Nya produkter? (Tisdag 091020) Apple store nere...

Permalänk
Medlem

Nya produkter? (Tisdag 091020) Apple store nere...

Uppdaterade Imacs(nytt tangentbord+mus, större skärm, Core i5/i7(endast 27")).

http://www.apple.com/se/imac/

Ny Macbook (Nytt plastskal, lite snabbare, multitouchplatta, LED-skärm, 7h batteri etc.)

http://www.apple.com/se/macbook/

Uppdaterad Mac Mini (Snabbare, mer hårddisk(dubbla hårddiskar men då ryker dvd-läsaren)

Magic Mouse (multitouchmus helt utan knappar, något för sjukvården kanske(lär ju vara lätt att rengöra))

http://www.apple.com/se/magicmouse/

Permalänk
Medlem

21,5" iMacs jag som trodde det skulle komma ny 24"

Permalänk
Medlem

Ingenting är väl säkert för ens sidan kommer upp igen. Jag håller bara tummarna att det inte kommer något vettigt på macbook fronten då jag sitter och väntar på en 13" MBP som beställdes förra veckan.

Permalänk

MBP lär inte uppgraderas, möjligen den vanliga macen.

Permalänk
Medlem

Jo det som ryktet säger är att det kommer en ny plastbook iaf, men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

En 27" iMac skulle sitta fint iallafall... från 1699 dollars vad kan det bli i svenska storen?
Länk till video med nya iMacen

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
En 27" iMac skulle sitta fint iallafall... från 1699 dollars vad kan det bli i svenska storen?

16495kr om dom har uppdaterat priset korrekt.
Själva affären är stängd men det finns lite info inbakat i Mac-fliken på deras sida. (när man klickar sig in på olika modeller)

Vetefasen hur man ska göra nu. Lutar åt att det blir en begagnad Macbook Pro 13".

Permalänk
Medlem

Ja 27" med quadcore för 20000:- skulle man nog satsa på. Så fick man sålt bort sin mac pro med sladdar och skit.
Riktigt sugen på den kan mycket väl bli en sån.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Hur tror ni kvalitén är på Macbook:en?? är det värt med 2500 mer för aluminium?

Permalänk
Medlem

Hade suttit fint med den 27" för 1,999 USD. Synd att den inte fått antiglare..får väl vänja mig med glossy nudå.

Permalänk
Medlem

SUCK! 27" är för stort för min del, sen samma ATi 4850... Jag vill ha en 24" med i5 och ett kort ur 5000 serien...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
SUCK! 27" är för stort för min del, sen samma ATi 4850... Jag vill ha en 24" med i5 och ett kort ur 5000 serien...

Skaffa ett djupare skrivbord så du kan ha den längre ifrån.

Visa signatur

Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Skaffa ett djupare skrivbord så du kan ha den längre ifrån.

Har ett Galant från IKEA så det skulle väl ifs funka, men grafikkortet är fortfarande för klent

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Hmm, väldigt sugen på en mac mini nu Ha som HTPC, suugen Kanske ska vänta tills efter jul dock Men den kostar ju bara 5400 kr som student

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Men blää, trodde dom skulle släppa ett nytt tangentbord med backlit i :/

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Uppdaterade Imacs(nytt tangentbord+mus)

Alltså, blev det nytt tangentbord eller inte? Det ser precis lika dant ut som det jag köpte för en vecka sen!

Edit: Och om det kom ett nytt, vad är skillnaden?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig utan beställde en 27" med 2,8 quad i7 processor och 8GB minne till. Lite extra pynt men hamna på under 24000:-
Får anses som bra pris om man nu vet vad en IPS panel i 27" med LED belysning kostar köpa löst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gjorde nästan på mig, underbart najs med 27" och sänkt pris. Hade 27"an haft 5850/5870 så hade jag gjort i byxan och tryckt beställ.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nice men dyrt. Inte mkt för varje krona inte!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Kunde inte hålla mig utan beställde en 27" med 2,8 quad i7 processor och 8GB minne till. Lite extra pynt men hamna på under 24000:-
Får anses som bra pris om man nu vet vad en IPS panel i 27" med LED belysning kostar köpa löst.

Grattis!

*börjar planera ett inbrott*

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Ska man ha 27" är det ganska prisvärt ändå, tycker jag! 27" med den upplösningen o allt i ett är inte billigt hos ngn annan tillverkare!

ska dock tilläggas att det är mycket pengar!!!

Permalänk
Medlem

Har jag fattat det rätt så har nya MB INTE bakgrundsbelyst tangentbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Nice men dyrt. Inte mkt för varje krona inte!

Man får en 27" (i5 och 4850) med student rabatt för 17.495kr. Det är fan riktigt prisvärt.

En lös 27" ISP LED display till PC går loss på 10.000kr.

Överlägset format och storlek, nu ingår trådlös mus och tangentbord.

Förra veckan höll jag med. Imacarna var dyra. Nu har Apple dumpat priset ordentligt och dom är till och med prisvärda.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa iMac 27" med 8gb minne eller ska man avvakta och köpa löst?
är dess högtalare värt pengarna? lust att köpa dom tillsammans med datorn.
http://store.apple.com/se/product/TV020ZM/A?fnode=MTY1NDA0MA&...
eller dessa? http://store.apple.com/se/product/TX174ZM/A?fnode=MTY1NDA0MA&...
och sen undrar jag ska jagavakta och se hur den nya musen är eller ska jag köpa Performance MX från logitech?

Permalänk

Me like! Frågan är om det ska bli i5 eller i7, 4gb eller 8gb ram.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Man får en 27" (i5 och 4850) med student rabatt för 17.495kr. Det är fan riktigt prisvärt.

En lös 27" ISP LED display till PC går loss på 10.000kr.

Överlägset format och storlek, nu ingår trådlös mus och tangentbord.

Förra veckan höll jag med. Imacarna var dyra. Nu har Apple dumpat priset ordentligt och dom är till och med prisvärda.

i5 med 4850? Du måste skämta med mig? Allt det för 17.500Kr? Det tycker du är prisvärt? Hellre 24 skärm med i7 och något vassare grafikkort. Vem bryr sig om stora skärmar...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
i5 med 4850? Du måste skämta med mig? Allt det för 17.500Kr? Det tycker du är prisvärt? Hellre 24 skärm med i7 och något vassare grafikkort. Vem bryr sig om stora skärmar...

Troligtvis den som sitter och jobbar på datorn?

eller?

Bara skärmen går på mer än halva slutpriset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Har jag fattat det rätt så har nya MB INTE bakgrundsbelyst tangentbord?

Det undrar jag också, enda anledningen till att jag tvekar att beställa den billiga MB istället för MBP.

Hur pass gött är det med bakgrundsbelyst tbord egentligen? Verkar ju jäkligt soft men kanske inte är så nödvändigt ändå?