Permalänk
Medlem

Ny Dator Skärm max 1,6k

hejsan!
Nu ä jag trött på min syrras tjat om att hon vill ha tillbaka sin datorskärm.
Alltså är det dags för en ny !

Jag spelar spel som NFS:shift , tibia , CS 1,6 och andra spel som är mer krävande.

Max pris är hälst under 1600kr
hälst DVI hade jag tänkt mig.
Grafikkkort: XFX radeon HD4870

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

kollade nyss på denna:
http://www.dustin.se/pd_5010308189.aspx

någon som har någon erfarenhet av den skärmen?
något +- med den?

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/pd_5010249814.aspx

Är jävligt nice dock så går den lite över din budget.
Minuset med din är att det är en TN panel

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

vad menas med TN panel?

Fler tips folk!

Permalänk
Medlem

Denna skärm då?
http://www.dustin.se/pd_5010144080.aspx

jag tyckte den var fin i designen också ^^
något att satsa på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
Denna skärm då?

jag tyckte den var fin i designen också ^^
något att satsa på?

Nej, ta en BenQ istället, ifall du sett den irl så tycker du inte den är så fin längre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nej, ta en BenQ istället, ifall du sett den irl så tycker du inte den är så fin längre!

Skojaru? int ä det nå fel på t220s design, utom möjligtvis att den är lite tjock på sidorna, men det spelar ju int någon roll om man inte ska köra med flera skärmar.

Men jag skulle satsa på dellen, e-IPS är så värt det, du kommer inte ångra dig, även om det kostar några hundralappar mer.
Sedan är benQn 16:9 vilket jag iaf inte ser någon mening med, kan inte se några fördelar med det alls faktiskt.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Själv har jag använt BENQ G2412HD( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949 )i sådär 3 månader nu, enligt mig en bra skärm utan några ljusläckor i kanterna, ljustyrkan går att ställa ner väldigt mycket och det kan även bli väldigt skarp

Inga konstiga ljud ifrån den och betraktningsvinkeln är acceptabel.
svärtan är bra, iaf om man ska jämföra med min gamla skärm som hade ljusläckor vid alla kanter och får hela rummet till att lysa upp så att man inte behöver ha andra lampor tända.

Bra skärm för pengarna, jag skulle tro att de andra Benq skärmarna håller samma kvalitet.

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Skojaru? int ä det nå fel på t220s design, utom möjligtvis att den är lite tjock på sidorna, men det spelar ju int någon roll om man inte ska köra med flera skärmar.

Men jag skulle satsa på dellen, e-IPS är så värt det, du kommer inte ångra dig, även om det kostar några hundralappar mer.
Sedan är benQn 16:9 vilket jag iaf inte ser någon mening med, kan inte se några fördelar med det alls faktiskt.

Jo, den är skitful, överhypad och bär märket Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, den är skitful, överhypad och bär märket Samsung

Skitful? Smaksak
Överhypad? Har inte sett någon hype alls
Bär märket Samsung? Det en kvalitetsstämpel snarare än något negativt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

har den där asdåliga samsung skärmen jävla skit skärm ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
har den där asdåliga samsung skärmen jävla skit skärm ...

Vad är fel på den? Jag är jättenöjd med min!

Ontopic: Jag skulle personligen ha tagit dellen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Skitful? Smaksak
Överhypad? Har inte sett någon hype alls
Bär märket Samsung? Det en kvalitetsstämpel snarare än något negativt.

Smaksak ja. Överhypad jo, kolla T220-tråden, eller kolla tillbaka ett år bara, jag själv var med och rekommenderade den innan jag insåg mitt fel. Att Samsung är en kvalitétsstämpel är felaktigt, de kan göra tvar, det ger jag dom, skärmarna de gör är mediokra och det finns garanterat bättre skärmar att köpa i samma prisklass. Deras skärmar är inte dåliga, men de får duktigt med pisk av andra tillverkare. Sen att de för vissa skärmar har panellotteri gör inte saken bättre.

Samsung kör mycket på reklam och design, sen köper oinsatta personer den, och eftersom personen i fråga nu bytt ut sin 5år gamla tft ser Samsungen betydligt bättre ut 10/10 på prisjakt, alla nöjda och glada....

För den som inte tror mig rekommenderar jag några timmars läsning av diverse recensioner och här på Sweclockers, vill man ha det bästa, köp inte Samsung.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad är fel på den? Jag är jättenöjd med min!

Ontopic: Jag skulle personligen ha tagit dellen.

Har en tendens att blöda endel (om inte från början så kommer det), smaksaksutseende, påståd spelskärm, för det ändamålet gör sig en BenQ betydligt bättre, för 1500 även. Panellotteri, halvbra färger.

Mitt val: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=392551 ifall ts nu inte sparar ihop 1000 spänn till och tar Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Jag har denna, jag tycker den är jättbra:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=381423

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Smaksak ja. Överhypad jo, kolla T220-tråden, eller kolla tillbaka ett år bara, jag själv var med och rekommenderade den innan jag insåg mitt fel. Att Samsung är en kvalitétsstämpel är felaktigt, de kan göra tvar, det ger jag dom, skärmarna de gör är mediokra och det finns garanterat bättre skärmar att köpa i samma prisklass. Deras skärmar är inte dåliga, men de får duktigt med pisk av andra tillverkare. Sen att de för vissa skärmar har panellotteri gör inte saken bättre.

Samsung kör mycket på reklam och design, sen köper oinsatta personer den, och eftersom personen i fråga nu bytt ut sin 5år gamla tft ser Samsungen betydligt bättre ut 10/10 på prisjakt, alla nöjda och glada....

För den som inte tror mig rekommenderar jag några timmars läsning av diverse recensioner och här på Sweclockers, vill man ha det bästa, köp inte Samsung.

Har en tendens att blöda endel (om inte från början så kommer det), smaksaksutseende, påståd spelskärm, för det ändamålet gör sig en BenQ betydligt bättre, för 1500 även. Panellotteri, halvbra färger.

Mitt val: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=392551 ifall ts nu inte sparar ihop 1000 spänn till och tar Dell 2209WA

Har inget problem med varken min 223BW eller 710N. Men jag kanske hade tur i lotteriet. Hur som helst tycker jag att du är överdrivet kritisk, jag påstår inte att det är den bästa skärm man kan köpa för pengar men de funderar bra till ändamålet vilket i både mitt och TS fall är spel.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem

jag har benq q3 hänger med
väldigt lågt inputlagg ännu lägre med 24an.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Har inget problem med varken min 223BW eller 710N. Men jag kanske hade tur i lotteriet. Hur som helst tycker jag att du är överdrivet kritisk, jag påstår inte att det är den bästa skärm man kan köpa för pengar men de funderar bra till ändamålet vilket i både mitt och TS fall är spel.

Att köpa något annat än det bästa man kan för de pengarna man är beredd att lägga ut är ju bara dumt, varför skulle man vilja köpa det som är sämre för samma peng? Överdrivet kritisk? Jag säger ju som det är, de är inte dåliga, men de är inte heller bäst, finns ingen anledning att köpa annat än det bästa imo.

Du vet troligen inte ens vad du ska titta efter, det är bara bra, för när man väl vet det så ser man det väldigt tydligt.

Permalänk
Medlem

nu står det mellan 3 skärmar:

Dell 2209WA, lite över min budget:

Benq G2220HD, snygg design och har fått bra betyg:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=97578&ref=Prisjakt

eller den jag var insatt på först Samsung syncmaster T220
*bäst svarstid på 2MS?
*Snygg ^^

Jag tror jag är mest insatt på Benqen :S vad tycker ni`?

Permalänk
Medlem
Citat:

nu står det mellan 3 skärmar:

Dell 2209WA, lite över min budget:

Benq G2220HD, snygg design och har fått bra betyg:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=97578&ref=Prisjakt

eller den jag var insatt på först Samsung syncmaster T220
*bäst svarstid på 2MS?
*Snygg ^^

Jag tror jag är mest insatt på Benqen :S vad tycker ni`?

Dellen är snabbare än T220 då den har lägre inputlag och troligen 2ms gtg. Hittar inga tillförlitliga källor på det, jo nuså, TN har gtg, ipser i regel rise & fall, alltså är Dellen snabbare.

Du får tycka vad du vill, jag har sett både Samsungen och Dellen IRL, jag vet att Dellen hade varit mitt val.

BenQn eller Dellen, ifall du vill spara lite till så får du en mycket fin skärm för pengarna, eller så köper du BenQn. Som jag sagt förut, Samsungen är inte dålig men den är inte bäst för det priset, så det finns ingen anledning att köpa den imo.

Permalänk
Medlem

tack så hämst mycket!
Nu blir det att spara till en Dell istället då den har fått mest bra kritik

Ska köpa :
Dell Skärmen:
Ny Musmatta : Steel series Heavy
Mus: Razer deathadder eller 3.0

skärmen payar pappa och mamma ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

tack så hämst mycket!
Nu blir det att spara till en Dell istället då den har fått mest bra kritik

Ska köpa :
Dell Skärmen:
Ny Musmatta : Steel series Heavy
Mus: Razer deathadder eller 3.0

skärmen payar pappa och mamma ^^

Lyssna inte bara på mig, läs även andra recensioner och trådar här på nätet. Men när du läser recensionerna så ta i beaktning att den bedöms som en ips, inte som en tn.

Du kan fixa studentrabatt på Dustin antar jag? Fri frakt och rabatt kan du få då

Permalänk
Medlem

*ryser* köper folk Razer möss på fullt allvar? hehe

OT: Benq skärmen och samsungen har jag sett båda irl.. Hade helt klart valt Benq mellan dom två.. Nog mest för jag tycker Benq skärmen ser snyggare ut...Men ja lägger man till 500kr är det ju klart du får en bättre skärm, så klart ska du välja Dellen då

Visa signatur
Permalänk

Om du inte visste det så är dell skärmen exkl.moms på den sidan du länkade. kostar cirka 2500 kr.

EDIT: kanske bara jag som hade fel inställningar.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Ta en MX518 istället för Razer musen, skaffade 510:an (samma form som 518) och kommer aldrig byta :P. Prövat ett par olika modeller av Razer möss (3-4st) hos polare/under lan osv och aldrig tycket att någon av dom är bekväma att använda. Men sen är det så att jag helt enkelt inte tycker dom ligger rätt i handen för mig, kanske dom gör för dig? Men du bör i alla fall pröva använda den på något demo ex. i butik eller hos polare innan du köper den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att köpa något annat än det bästa man kan för de pengarna man är beredd att lägga ut är ju bara dumt, varför skulle man vilja köpa det som är sämre för samma peng? Överdrivet kritisk? Jag säger ju som det är, de är inte dåliga, men de är inte heller bäst, finns ingen anledning att köpa annat än det bästa imo.

Du vet troligen inte ens vad du ska titta efter, det är bara bra, för när man väl vet det så ser man det väldigt tydligt.

Jag vet vad man ska titta efter och fortfarande fungerar skärmen bra till det jag ska ha den till; spel. Den var även det bästa köpet när jag köpte den, trots att den kanske inte är det nu.
Som du kanske såg tidigare rekommenderade även jag att TS köper Dell-skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet vad man ska titta efter och fortfarande fungerar skärmen bra till det jag ska ha den till; spel. Den var även det bästa köpet när jag köpte den, trots att den kanske inte är det nu.
Som du kanske såg tidigare rekommenderade även jag att TS köper Dell-skärmen.

BenQ hade sin HD2200 då, fast de var inte superkända för sitt låga inputlag, så det var ett helt okej köp, även jag har som sagt rekommenderat den. Jag säger ju inte att den är dålig, säger bara att Samsung tyvärr inte är i närheten av så bra som folk tror de är, och att de lever mest på att folk tror att de är bra, inte att de är det.

Permalänk
Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd

BenQ gör fina skrämar..

Sitter själv med en BenQ G2220HD och den funkar hur bra som helst, Snygg design och bra bild....

Har även en Samsung SynMaster 932B hemmer (jag vet Old) men även den funkar kanon bra och har bra bild...

men i din fråga så hade jag nog tagit BenQ eller Dellen, hade jag vart snål så ja BenQ, mycket bra skämr till inga pengar alls....

MVH