Java och Firefox i W7

Permalänk

Java och Firefox i W7

Är det någon mer än jag som har problem med att få Java att fungera i Firefox i Windows 7?

Permalänk
Medlem

Skulle testa 64bitars versionen av Firefox härom veckan. Det verkade dock inte bättre än att Adobe Flash var helt inkompatibelt.

Jag surfade runt lite ihop om att hitta en lösning. Det verkade som om några användare hade lyckats att få det att fungera, trots det så la jag ner letande och återgick till FF 32bits.

Någon som kör 64bitarsversionen och är äckligt nöjd?

Permalänk

Hm, hur vet man om det är en 32 eller 64 -bit version av Firefox man kör? Står ingenting om det i Hjälp -> Om Mozilla Firefox.

Permalänk
Medlem

Firefox är en 32-bit om du inte medvetet installerat en speciell 64-bit build (de är inte officiella).

Har inte Java själv än, men det installerar antagligen som en plugin till Firefox. Vad står det under Tools->Addons->Plugins i Firefox?

Du kan också prova ladda ner hela Java för s.k. "offline" installation och installera om det. Det andra valet i länken nedan.
http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Permalänk
Medlem

Jag hade oxå problem med java i Firefox med w7 x64.

Lösningen som jag fick (här på forumet) var att gå till kontrollpanelen, klicka på java, därefter fliken avancerat och java-plugin, där avmarkera alternativet "Aktivera nästa generations Java-plugin".

Efter det så fungerade java utmärkt i firefox.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, bra att känna till.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör också på 32bit ff som nödlösning så länge. EN nackdel med det är att det äter sjukt mycket minne. Hoppas dem fixar fungerande officiell 64bit snart

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Varför kör ni Firefox 64-bit? Det är ju rent experimentella byggen? Finns det någon poäng jag har missat?
Om det stjäl sjukt mkt minne så är det antagligen någon add-on som har hängt sig, inget normalt beteende i Firefox 3.5.
Det är inget fel att köra 32-bit applikationer i 64-bit OS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxor
Jag hade oxå problem med java i Firefox med w7 x64.

Lösningen som jag fick (här på forumet) var att gå till kontrollpanelen, klicka på java, därefter fliken avancerat och java-plugin, där avmarkera alternativet "Aktivera nästa generations Java-plugin".

Efter det så fungerade java utmärkt i firefox.

Klonk! Funkar utmärkt nu! Tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör också på 32bit ff som nödlösning så länge. EN nackdel med det är att det äter sjukt mycket minne. Hoppas dem fixar fungerande officiell 64bit snart

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming