jag har kollat Tradera och där fanns det en hel uppsjö varianter, tänkte mest att man kunde fråga här eftersom det sitter en hel panel PS3-experter här

80GB med bakåtkompabilitet har aldrig funnits i europa, inte så att du har en 60GB då?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
80GB med bakåtkompabilitet har aldrig funnits i europa, inte så att du har en 60GB då?

Ah sorry, 60 GB är det såg jag nu...

Permalänk
Avstängd

Hej,

Köpte en ps3a idag, men håller på att bli galen. Hittar inte min trådlösa anslutning på den..
har internet till datorn och sen delar jag ut det genom adhoc och ett trådlöst nätverkskort till andra enheter jag har som tex Iphonen, och den hittar anslutningen men inte ps3an vad kan det va för fel? alla trådlösa anslutningar jag hittar på Iphonen hittar jag på ps3 också utom just min :E

Permalänk
Medlem

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settin...

hur långt mellan accesspunkt och ps3 samt är det väggar mellan?
får du kontakt med iphonen på samma ställe som ps3an?
är iphonen uppkopplad när du försöker ansluta?

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settin...

hur långt mellan accesspunkt och ps3 samt är det väggar mellan?
får du kontakt med iphonen på samma ställe som ps3an?
är iphonen uppkopplad när du försöker ansluta?

Är bara 2 meter från accesspunkt till ps3an, inga väggar imellan eller så.. bor bara i en liten etta så Iphonen har jag wifi på över allt här hemma.

Alltså jag har ett trådlös usb-sticka i datorn som jag delar ut internet med. men det borde väll funka till ps3an? funkar ju till Iphonen så..
Läste länken men fick inte fram nått nytt av det

i datorn har jag två anslutningar ena är nätverkskabeln från väggen till datorn (fiber bredband) och sen den trådlösa usb-stickan. ställer in i den första att den ska dela sitt internet till dom andra anslutningarna, och då får ju usb-stickan det som i sin tur delar det till Iphonen och förhoppningsvis ps3an.
Har prövat att hitta i ps3an både när Iphonen är upkopplad och när den är bortkopplad men hittar inte min anslutning ändå

fattar inte vad som är fel :E

Permalänk
Medlem

hmm kan vara att ps3an vill ha en router istället för en sån där usb grej.
men det är alltså så att ps3an inte ser den alls?

det som ska komma upp när man söker efter wifi är en lista över tillgängliga nätverk
där man ser namnet under ssid och vilken sorts säkerhet nätet har samt en signalstyrka mätt i procent

t.ex. "nätnamn WPA2-PSK (AES) 72%

har ditt nät något sånt här?

edit: tillverkare och modellnummer på wifi dosan skulle hjälpa lite.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm kan vara att ps3an vill ha en router istället för en sån där usb grej.
men det är alltså så att ps3an inte ser den alls?

det som ska komma upp när man söker efter wifi är en lista över tillgängliga nätverk
där man ser namnet under ssid och vilken sorts säkerhet nätet har samt en signalstyrka mätt i procent

t.ex. "nätnamn WPA2-PSK (AES) 72%

har ditt nät något sånt här?

edit: tillverkare och modellnummer på wifi dosan skulle hjälpa lite.

jag hittar ett par stycken såna där "nätnamn WPA2-PSK (AES) 72%"
Men inte min.. men som sagt hittar den på Iphonen plus alla andra som jag ser på ps3an.
Usb grejjen jag har är en "D-Link DWL-G122 Wireless G USB Adapter"
Dom är väll egentligen inte till för att dela ut internet, mest att ta imot signaler från router. Men körde nått som hette adhoc i windows så det delades ut från den, antar att det är min dator som blir som en slags router då?

anyway, verkar skummt detta

Permalänk
Medlem

det är antagligen nånstans där skon klämmer.

det går antagligen lösa på något sätt men om du vill ha en stabiluppkoppling så rekommenderar jag en router.
det finns routers för runt 2-300 så det är inga jättesummor.
borde vara billigare att ta en router utan wifi och är dessutom stabilare att köra kabelbundet.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Sony har börjat göra grymt bra reklamer, tex Uncharted 2
http://www.viddler.com/explore/sceablog/videos/608/

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Sony har börjat göra grymt bra reklamer, tex Uncharted 2
http://www.viddler.com/explore/sceablog/videos/608/

haha! den var riktigt bra..när han kollar på bruden "yeah, im gonna file this a none issue"

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Blir väldigt irriterad på Sony, som ännu inte har någon egen lösning till oss alla som vill spela på datorskärm. Hos mig har jag en skärm som är HDCP-kompatibel, som bara behöver en konverter. Men hos flickvännen, som jag tillbringar mest tid hos, finns inte något sådant.

Sitter man med en VGA-kontakt är man helt körd, om man inte är villig att lägga ut hundralappar på en component-vga box för. Idiotiskt om du frågar mig.

Detta är dessutom det ända som förmodligen kommer hålla mig från att köpa en PS3 just nu. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Blir väldigt irriterad på Sony, som ännu inte har någon egen lösning till oss alla som vill spela på datorskärm. Hos mig har jag en skärm som är HDCP-kompatibel, som bara behöver en konverter. Men hos flickvännen, som jag tillbringar mest tid hos, finns inte något sådant.

Sitter man med en VGA-kontakt är man helt körd, om man inte är villig att lägga ut hundralappar på en component-vga box för. Idiotiskt om du frågar mig.

Detta är dessutom det ända som förmodligen kommer hålla mig från att köpa en PS3 just nu. Riktigt dåligt.

Använda DVI då?
DVI -> HDMI kostar inte mer än 200 kr för en sån kabel

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Använda DVI då?
DVI -> HDMI kostar inte mer än 200 kr för en sån kabel

85% av alla skärmar mellan 19 och 22 tum har ej DVI, utan bara en VGA kontakt. Min flickväns skärm har ej en DVI utan en VGA kontakt, vilket det somsagt ännu inte finns ett alternativ till att använda.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

är det någon konsoll som stöder vanlig vga överhuvudtaget?

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Xbox 360 stödjer VGA.
Men varför ens koppla en konsol till en dator-monitor. Det är ju en TV som gäller.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

? Alla kanske inte har en TV? Alla kanske inte Vill använda TVn till konsollen?

Jag har min 360 uppkopplad till min 24" och det tycker jag funkar utmärkt...

Slipper man dra 9999m kabel för att få internet också.

Permalänk

Det är många sidor att läsa igenom i denna tråd, så sorry om jag ställer en fråga som redan ställts, men hur är det med psone och ps2 spelen, går dem att köra på ps3?

Visa signatur

Jokern

Permalänk
Medlem

nyllet: psone funkar på alla men ps2 funkar endast på den första versionen som kom ut.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

85% av alla skärmar mellan 19 och 22 tum har ej DVI, utan bara en VGA kontakt. Min flickväns skärm har ej en DVI utan en VGA kontakt, vilket det somsagt ännu inte finns ett alternativ till att använda.

67% av alla plattskärmar i storleken 19-22" på Prisjakt har DVI.

7% av alla plattskärmar i storleken 19-22" på Prisjakt har HDMI.

Sälj, köp ny! Skärmar är prisvärda idag. Eller ta med din skärm? Inte så farlig jobbigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

köp ny monitor då?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Finns en 250GB Slim som kommer snart på webhallen:

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61398-playstation-3...

Sorry om någon redan har tagit upp det.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
67% av alla plattskärmar i storleken 19-22" på Prisjakt har DVI.

7% av alla plattskärmar i storleken 19-22" på Prisjakt har HDMI.

Sälj, köp ny! Skärmar är prisvärda idag. Eller ta med din skärm? Inte så farlig jobbigt.

Du pratar om antalet modeller, jag pratar nog mer om antalet sålda skärmar, då skärmarna för 1-2år sällan kom med en DVI port.

Dessutom är det MÄNGDER med projektorer som bara har VGA.

Har dock hittat något konstigt Mayflash-märke som har en Wii/PS3 kabel som tydligen ska stödja 1080p dessutom.

http://www.faceplate.se/product.php?id_product=141

Lite surt att något sketet amerikanskt företag ska behöva sopa upp efter Sony. Lite tråkigt att man ska behöva springa omkring överallt bara för att hitta tillräckligt med prylar för att kunna spela på den skärm man vill.

Ajja, ska ner imorgon till Gamestop och se om det finns begagnade spel med vättiga priser. Hoppas kunna spela lite uncharted tills 2an kommer ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eller så vill de inte trycka in massa äldre I/O för det kommer fasas ut.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du pratar om antalet modeller, jag pratar nog mer om antalet sålda skärmar, då skärmarna för 1-2år sällan kom med en DVI port.

Dessutom är det MÄNGDER med projektorer som bara har VGA.

Har dock hittat något konstigt Mayflash-märke som har en Wii/PS3 kabel som tydligen ska stödja 1080p dessutom.

http://www.faceplate.se/product.php?id_product=141

Lite surt att något sketet amerikanskt företag ska behöva sopa upp efter Sony. Lite tråkigt att man ska behöva springa omkring överallt bara för att hitta tillräckligt med prylar för att kunna spela på den skärm man vill.

Ajja, ska ner imorgon till Gamestop och se om det finns begagnade spel med vättiga priser. Hoppas kunna spela lite uncharted tills 2an kommer ut.

Jag förstår delvis din frustration, men köper man en skärm eller projektor idag vill man nog ha en digital ingång och tyvärr för dig är det nog likadant Sony resonerar.

Själv skulle jag inte ta i VGA med tång.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag förstår delvis din frustration, men köper man en skärm eller projektor idag vill man nog ha en digital ingång och tyvärr för dig är det nog likadant Sony resonerar.

Själv skulle jag inte ta i VGA med tång.

håller med. ps3 är gjord för hd-upplösning från grunden.
och då duger inte vga riktigt då den är analog.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Vga duger utmärkt för HD råkade köpa en 24" skärm med enbart VGA och det fungerar jävligt bra, skarp och bra bild. Hade liknande skärm men mindre med DVI innan och jag ser då fan ingen skillnad.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

det vga faller på är att det riskeras mer störningar på kablen då den är analog och inte digital. sen är vga som bildstandard lite annorlunda.

vanliga gamla vga ligger på 800x600 men det som används idag är en variant som kallas super vga som kan ha lite olika upplösning (grunden uppfanns av ibm men klonades flitigt av andra)

dvi är en digital standard som klarar av både vga och hdmi signaler och som är utvecklad med plattskärmar i åtanke

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka som har den billigaste PS3slim i göteborgs trakten?

Visa signatur